Μετά από πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στις Βρυξέλλες συνάντηση διαβούλευσης με τη συμμετοχή των υπεύθυνων των κρατών-μελών για τις εθνικές λιμενικές πολιτικές και αντικείμενο την διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής Λιμενικής Πολιτικής
Στη συνάντηση, συμμετείχε από ελληνικής πλευράς ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής (ΓΓΛΛΠ) Θάνος Πάλλης.
Στόχος της Κομισιόν είναι να καταλήξει έως το 2013 σε ένα σύνολο προτάσεων που θα επιτρέψει στους ευρωπαϊκούς λιμένες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο ρόλος τους για την ευρωπαϊκή οικονομία...
Κατά την διάρκεια της συνάντησης, οι εκπρόσωποι των κρατών-μελών προχώρησαν σε μια καταρχήν αποτίμηση της προσέγγισης που είχε υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά την περίοδο 2007-2011 και ανταλλαγή απόψεων για τους κύριους άξονες τους οποίους καλείται να καλύψει η Ευρωπαϊκή Λιμενική Πολιτική στα πλαίσια της ευρύτερης πολιτικής για τις μεταφορές.Στη συνάντηση, συμμετείχε από ελληνικής πλευράς ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής (ΓΓΛΛΠ) Θάνος Πάλλης.
Στόχος της Κομισιόν είναι να καταλήξει έως το 2013 σε ένα σύνολο προτάσεων που θα επιτρέψει στους ευρωπαϊκούς λιμένες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο ρόλος τους για την ευρωπαϊκή οικονομία...
Οι εν λόγω άξονες συμπεριλαμβάνουν την ενίσχυση της πρόσβασης στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών, την ενίσχυση της διαφάνειας στην χρηματοδότηση, τις κρατικές ενισχύσεις που παρέχονται στους λιμένες με στόχο την αποφυγή παρενεργειών στον λιμενικό ανταγωνισμό, την εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους που παράγουν οι λιμένες, την ενίσχυση του ρόλου των λιμένων ως σημεία εισόδου στον Ευρωπαϊκό χώρο και ως τμήματα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.
Οι Ελληνικές Θέσεις
Η ελληνική πλευρά υποστήριξε τη χρησιμότητα για την ενίσχυση της απλοποίησης των διαδικασιών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των θαλάσσιων μεταφορών, ζητώντας έκτος των άλλων να λάβει υπόψη της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την σημαντική πρόοδο που έχει γίνει στον τομέα της ναυτιλίας μέσω του ΙΜΟ και των Ηνωμένων Εθνών (Rotterdam rules). Προτεραιότητα δόθηκε στο πρόγραμμα «Blue belt» το οποίο προωθεί ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην αναγκαιότητα να ενισχυθεί ο διάλογος και σε θέματα εργασίας στους λιμένες.
Όσον αφορά στην ενίσχυση του ρόλου των λιμένων στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, ο κ. Πάλλης διατύπωσε τρία κρίσιμα για την ελληνική πλευρά στοιχεία. Πρώτον, την ανάγκη να υπάρξουν ιδιαίτερες προβλέψεις για την ενίσχυση των περιφερειακών λιμένων. Δεύτερον, την ανάγκη της χρηματοδότησης σύνδεσης των λιμενικών υποδομών με τις χερσαίες μεταφορές. Τρίτον, τη σημαντικότατη ανάγκη ειδικών προβλέψεων για την νησιωτικότητα, ώστε να υπάρξουν ενισχύσεις των κρίσιμων για την συνοχή της ΕΕ νησιωτικών λιμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.