«Ο Ντίνος Κατσουρίδης υπήρξε ένας από τους πιο διακεκριμένους "εργάτες" του ελληνικού κινηματογράφου. Τον υπηρέτησε με παραπάνω από μία ιδιότητες: αυτή του σκηνοθέτη, του διευθυντή φωτογραφίας, του μοντέρ» ανέφερε ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος.
«Στη συλλογική μνήμη του λαού μας έχει καταγραφεί ανεξίτηλα ως ο δημιουργός που έστειλε με τις ταινίες του ένα σθεναρό μήνυμα αντίστασης κατά τη διάρκεια της επταετούς δικτατορίας, αλλά και ως ο δημιουργός που ανέδειξε με το ταλέντο του μερικούς απ' τους πιο σπουδαίους ηθοποιούς του ελληνικού σινεμά» προσθέτει σε ανακοίνωσή του.
«Στη συλλογική μνήμη του λαού μας έχει καταγραφεί ανεξίτηλα ως ο δημιουργός που έστειλε με τις ταινίες του ένα σθεναρό μήνυμα αντίστασης κατά τη διάρκεια της επταετούς δικτατορίας, αλλά και ως ο δημιουργός που ανέδειξε με το ταλέντο του μερικούς απ' τους πιο σπουδαίους ηθοποιούς του ελληνικού σινεμά» προσθέτει σε ανακοίνωσή του.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εξέφρασε τα συλλυπητήριά του για το θάνατο του Ντίνου Κατσουρίδη.
«Πολυπράγμων δημιουργός, ο Ντίνος Κατσουρίδης υπηρέτησε τον κινηματογράφο με συνέπεια και πάθος, διαγράφοντας ως σκηνοθέτης, διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ, μια μακρά δημιουργική πορεία, η οποία σφράγισε μια ολόκληρη εποχή στο ελληνικό σινεμά» αναφέρει το Φεστιβάλ σε ανακοίνωσή του.
«Το έργο που αφήνει πίσω του, θα μείνει ανεξίτηλο στο χρόνο και τη μνήμη μας» προσθέτει.
Στον «άνθρωπο που γνώριζε το σινεμά όσο λίγοι, αφού το υπηρέτησε επιτυχημένα από σχεδόν όλα τα πόστα» αναφέρεται η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
«Η δημιουργικότητα, η πείρα, το σθένος και η νεανική ματιά του, θα λείψουν σε όλη την Ελληνική Κινηματογραφική Κοινότητα» αναφέρει ανακοίνωση της ΕΑΚ.
Ο Ντίνος Κατσουρίδης ήταν «ένας άνθρωπος που γνώριζε την Κινηματογραφική Τέχνη όσο λίγοι» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ).
«Στο ενεργητικό του περιλαμβάνονται πάνω από 165 ταινίες, στις οποίες εργάστηκε ως σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος, διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ» αναφέρει η ΕΣΠΕΚ.
«Ο Ντίνος Κατσουρίδης άφησε πίσω ένα τεράστιο κινηματογραφικό έργο κι η απουσία του, ένα δυσαναπλήρωτο κενό».
Ο Ντίνος Κατσουρίδης υπήρξε ένας πραγματικός άνθρωπος του σινεμά. Σκηνοθέτης, παραγωγός, μοντέρ, διευθυντής φωτογραφίας, σεναριογράφος.
Βιογραφικό
Ο Ντίνος Κατσουρίδης, γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου το 1927. Στα μέσα της δεκαετίας του '50 ήρθε στην Αθήνα για σπουδές στην Ιατρική σχολή, όμως βρέθηκε τελικά στη νεοϊδρυθείσα τότε Σχολή Σταυράκου, στο τμήμα σκηνοθετών.
Η πρώτη του επαγγελματική ενασχόληση με τον κινηματογράφο, ήταν ως βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία του Γρηγόρη Γρηγορίου, Πικρό Ψωμί, ενώ λίγο αργότερα εργάστηκε στον Σπέντζο, ως τεχνικός στο Αμάρτησα για το Παιδί μου.
Στη συνέχεια, για οκτώ σημαντικά χρόνια, βρέθηκε στη Φίνος Φιλμ, όπου ως οπερατέρ και φωτογράφος πλατό, δούλεψε σε 21 συνολικά ταινίες και συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα του κινηματογράφου εκείνης της εποχής: Σακελλάριος, Αυλωνίτης, Λογοθετίδης, Σταυρίδης, Τζαβέλλας.
Η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα έγινε με τη μεταφορά στον κινηματογράφο του θεατρικού έργου Είμαι Αθώος και ακολούθησε το Έγκλημα στα Παρασκήνια, μια ταινία στα πρότυπα του φιλμ νουάρ, η οποία διακρίθηκε.
Ακολούθησαν, με μεγάλη εμπορική επιτυχία, ο Κύριος Πτέραρχος, Οι αδίστακτοι και μια από τις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου, Της Κακομοίρας, ενώ παράλληλα ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ συνεργάστηκε με τους Γιώργο Τζαβέλλα, Αλέκο Σακελλάριο, Παντελή Βούλγαρη κ.α.
Πολύ σημαντική περίοδος της σταδιοδρομίας του αποτέλεσε η δωδεκαετία 1970-1982, οπότε σκηνοθέτησε τον Θανάση Βέγγο, σε εννέα συνεχόμενες ταινίες, μεταξύ των οποίων τα Ένας Βέγγος για Όλες τις Δουλειές, Ο Θανάσης στη Χώρα της Σφαλιάρας.
Τη διετία 1971-1972 γύρισαν τις ταινίες Θανάση Πάρε τ' Όπλο σου και Τι Έκανες στον Πόλεμο Θανάση, οι οποίες αποτελούν ορόσημο για τον εγχώριο κινηματογράφο, τόσο για το καλλιτεχνικό, όσο και για το πολιτικό και κοινωνικό τους περιεχόμενο.
Τα τελευταία χρόνια, δεν σκηνοθετούσε πλέον ο ίδιος, αλλά συνέχισε να εργάζεται ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ, σε ταινίες όπως το Όλα Είναι Δρόμος καιΑκροπόλ του Παντελή Βούλγαρη, Γυναικείες Συνωμοσίες του Βασίλη Βαφέα.
Τα τελευταία χρόνια, δεν σκηνοθετούσε πλέον ο ίδιος, αλλά συνέχισε να εργάζεται ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ, σε ταινίες όπως το Όλα Είναι Δρόμος καιΑκροπόλ του Παντελή Βούλγαρη, Γυναικείες Συνωμοσίες του Βασίλη Βαφέα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.