Ακόμη και από αύριο θα μπορούν να κυκλοφορούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αυτοκίνητα που καταναλώνουν πετρέλαιο και διαθέτουν κινητήρες οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και άνω.
Υστερα από 20 χρόνια απαγόρευσης, αποφασίστηκε χθες από την Ολομέλεια της Βουλής η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη για τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και άνω. Ειδικότερα στη Βουλή χθες ψηφίστηκε σχετική τροπολογία στην οποία αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης μεικτού βάρους μέχρι 4 τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στην περιοχή της Αττικής και Θεσσαλονίκης που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του νόμου 1959/1991 εφόσον η τεχνολογία πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του κανονισμού 715/07 της 20ής Ιουνίου του 2007 (Euro 5 και Εuro 6) ή μεταγενέστερες.
Πρακτικά λοιπόν από αύριο που θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απελευθέρωση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. αλλά και επαγγελματικών φορτηγών έως 4 τόνους είναι ελεύθερη με μόνη προϋπόθεση να πληρούν την οδηγία εκπομπής ρύπων Euro 5 και άνω.
Δήλωση
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Φαρμάκη - Γκέκη δήλωσε στην «Η»: «Είμαι πολύ ικανοποιημένη που το υπουργείο ΠΕΚΑ τελικά κατήργησε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης για τα Ι.Χ. και τα επαγγελματικά φορτηγά κάτω των 4 τόνων, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Και αυτό διότι -όπως είχα επανειλημμένα τονίσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου- η απαγόρευση αυτή που θεσπίστηκε το 1991, δεν πέτυχε το στόχο της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σε αυτά τα μεγάλα και πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα».
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Φαρμάκη - Γκέκη δήλωσε στην «Η»: «Είμαι πολύ ικανοποιημένη που το υπουργείο ΠΕΚΑ τελικά κατήργησε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης για τα Ι.Χ. και τα επαγγελματικά φορτηγά κάτω των 4 τόνων, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Και αυτό διότι -όπως είχα επανειλημμένα τονίσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου- η απαγόρευση αυτή που θεσπίστηκε το 1991, δεν πέτυχε το στόχο της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σε αυτά τα μεγάλα και πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα».
Επίσης η κ. Φαρμάκη επισημαίνει ότι «το αποσπασματικό αυτό μέτρο αποδείχθηκε στην πράξη αναποτελεσματικό διότι την ίδια ώρα επιτρεπόταν η κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, η λαθρεμπορία στα καύσιμα και η νοθεία τους, που προκαλούν ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση στο περιβάλλον.
Και επιπλέον ήταν άδικο γιατί το πετρέλαιο επιτρεπόταν για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 4 τόνων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και για όλα τα άλλα οχήματα στην υπόλοιπη χώρα.
Σήμερα, αυτή την αδικία που διήρκησε 20 χρόνια, ερχόμαστε εμείς να τη διορθώσουμε καταργώντας την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης και για τις πόλεις, στις οποίες μέχρι σήμερα ίσχυε. Και χαίρομαι ιδιαίτερα, που σήμερα με αυτή την πρόβλεψη δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να έχουν οικονομικό όφελος, στην πολύ δύσκολη συγκυρία που ζούμε. Διότι θα μπορούν και στα δοκιμαζόμενα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούν οι πολίτες ένα καύσιμο πιο φτηνό από τη βενζίνη, που προκαλεί λιγότερη φθορά στα αυτοκίνητά τους και συνεπώς μικρότερο κόστος συντήρησης τους».
Εμποροι
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Δημήτρης Πάτσιος δήλωσε στην «Η»: «Ο ΣΕΑΑ δηλώνει απόλυτα θετικός με την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης δεδομένου ότι τα τελευταίας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα εκπέμπουν εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους και οι καταναλωτές, ειδικά αυτή την περίοδο, έχουν τη μέγιστη ανάγκη οικονομίας στα κόστη μετακίνησης».
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Δημήτρης Πάτσιος δήλωσε στην «Η»: «Ο ΣΕΑΑ δηλώνει απόλυτα θετικός με την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης δεδομένου ότι τα τελευταίας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα εκπέμπουν εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους και οι καταναλωτές, ειδικά αυτή την περίοδο, έχουν τη μέγιστη ανάγκη οικονομίας στα κόστη μετακίνησης».
Το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην «Η»: «Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σίγουρα αποτελεί ένα θετικό μέτρο, καθώς η Ελλάδα αποτελούσε τη μοναδική χώρα στην Ε.Ε. που απαγόρευε σε πόλεις της να κυκλοφορούν οχήματα diesel, που θα τονώσει τις πωλήσεις Ι.Χ. και οι καταναλωτές επιτέλους μπορούν να μειώσουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.