Ανάπτυξη με σημαντικούς ρυθμούς στην αγορά των online μέσων, παρά την κρίση, διαπιστώνει ο Παναγιώτης Τσαντίλας, ο άνθρωπος πίσω από την… Google αλά ελληνικά.
Ο κ. Τσαντίλας, διευθύνων σύμβουλος της Palo.gr, της πρώτης και μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης ειδήσεων στην Ελλάδα, θεωρεί πως η online διαφήμιση θα συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο στη συνολική διαφημιστική δαπάνη.
Για το 2012, σχεδιάζει νέες καινοτόμες υπηρεσίες, νέες εφαρμογές αλλά και επέκταση στις διεθνείς αγορές.
ΕΜΕΑ: Πώς εξελίσσεται η αγορά των online media στην Ελλάδα;
Π. Τσ.: Η αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται με σημαντικούς ρυθμούς και δεν φαίνεται να την σταματά η κρίση. Καθημερινά νέα sites και νέο περιεχόμενο παρουσιάζονται στον Έλληνα αναγνώστη με αποτέλεσμα να έχει φτάσει στο σημείο να μην μπορεί να τα παρακολουθεί όλα...
Μπορώ να ισχυριστώ ότι ήμουν από τους λίγους που περίμεναν αυτή την εκρηκτική άνοδο σε τόσο σύντομο διάστημα για αυτό άλλωστε ξεκίνησα πριν τρία χρόνια το Palo.gr, την πρώτη και μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης ειδήσεων στην Ελλάδα.
Έτσι σήμερα ο αναγνώστης δεν χάνεται στις χιλιάδες ενημερωτικές ιστοσελίδες και μπορεί εύκολα και γρήγορα να βρίσκει ό,τι ψάχνει.
ΕΜΕΑ: Ποιο το μέριδιό της στην συνολική διαφημιστική δαπάνη;
Π. Τσ.: Η online διαφήμιση για το 2011 θα συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο στη συνολική διαφημιστική δαπάνη. Η ετήσια αύξησή της αναμένεται να προσεγγίσει το 25% και το μερίδιό της στη συνολική διαφημιστική πίτα θα κυμανθεί μεταξύ 5- 10%.
Αυτό οφείλεται κυρίως σε νέους μεγάλους πελάτες που ξεκίνησαν την διαφήμιση στο διαδίκτυο κυρίως από τον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων.
Οι τράπεζες είναι ο μεγάλος χαμένος κλάδος, οι τηλεπικοινωνίες έδωσαν και φέτος μεγάλο παρών, ενώ τα καταναλωτικά είναι η θετική έκπληξη της χρονιάς.
ΕΜΕΑ: Ποια η ανταπόκριση του κοινού απέναντι σε καινοτόμα μέσα όπως το Palo.gr;
Π. Τσ.: Οι αναγνώστες αργούν να ανταποκριθούν, όπως άλλωστε είναι και αναμενόμενο, σε κάτι πολύ καινοτόμο και διαφορετικό όπως είναι το Palo.
Μετά από τρία χρόνια λειτουργίας, σήμερα με σύγχρονη εικόνα και ταυτότητα, τοPalo.gr αποτελεί την πληρέστερη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων, με πρωταρχικό στόχο να αναδειχθεί σε ένα χρήσιμο εργαλείο για όσους επιζητούν άμεση, γρήγορη και ταυτόχρονα σφαιρική ενημέρωση για όλα τα θέματα.
Σήμερα η ποιότητα αλλά και η ποσότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης ειδήσεων μάς κατατάσσουν στη κορυφή μεταξύ των μηχανών αναζήτησης στην Ελλάδα και μας συγκρίνουν κατευθείαν με την Google. Πολλοί αναγνώστες μας ισχυρίζονται μάλιστα ότι στην αναζήτηση των ειδήσεων για το ελληνόφωνο διαδίκτυο έχουμε τα πιο ποιοτικά αποτελέσματα από οποιονδήποτε άλλον.
Η επισκεψιμότητά μας τον Νοέμβριο διπλασιάστηκε σε σχέση με αυτήν του Σεπτεμβρίου, ενώ οι πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου δείχνουν μία ακόμα μεγαλύτερη αύξηση επισκέψεων. Σύμφωνα με το Google analytics oι μοναδικοί μας επισκέπτες τον Νοέμβριο έφτασαν τους 410.000, ενώ οι ημερήσιοι μοναδικοί μας επισκέπτες είναι τις τελευταίες ημέρες περίπου στους 28.000. Ο μέσος χρόνος παραμονής για κάθε επίσκεψη είναι 7 λεπτά, ενώ οι "πιστοί" επισκέπτες μας αφιερώνουν περίπου 20 λεπτά σε κάθε επίσκεψή τους.
ΕΜΕΑ: Ποιες οι προσδοκίες σας για το μέλλον του Palo;
Π. Τσ.: Παρόλο που ζούμε σε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες, το Paloσυνεχίζει να επενδύει με ίδια κεφάλαια σε νέες υπηρεσίες αλλά και σε νέες αγορές.
Στα άμεσα πλάνα είναι η παρουσίαση μέσα στο Palo μιας νέας καινοτόμας υπηρεσίας για το ελληνικό διαδίκτυο η οποία ίσως να εξελιχθεί και σε ξεχωριστή ιστοσελίδα αργότερα. Επίσης προχωράμε για iPhone, android και tablet εφαρμογές ώστε να μπορούν οι αναγνώστες μας να μας διαβάζουν και από αυτές τις συσκευές.
Τέλος για το 2012 ετοιμάζουμε νέες συνδρομητικές υπηρεσίες, καθώς και την επέκτασή μας στις διεθνείς αγορές.
ΕΜΕΑ: Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του online Τύπου, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης;
Π. Τσ.: Φυσικά, πάντα υπάρχουν περιθώρια και εκτιμώ ότι οι επενδύσεις σε ενημερωτικά online μέσα συνεχίζονται.
Επενδυτές και επιχειρηματίες από άλλους κλάδους επενδύουν σε αυτό τον τομέα και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, επώνυμοι δημοσιογράφοι από άλλες μορφές ενημέρωσης όπως είναι η τηλεόραση και οι εφημερίδες έχουν δημιουργήσει και συνεχίζουν να δημιουργούν τα δικά τους πλέον ενημερωτικά sites, ενώ αρχίζουν να διαφαίνονται τα πρώτα μεγάλα online media group με σημαντική παρουσία και μεγάλο αριθμό sites το καθένα.
Δυστυχώς κάποια μικρά αλλά και μεσαία sites που δεν έχουν πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά έχουν αρχίσει να έχουν προβλήματα και δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν στο δρόμο του έντονου πλέον ανταγωνισμού.
irini.kosma@emea.gr
Ο κ. Τσαντίλας, διευθύνων σύμβουλος της Palo.gr, της πρώτης και μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης ειδήσεων στην Ελλάδα, θεωρεί πως η online διαφήμιση θα συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο στη συνολική διαφημιστική δαπάνη.
Για το 2012, σχεδιάζει νέες καινοτόμες υπηρεσίες, νέες εφαρμογές αλλά και επέκταση στις διεθνείς αγορές.
ΕΜΕΑ: Πώς εξελίσσεται η αγορά των online media στην Ελλάδα;
Π. Τσ.: Η αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται με σημαντικούς ρυθμούς και δεν φαίνεται να την σταματά η κρίση. Καθημερινά νέα sites και νέο περιεχόμενο παρουσιάζονται στον Έλληνα αναγνώστη με αποτέλεσμα να έχει φτάσει στο σημείο να μην μπορεί να τα παρακολουθεί όλα...
Μπορώ να ισχυριστώ ότι ήμουν από τους λίγους που περίμεναν αυτή την εκρηκτική άνοδο σε τόσο σύντομο διάστημα για αυτό άλλωστε ξεκίνησα πριν τρία χρόνια το Palo.gr, την πρώτη και μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης ειδήσεων στην Ελλάδα.
Έτσι σήμερα ο αναγνώστης δεν χάνεται στις χιλιάδες ενημερωτικές ιστοσελίδες και μπορεί εύκολα και γρήγορα να βρίσκει ό,τι ψάχνει.
ΕΜΕΑ: Ποιο το μέριδιό της στην συνολική διαφημιστική δαπάνη;
Π. Τσ.: Η online διαφήμιση για το 2011 θα συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο στη συνολική διαφημιστική δαπάνη. Η ετήσια αύξησή της αναμένεται να προσεγγίσει το 25% και το μερίδιό της στη συνολική διαφημιστική πίτα θα κυμανθεί μεταξύ 5- 10%.
Αυτό οφείλεται κυρίως σε νέους μεγάλους πελάτες που ξεκίνησαν την διαφήμιση στο διαδίκτυο κυρίως από τον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων.
Οι τράπεζες είναι ο μεγάλος χαμένος κλάδος, οι τηλεπικοινωνίες έδωσαν και φέτος μεγάλο παρών, ενώ τα καταναλωτικά είναι η θετική έκπληξη της χρονιάς.
ΕΜΕΑ: Ποια η ανταπόκριση του κοινού απέναντι σε καινοτόμα μέσα όπως το Palo.gr;
Π. Τσ.: Οι αναγνώστες αργούν να ανταποκριθούν, όπως άλλωστε είναι και αναμενόμενο, σε κάτι πολύ καινοτόμο και διαφορετικό όπως είναι το Palo.
Μετά από τρία χρόνια λειτουργίας, σήμερα με σύγχρονη εικόνα και ταυτότητα, τοPalo.gr αποτελεί την πληρέστερη ελληνική μηχανή αναζήτησης ειδήσεων, με πρωταρχικό στόχο να αναδειχθεί σε ένα χρήσιμο εργαλείο για όσους επιζητούν άμεση, γρήγορη και ταυτόχρονα σφαιρική ενημέρωση για όλα τα θέματα.
Σήμερα η ποιότητα αλλά και η ποσότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης ειδήσεων μάς κατατάσσουν στη κορυφή μεταξύ των μηχανών αναζήτησης στην Ελλάδα και μας συγκρίνουν κατευθείαν με την Google. Πολλοί αναγνώστες μας ισχυρίζονται μάλιστα ότι στην αναζήτηση των ειδήσεων για το ελληνόφωνο διαδίκτυο έχουμε τα πιο ποιοτικά αποτελέσματα από οποιονδήποτε άλλον.
Η επισκεψιμότητά μας τον Νοέμβριο διπλασιάστηκε σε σχέση με αυτήν του Σεπτεμβρίου, ενώ οι πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου δείχνουν μία ακόμα μεγαλύτερη αύξηση επισκέψεων. Σύμφωνα με το Google analytics oι μοναδικοί μας επισκέπτες τον Νοέμβριο έφτασαν τους 410.000, ενώ οι ημερήσιοι μοναδικοί μας επισκέπτες είναι τις τελευταίες ημέρες περίπου στους 28.000. Ο μέσος χρόνος παραμονής για κάθε επίσκεψη είναι 7 λεπτά, ενώ οι "πιστοί" επισκέπτες μας αφιερώνουν περίπου 20 λεπτά σε κάθε επίσκεψή τους.
ΕΜΕΑ: Ποιες οι προσδοκίες σας για το μέλλον του Palo;
Π. Τσ.: Παρόλο που ζούμε σε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες, το Paloσυνεχίζει να επενδύει με ίδια κεφάλαια σε νέες υπηρεσίες αλλά και σε νέες αγορές.
Στα άμεσα πλάνα είναι η παρουσίαση μέσα στο Palo μιας νέας καινοτόμας υπηρεσίας για το ελληνικό διαδίκτυο η οποία ίσως να εξελιχθεί και σε ξεχωριστή ιστοσελίδα αργότερα. Επίσης προχωράμε για iPhone, android και tablet εφαρμογές ώστε να μπορούν οι αναγνώστες μας να μας διαβάζουν και από αυτές τις συσκευές.
Τέλος για το 2012 ετοιμάζουμε νέες συνδρομητικές υπηρεσίες, καθώς και την επέκτασή μας στις διεθνείς αγορές.
ΕΜΕΑ: Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του online Τύπου, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης;
Π. Τσ.: Φυσικά, πάντα υπάρχουν περιθώρια και εκτιμώ ότι οι επενδύσεις σε ενημερωτικά online μέσα συνεχίζονται.
Επενδυτές και επιχειρηματίες από άλλους κλάδους επενδύουν σε αυτό τον τομέα και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, επώνυμοι δημοσιογράφοι από άλλες μορφές ενημέρωσης όπως είναι η τηλεόραση και οι εφημερίδες έχουν δημιουργήσει και συνεχίζουν να δημιουργούν τα δικά τους πλέον ενημερωτικά sites, ενώ αρχίζουν να διαφαίνονται τα πρώτα μεγάλα online media group με σημαντική παρουσία και μεγάλο αριθμό sites το καθένα.
Δυστυχώς κάποια μικρά αλλά και μεσαία sites που δεν έχουν πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά έχουν αρχίσει να έχουν προβλήματα και δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν στο δρόμο του έντονου πλέον ανταγωνισμού.
irini.kosma@emea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.