Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΛΙ ΡΕΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ N. ΣΑΛΑΒΡΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΤΑΞΙ Διαψεύδει ο Επίτροπος Όλι Ρεν τον Υπουργό Επικρατείας κ. Ι. Ραγκούση, αναφορικά με τις πιέσεις που ο κ. Ραγκούσης επικαλείται ότι δέχεται από την τρόϊκα, για το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών ταξί.


 Ο Κοινοτικός Επίτροπος, απαντώντας σε ερώτηση που του υπέβαλλε ο Ευρωβουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ κ. Ν. Σαλαβράκος με την οποία ζητούσε να πληροφορηθεί, εάν προβλέπεται στο Μνημόνιο, ή σε άλλη κοινοτική οδηγία, η απελευθέρωση του επαγγέλματος ταξί (βλέπε συνημμένο ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης) απάντησε ότι «Η Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι δεν υφίσταται διάταξη της ΕΕ η οποία να ρυθμίζει ειδικά το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών ταξί».

Περαιτέρω, ο Επίτροπος Ρεν σημειώνει στην  απάντησή του ότι «Η Επιτροπή είναι επίσης σε θέση να επιβεβαιώσει ότι στο Μνημόνιο Συνεννόησης που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ελλάδος και της Επιτροπής (εξ ονόματος των κρατών-μελών της ζώνης του ευρώ), δεν γίνεται ρητή μνεία απελευθέρωσης των αδειών ταξί».
Σημειώνει τέλος ότι «η Επιτροπή δεν γνωρίζει να έχει αναληφθεί εκπόνηση ειδικής μελέτης σχετικά με τα ταξί»...
1. Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης του Ευρωβουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. κ. Ν. Σαλαβράκου επισυνάπτεται.
2. Ολόκληρο το κείμενο της απάντησης του ευρωπαίου Επιτρόπου κ. Όλι Ρεν επισυνάπτεται.


Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης P-007894/2011 προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Nikolaos Salavrakos (EFD)
Θέμα:          Απελευθέρωση των αδειών ταξί στην Ελλάδα
Με σχέδιο νόμου η Ελληνική Κυβέρνηση σκοπεύει να καταργήσει τις από για πολλές δεκαετίες ισχύουσες διατάξεις σχετικά με την χορήγηση αδειών ταξί εισάγοντας ένα σύστημα πλήρους απελευθέρωσης, η οποία σύμφωνα με τους οδηγούς ταξί είναι καταστροφική για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.    Υφίστανται κοινοτικές διατάξεις (Κανονισμός, Οδηγία κλπ) όπως π.χ. συμβαίνει με τις εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες υποχρεώνουν την Ελλάδα να προβεί στην απελευθέρωση της χορήγησης αδειών ταξί στην επικράτεια της, διότι διαφορετικά θα αντιμετώπιζε παραπομπή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια;
2.    Εάν δεν υπάρχουν δεσμευτικές κοινοτικές διατάξεις για τα ταξί, δύναται τότε η Επιτροπή να ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά πόσον στις συζητήσεις της για το μνημόνιο της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, απαίτησε από τις εθνικές αρχές να προβούν και στην πλήρη απελευθέρωση των ταξί; 
3.    Εφόσον αυτό έχει συμβεί, έχει συνταχθεί από κοινού με τις εθνικές υπηρεσίες αξιολόγηση επιπτώσεων (impact assessment) του μέτρου; Δύναται η Επιτροπή ή οι αρχές να παράσχουν σχετικό αντίγραφο; Παραδέχεται η Επιτροπή ότι για οποιαδήποτε δική της νομοθετική πρόταση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, προβαίνει σε προηγούμενη αναλυτική αξιολόγηση επιπτώσεων που καταδεικνύει την προστιθέμενη αξία της πρότασης της;
4.    Δύναται η Επιτροπή να δηλώσει ότι, εάν δεν λάβει χώρα η απελευθέρωση και το καθεστώς παραμείνει ως έχει στην Ελλάδα, τούτο δεν δημιουργεί πρόβλημα στα θεσμικά Όργανα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ή στα άλλα Κράτη μέλη;

EL
P-007894/2011
Απάντηση του κ. Rehn
εξ ονόματος της Επιτροπής
(26.9.2011)


Η Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι δεν υφίσταται διάταξη της ΕΕ η οποία να ρυθμίζει ειδικά το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών ταξί.

Η Επιτροπή είναι επίσης σε θέση να επιβεβαιώσει ότι στο Μνημόνιο Συνεννόησης (ΜΣ), που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ελλάδας και της Επιτροπής (εξ ονόματος των κρατών μελών της ζώνης του ευρώ), δεν γίνεται ρητή μνεία της απελευθέρωσης των αδειών ταξί. Η τελευταία επικαιροποίηση του ΜΣ είναι διαθέσιμη στο παράρτημα του εξής εγγράφου:

Τούτου λεχθέντος, βάσει του ΜΣ απαιτείται όντως ευρύ πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, όπως η απελευθέρωση των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών) και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, με σκοπό την αύξηση του ανταγωνισμού και της αποτελεσματικότητας. Ως εκ τούτου, η απελευθέρωση και ο εκσυγχρονισμός των κανόνων χορήγησης αδειών για ταξί ή πρόσβασης στο επάγγελμα σαφώς συνάδουν με το πνεύμα του ΜΣ. Η Επιτροπή θα ήθελε να υπενθυμίσει στο Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου ότι, μολονότι το ΜΣ περιλαμβάνει διάφορες διαρθρωτικές απαιτήσεις για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας, αυτές δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως εξαντλητικός ή κλειστός κατάλογος επιβεβλημένων μεταρρυθμίσεων. Η Επιτροπή ενθαρρύνει πράγματι την Ελλάδα να εκσυγχρονίσει και να απελευθερώσει τις αγορές, που είναι αγκυλωμένες λόγω απηρχαιωμένων κανόνων και διαδικασιών αδειοδότησης, πέραν των απαιτήσεων του ΜΣ και των νομικών υποχρεώσεων έναντι της ΕΕ.

Η Επιτροπή δεν γνωρίζει να έχει αναληφθεί εκπόνηση ειδικής μελέτης σχετικά με τα ταξί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive