Στον Πειραιά και σε πολλά ακόμη σημεία του πλανήτη, τα πλοία της οικογένειας του Costa Concordia έχουν γίνει πολλές φορές θέματα στις ειδήσεις
Η πολύνεκρη τραγωδία με την μερική βύθιση του Costa Concordia προσέθεσε μία ακόμη μελανή σελίδα στο ιστορικό της εταιρείας με τα 16 κρουαζιερόπλοια, καθώς και σε αυτό της μητρικής της εταιρείας.
Μέχρι τώρα έχουν επιβεβαιωθεί 11 νεκροί και αγνοούνται 20, μπροστά στο λιμάνι ενός μικρού νησιού ανοιχτά της Τοσκάνης. Ο καπετάνιος επεδίωξε να «χαιρετίσει» το νησί και το πλοίο χτύπησε σε αβαθή. Οι ενδείξεις θέλουν να προκλήθηκε διακοπή στην παροχή ενέργειας που αχρήστευσε τα πηδάλια και άλλες λειτουργίες όπως τα όργανα πλοήγησης.
Ενώ διεξάγονται ακόμη έρευνες, τόσο στο κουφάρι του πλοίου όσο και σε διοικητικό και ποινικό επίπεδο, για τον εντοπισμό αγνοουμένων και τον καταλογισμό ευθυνών, μπορούμε να θυμηθούμε μία σειρά από πρόσφατα συμβάντα στα οποία «πρωταγωνίστησαν» πλοία της εταιρείας και της μητρικής της.
Στις 8 Νοεμβρίου του 2010, το Carnival Splendor αντιμετωπίζει διπλή πυρκαγιά ανοιχτά των ακτών του Μεξικό, στην περιοχή του Πούντα Σαν Χασίντο.
Είκοσι ημέρες νωρίτερα, στις 18 Οκτωβρίου, το Costa Classica συγκρούεται με ένα φορτηγό πλοίο μέσα στον ποταμό Γιαντζί στην Κίνα, μετά από απώλεια ισχύος. Στην δεξιά του πλευρά «αποκτά» ρήγμα 20 μέτρων, ενώ τρεις επιβάτες τραυματίζονται.
Τρεις νεκροί ναυτικοί και τέσσερις τραυματισμένοι επιβάτες του Costa Europa είναι ο απολογισμός της πρόσκρουσης σε προβλήτα, στις 26 Φεβρουαρίου του 2010, στο Σαρμ αλ Σεΐχ της Αιγύπτου. Δύο μήνες μετά το συμβάν, το πλοίο μεταβιβάστηκε σε άλλη εταιρεία (είναι πλέον το Thomson Dream).
Επάνω σε προβλήτα του Ζάντε είχε χτυπήσει, ένα μήνα νωρίτερα (στις 28 Ιανουαρίου) και το Carnival Miracle στις νήσους Κιτς, με αποτέλεσμα σημαντικές φθορές στο πλοίο και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η σύγκρουση αποδόθηκε σε πολύ ισχυρή ριπή ανέμου.
Είχε προηγηθεί σχεδόν ένα έτος... ηρεμίας, από τις 26 Φεβρουαρίου του 2009. Τότε, το Costa Romantica είχε εκκενωθεί λίγο μετά τον απόπλου του από το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, λόγω πυρκαγιάς. Σε μία αμφιλεγόμενη κίνηση, η εταιρεία μετονόμασε αργότερα το πλοίο σε Costa... neoRomantica.
To Costa Concordia που τώρα είναι μισοβυθισμένο έξω από το λιμάνι του Τζίλο, είχε εμπλακεί και παλαιότερα σε μικρότερο ατύχημα, όταν προσέκρουσε σε βράχο ανοιχτά του Παλέρμο, στη Σικελία, με αποτέλεσμα φθορές στο κύτος και ανησυχία στους επιβάτες, στις 22 Νοεμβρίου του 2008.
Στις 6 Ιουνίου του ίδιου έτους το Costa Classica συγκρούστηκε με άλλο κρουαζιερόπλοιο, το MSC Poesia, στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας.
Σχεδόν δύο χρόνια νωρίτερα, στις 6 Νοεμβρίου του 2006, το Carnival Elation «χάνει» μία σκάλα επιβίβασης-αποβίβασης με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τεσσάρων επιβατών, στο Κέιπ Κανάβεραλ της Φλόριντα, στις ΗΠΑ.
Τα προβλήματα για τα πλοία της εταιρείας δεν έλειψαν και στα ελληνικά νερά. Στις 24 Αυγούστου του 2005 ανοιχτά του Πόρου πυρκαγιά ξέσπασε σε αποθήκη στην οποία υπήρχαν οι «κάβοι» του Costa Classica, με αποτέλεσμα σημαντικές φθορές και στις κουζίνες του πλοίου. Αργότερα μπήκε στον Πειραιά με περίπου 2.150 επιβάτες και πλήρωμα και την πρύμνη του κατάμαυρη από τους καπνούς...
Πηγή: Graphic News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.