«Η ΜΑΧΗ» αποκαλύπτει σήμερα όλο το παρασκήνιο και την πραγματική εικόνα σε σχέση με τις πυραυλακάτους S-148 που το Υπουργείο Άμυνας μελετά για να αποκτήσει από την Ελλάδα για επιτήρηση της ΑΟΖ και για προστασία των αποθεμάτων φυσικού αερίου στην περιοχή.
Όπως η εφημερίδα μας αποκάλυψε με σειρά αποκλειστικών δημοσιευμάτων της, ενώπιον του ΥΠΑΜ.. βρίσκεται και ισραηλινή πρόταση για σύναψη διακρατικής συμφωνίας Κύπρου-Ισραήλ για απόκτηση δύο υπερσύγχρονων Ταχέων Περιπολικών Κρούσης, με τεράστιες δυνατότητες πυρός και αυτονομίας και με ευνοϊκότατους όρους αποπληρωμής, σε βάθος χρόνου που αγγίζει μέχρι και τα 17 έτη.
Στο σημερινό δημοσίευμα παρατίθεται συγκριτικός αναλυτικός πίνακας (σελ. 12-13 στην έντυπη έκδοση) αναφορικά τα πολεμικά σκάφη από την Ελλάδα και από το Ισραήλ.
Ιστορικό των ελληνικών πυραυλακάτων
Οι S-148, που διαθέτει σήμερα η Ελλάδα είναι συνολικά 6, είναι κατασκευής 1972-73 και δόθηκαν στην Ελλάδα από την Γερμανία –αφού πρώτα είχαν ήδη παροπλιστεί από το γερμανικό ναυτικό- σε αντιστάθμισμα των αμαρτωλών γερμανικών υποβρυχίων που «γερνούν».
1. Υποπλοίαρχος ΒΟΤΣΗΣ, P-72 με 4 Κ/Β Exocet
2. Ανθυποπλοίαρχος ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ, P-73 με 4 Κ/Β Exocet
3. Υποπλοίαρχος ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ, P-75 με 4 Κ/Β Harpoon
4. Πλωτάρχης Βλαχάβας, Ρ74 με 4 Κ/Β Harpoon
5. Πλωτάρχης Τουρνάς, Ρ76 με 4 Κ/Β Exocet και
6. Πλωτάρχης Σακίπης, Ρ77 με 4 Κ/Β Exocet
Από τα παραπάνω πλοία τα υπ’ αριθμό 4, 5 και 6 έχουν ήδη παροπλιστεί από την Ελλάδα και ουσιαστικά εδώ και περίπου 3 χρόνια χρησιμοποιούνται για κανιβαλισμό, για απόσπαση δηλαδή ανταλλακτικών, συσκευών και αναλωσίμων προκειμένου να παραμένουν σε ενέργεια τα σκάφη με αρ. 1, 2 και 3.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο παροπλισμός των τριών πολεμικών πραγματοποιήθηκε χωρίς να έχουν γίνει πρώτα οι απαραίτητες ενέργειες, οι διαδικασίες και γενικά οποιαδήποτε προετοιμασία για μακρά εναπόθεσή τους. Ως εκ τούτου, το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον κανιβαλισμό που αυτά υπέστησαν, καθιστά αδύνατη ή στην καλύτερη περίπτωση ασύμφορη ακόμα και την σκέψη επαναενεργοποίησης τους.
Από τα υπόλοιπα τρία πολεμικά σκάφη, το «Υποπλοίαρχος ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ, P-75», δε μπορεί να παραχωρηθεί στην Κυπριακή Δημοκρατία αφού αυτό φέρει κατευθυνόμενα βλήματα Harpoon που είναι αμερικανικής τεχνολογίας και συνεπώς απαγορευμένα για χρήση από την Κύπρο.
Δύο λοιπόν πυραυλάκατοι απομένουν για παραχώρηση από την Ελλάδα στην Κύπρο. Αυτές είναι οι «Υποπλοίαρχος ΒΟΤΣΗΣ, P-72» με 4 Κ/Β πυραύλους Exocet και «Ανθυποπλοίαρχος ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ, P-73» με επίσης 4 Κ/Β πυραύλους Exocet.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ S-148
Σκάφος και κυρίως μηχανές
To «Υποπλοίαρχος ΒΟΤΣΗΣ, P-72» έχει υποστεί εκτεταμένες ελασματουργικές εργασίες και από όλα τα πλοία αυτά, είναι γενικά στην καλύτερη κατάσταση από πλευράς σκάφους. To «Ανθυποπλοίαρχος ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ, P-73» έχει επίσης υποστεί ελασματουργικές εργασίες, αλλά σε πιο περιορισμένη έκταση. Παρόλα αυτά όλα τα πλοία έχουν μεγάλες υπερβάσεις στις ώρες λειτουργίας των κυρίως μηχανών, των ηλεκτρομηχανών αλλά και των μειωτήρων τους.
Οι τακτικές επιθεωρήσεις των κυρίων μηχανών προβλέπονται κάθε 3.000 ώρες και είναι επιπέδου πλοίου, ενώ κάθε 6.000 προβλέπεται overhaul που είναι εργοστασιακού επιπέδου. Το Πολεμικό Ναυτικό, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις λόγω παλαιότητας υψηλές απαιτήσεις συντήρησης των κυρίως μηχανών των πλοίων, τις συχνές βλάβες και την αδυναμία εξεύρεσης ανταλλακτικών και παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει δύο υπερσύγχρονους ναύσταθμους, έχει αναθέσει τη συντήρηση τους σε Φινλαδική Εταιρεία. Το κόστος όμως συντήρησης είναι υπέρογκο και ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γενικά το κόστος των συγκεκριμένων πλοίων, μετά από 40 χρόνια ενεργούς δράσης, είναι περίπου 3 με 4 φορές υψηλότερο από το κόστος ενός αντιστοίχου πλοίου νεαρής ηλικίας.
Επίσης, η παλαιότητα, οι συχνές απαιτήσεις για επισκευή σοβαρών βλαβών, η δυσκολία εντοπισμού ανταλλακτικών, οι εκτεταμένες φθορές των δικτύων, τα πεπαλαιωμένα συστήματα, η κατ’ ανάγκη επιδιόρθωση και επισκευή βλαβών με «πατέντες», έχουν σαν αποτέλεσμα, ακόμα και τα πλοία που δεν έχουν ακόμα παροπλιστεί να βρίσκονται ουσιαστικά εκτός ενέργειας ή σε κατάσταση περιορισμένης επιχειρησιακής ικανότητας για περισσότερους από 4 μήνες ετησίως.
Όριο ζωής των βλημάτων
Το όριο ζωής των κατευθυνόμενων βλημάτων των S-148, λήγει μεταξύ 2015 και 2020. Αυτό σημαίνει ότι από επιχειρησιακής απόψεως και σε συνδυασμό με το ότι δε φαίνεται ως πιθανό ενδεχόμενο να ενεργοποιηθεί η επιλογή (option) για απόκτηση ακόμη 2 πυραυλακάτων Super Vita (νέες πυραυλάκατοι Αγγλικής σχεδίασης και Ελληνικής κατασκευής) αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, είναι πολύ πιθανό προκειμένου το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του αλλά και τον αριθμό των πλοίων για τα οποία έχει δεσμευτεί να έχει στο ΝΑΤΟ, τελικά να μην μπορεί να τα παροπλίσει και να αναγκαστεί να τα διατηρήσει στην ενέργεια (σε αυτήν την περίπτωση δεν θα διατεθούν στην Κύπρο τουλάχιστον μέχρι το 2017).
Από την άλλη το Πολεμικό Ναυτικό, έχει επισήμως λάβει την απόφαση (Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο) για υπαγωγή των πλοίων αυτών στην Διοίκηση Κανονιοφόρων και η επιχειρησιακή του αξιοποίηση αποκλειστικά και μόνο σαν περιπολικά. Εάν πράγματι συμβεί αυτό και με δεδομένο ότι ουσιαστικά υποβαθμίζονται (και έτσι το ΠΝ δεν θα αξιοποιήσει περεταίρω την πυραυλική ισχύ που διαθέτουν τα εν λόγω πλοία), είναι τότε λογικά διαθέσιμα στην Κύπρο.
http://maxhnews.com/content/8374
Όπως η εφημερίδα μας αποκάλυψε με σειρά αποκλειστικών δημοσιευμάτων της, ενώπιον του ΥΠΑΜ.. βρίσκεται και ισραηλινή πρόταση για σύναψη διακρατικής συμφωνίας Κύπρου-Ισραήλ για απόκτηση δύο υπερσύγχρονων Ταχέων Περιπολικών Κρούσης, με τεράστιες δυνατότητες πυρός και αυτονομίας και με ευνοϊκότατους όρους αποπληρωμής, σε βάθος χρόνου που αγγίζει μέχρι και τα 17 έτη.
Στο σημερινό δημοσίευμα παρατίθεται συγκριτικός αναλυτικός πίνακας (σελ. 12-13 στην έντυπη έκδοση) αναφορικά τα πολεμικά σκάφη από την Ελλάδα και από το Ισραήλ.
Ιστορικό των ελληνικών πυραυλακάτων
Οι S-148, που διαθέτει σήμερα η Ελλάδα είναι συνολικά 6, είναι κατασκευής 1972-73 και δόθηκαν στην Ελλάδα από την Γερμανία –αφού πρώτα είχαν ήδη παροπλιστεί από το γερμανικό ναυτικό- σε αντιστάθμισμα των αμαρτωλών γερμανικών υποβρυχίων που «γερνούν».
1. Υποπλοίαρχος ΒΟΤΣΗΣ, P-72 με 4 Κ/Β Exocet
2. Ανθυποπλοίαρχος ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ, P-73 με 4 Κ/Β Exocet
3. Υποπλοίαρχος ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ, P-75 με 4 Κ/Β Harpoon
4. Πλωτάρχης Βλαχάβας, Ρ74 με 4 Κ/Β Harpoon
5. Πλωτάρχης Τουρνάς, Ρ76 με 4 Κ/Β Exocet και
6. Πλωτάρχης Σακίπης, Ρ77 με 4 Κ/Β Exocet
Από τα παραπάνω πλοία τα υπ’ αριθμό 4, 5 και 6 έχουν ήδη παροπλιστεί από την Ελλάδα και ουσιαστικά εδώ και περίπου 3 χρόνια χρησιμοποιούνται για κανιβαλισμό, για απόσπαση δηλαδή ανταλλακτικών, συσκευών και αναλωσίμων προκειμένου να παραμένουν σε ενέργεια τα σκάφη με αρ. 1, 2 και 3.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο παροπλισμός των τριών πολεμικών πραγματοποιήθηκε χωρίς να έχουν γίνει πρώτα οι απαραίτητες ενέργειες, οι διαδικασίες και γενικά οποιαδήποτε προετοιμασία για μακρά εναπόθεσή τους. Ως εκ τούτου, το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον κανιβαλισμό που αυτά υπέστησαν, καθιστά αδύνατη ή στην καλύτερη περίπτωση ασύμφορη ακόμα και την σκέψη επαναενεργοποίησης τους.
Από τα υπόλοιπα τρία πολεμικά σκάφη, το «Υποπλοίαρχος ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ, P-75», δε μπορεί να παραχωρηθεί στην Κυπριακή Δημοκρατία αφού αυτό φέρει κατευθυνόμενα βλήματα Harpoon που είναι αμερικανικής τεχνολογίας και συνεπώς απαγορευμένα για χρήση από την Κύπρο.
Δύο λοιπόν πυραυλάκατοι απομένουν για παραχώρηση από την Ελλάδα στην Κύπρο. Αυτές είναι οι «Υποπλοίαρχος ΒΟΤΣΗΣ, P-72» με 4 Κ/Β πυραύλους Exocet και «Ανθυποπλοίαρχος ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ, P-73» με επίσης 4 Κ/Β πυραύλους Exocet.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ S-148
Σκάφος και κυρίως μηχανές
To «Υποπλοίαρχος ΒΟΤΣΗΣ, P-72» έχει υποστεί εκτεταμένες ελασματουργικές εργασίες και από όλα τα πλοία αυτά, είναι γενικά στην καλύτερη κατάσταση από πλευράς σκάφους. To «Ανθυποπλοίαρχος ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ, P-73» έχει επίσης υποστεί ελασματουργικές εργασίες, αλλά σε πιο περιορισμένη έκταση. Παρόλα αυτά όλα τα πλοία έχουν μεγάλες υπερβάσεις στις ώρες λειτουργίας των κυρίως μηχανών, των ηλεκτρομηχανών αλλά και των μειωτήρων τους.
Οι τακτικές επιθεωρήσεις των κυρίων μηχανών προβλέπονται κάθε 3.000 ώρες και είναι επιπέδου πλοίου, ενώ κάθε 6.000 προβλέπεται overhaul που είναι εργοστασιακού επιπέδου. Το Πολεμικό Ναυτικό, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις λόγω παλαιότητας υψηλές απαιτήσεις συντήρησης των κυρίως μηχανών των πλοίων, τις συχνές βλάβες και την αδυναμία εξεύρεσης ανταλλακτικών και παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει δύο υπερσύγχρονους ναύσταθμους, έχει αναθέσει τη συντήρηση τους σε Φινλαδική Εταιρεία. Το κόστος όμως συντήρησης είναι υπέρογκο και ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γενικά το κόστος των συγκεκριμένων πλοίων, μετά από 40 χρόνια ενεργούς δράσης, είναι περίπου 3 με 4 φορές υψηλότερο από το κόστος ενός αντιστοίχου πλοίου νεαρής ηλικίας.
Επίσης, η παλαιότητα, οι συχνές απαιτήσεις για επισκευή σοβαρών βλαβών, η δυσκολία εντοπισμού ανταλλακτικών, οι εκτεταμένες φθορές των δικτύων, τα πεπαλαιωμένα συστήματα, η κατ’ ανάγκη επιδιόρθωση και επισκευή βλαβών με «πατέντες», έχουν σαν αποτέλεσμα, ακόμα και τα πλοία που δεν έχουν ακόμα παροπλιστεί να βρίσκονται ουσιαστικά εκτός ενέργειας ή σε κατάσταση περιορισμένης επιχειρησιακής ικανότητας για περισσότερους από 4 μήνες ετησίως.
Όριο ζωής των βλημάτων
Το όριο ζωής των κατευθυνόμενων βλημάτων των S-148, λήγει μεταξύ 2015 και 2020. Αυτό σημαίνει ότι από επιχειρησιακής απόψεως και σε συνδυασμό με το ότι δε φαίνεται ως πιθανό ενδεχόμενο να ενεργοποιηθεί η επιλογή (option) για απόκτηση ακόμη 2 πυραυλακάτων Super Vita (νέες πυραυλάκατοι Αγγλικής σχεδίασης και Ελληνικής κατασκευής) αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, είναι πολύ πιθανό προκειμένου το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του αλλά και τον αριθμό των πλοίων για τα οποία έχει δεσμευτεί να έχει στο ΝΑΤΟ, τελικά να μην μπορεί να τα παροπλίσει και να αναγκαστεί να τα διατηρήσει στην ενέργεια (σε αυτήν την περίπτωση δεν θα διατεθούν στην Κύπρο τουλάχιστον μέχρι το 2017).
Από την άλλη το Πολεμικό Ναυτικό, έχει επισήμως λάβει την απόφαση (Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο) για υπαγωγή των πλοίων αυτών στην Διοίκηση Κανονιοφόρων και η επιχειρησιακή του αξιοποίηση αποκλειστικά και μόνο σαν περιπολικά. Εάν πράγματι συμβεί αυτό και με δεδομένο ότι ουσιαστικά υποβαθμίζονται (και έτσι το ΠΝ δεν θα αξιοποιήσει περεταίρω την πυραυλική ισχύ που διαθέτουν τα εν λόγω πλοία), είναι τότε λογικά διαθέσιμα στην Κύπρο.
http://maxhnews.com/content/8374
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.