Ρεπορτάζ: Χριστούλιας Δημήτρης
Μια μικρή περιουσία... θα πρέπει να πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους. Με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους στις απολύτως αναγκαίες.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης φτάνει σήμερα το 1 ευρώ και 75 λεπτά, έχοντας ακριβύνει τουλάχιστον 10 λεπτά του ευρώ τους τελευταίους τρεις μήνες. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές της χώρας η τιμής της αμόλυβδης βενζίνης προσεγγίζει τα 2 ευρώ το λίτρο....
Για παράδειγμα, σήμερα η μέγιστη τιμή της αμόλυβδης στον νομό Θεσσαλονίκης φτάνει το 1 ευρώ και 95 λεπτά, στην Κρήτη το 1 ευρώ και 92 λεπτά, στα Δωδεκάνησα το 1 ευρώ και 90 λεπτά, στην ανατολική Αττική το 1 ευρώ και 90 λεπτά ενώ στην Ξάνθη και στην Καβάλα η ανώτατη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης εκτοξεύτηκε στο 1 ευρώ και 87 λεπτά. Έτσι δεν είναι λίγοι οι εκείνοι που προτιμούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους. Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι ιδιοκτήτες οχημάτων «με την βενζίνη να κοστίζει χρυσάφι, οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο αποτελούν πλέον πολυτέλεια».
Παράλληλα δεν είναι λίγοι εκείνοι που αφήνουν στα πάρκινγκ τα αυτοκίνητά τους και επιλέγουν άλλα μέσα για τις μετακινήσεις τους, όπως είναι οι μοτοσικλέτες, που καταναλώνουν λιγότερη βενζίνη σε σχέση με τα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις της αμόλυβδης βενζίνης το 2011 μειώθηκαν περίπου κατά 15%, με τους περισσότερους ιδιοκτήτες οχημάτων να βάζουν πλέον καύσιμα με το σταγονόμετρο.
Όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας Άγγελος Τούντας «πλέον κανένας δεν γεμίζει το ρεζερβουάρ του με πολλούς να πηγαίνουν στα πρατήρια καυσίμων για να βάλουν στο όχημά τους καύσιμα αξίας 5 ή 10 ευρώ.
Στην ραγδαία άνοδο της τιμής της βενζίνης εκτός από την εκτεταμένη φορολόγηση συμβάλλει η αστάθεια που επικρατεί στις εξαγωγές του πετρελαίου από το Ιράν, με αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου μπρεντ να φτάνει σήμερα τα 123 δολάρια το βαρέλι από περίπου 110 δολάρια το βαρέλι πριν από ένα μήνα. Φυσικά είναι σύνηθες το φαινόμενο ορισμένοι πρατηριούχοι, να ανεβάζουν τις τιμές των καυσίμων όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου αλλά να ξεχνούν να τις κατεβάσουν όταν αυτές επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην χώρα μας πωλείται η δεύτερη πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία, την στιγμή μάλιστα, όπου η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει μειώσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης φτάνει σήμερα το 1 ευρώ και 75 λεπτά, έχοντας ακριβύνει τουλάχιστον 10 λεπτά του ευρώ τους τελευταίους τρεις μήνες. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές της χώρας η τιμής της αμόλυβδης βενζίνης προσεγγίζει τα 2 ευρώ το λίτρο....
Για παράδειγμα, σήμερα η μέγιστη τιμή της αμόλυβδης στον νομό Θεσσαλονίκης φτάνει το 1 ευρώ και 95 λεπτά, στην Κρήτη το 1 ευρώ και 92 λεπτά, στα Δωδεκάνησα το 1 ευρώ και 90 λεπτά, στην ανατολική Αττική το 1 ευρώ και 90 λεπτά ενώ στην Ξάνθη και στην Καβάλα η ανώτατη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης εκτοξεύτηκε στο 1 ευρώ και 87 λεπτά. Έτσι δεν είναι λίγοι οι εκείνοι που προτιμούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους. Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι ιδιοκτήτες οχημάτων «με την βενζίνη να κοστίζει χρυσάφι, οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο αποτελούν πλέον πολυτέλεια».
Παράλληλα δεν είναι λίγοι εκείνοι που αφήνουν στα πάρκινγκ τα αυτοκίνητά τους και επιλέγουν άλλα μέσα για τις μετακινήσεις τους, όπως είναι οι μοτοσικλέτες, που καταναλώνουν λιγότερη βενζίνη σε σχέση με τα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις της αμόλυβδης βενζίνης το 2011 μειώθηκαν περίπου κατά 15%, με τους περισσότερους ιδιοκτήτες οχημάτων να βάζουν πλέον καύσιμα με το σταγονόμετρο.
Όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας Άγγελος Τούντας «πλέον κανένας δεν γεμίζει το ρεζερβουάρ του με πολλούς να πηγαίνουν στα πρατήρια καυσίμων για να βάλουν στο όχημά τους καύσιμα αξίας 5 ή 10 ευρώ.
Στην ραγδαία άνοδο της τιμής της βενζίνης εκτός από την εκτεταμένη φορολόγηση συμβάλλει η αστάθεια που επικρατεί στις εξαγωγές του πετρελαίου από το Ιράν, με αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου μπρεντ να φτάνει σήμερα τα 123 δολάρια το βαρέλι από περίπου 110 δολάρια το βαρέλι πριν από ένα μήνα. Φυσικά είναι σύνηθες το φαινόμενο ορισμένοι πρατηριούχοι, να ανεβάζουν τις τιμές των καυσίμων όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου αλλά να ξεχνούν να τις κατεβάσουν όταν αυτές επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην χώρα μας πωλείται η δεύτερη πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία, την στιγμή μάλιστα, όπου η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει μειώσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.