Δεσμευτική απάντηση έδωσε η Υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εύη Χριστοφιλοπούλου στην βουλή, για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών με αναπηρία, μετά από επίκαιρη ερώτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΛΑ.Ο.Σ. και βουλευτή Λάρισας Αστέριου Ροντούλη.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Ροντούλης ανέφερε τα εξής: «Ως γνωστόν, δομήθηκε από το Υπουργείο ένα νέο σύστημα μοριοδότησης για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Παρόλο που το εν λόγο σύστημα θεωρητικά είναι προς την σωστή κατεύθυνση, δυστυχώς παρατηρήθηκε ότι κάπου χωλαίνει. Έτσι, εκπαιδευτικοί με αναπηρία άνω του 67%, πιστοποιημένη από δευτεροβάθμια επιτροπή, δεν πήραν απόσπαση στον τόπο τους, αφού η συνολική μοριοδότηση που έλαβαν, δεν ήταν επαρκής για να αποσπαστούν...
Γι’ αυτό το λόγο προτείνεται να ρυθμιστεί το εν λόγω θέμα και νομοθετικά, ώστε να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι, δηλαδή αυτοί που έχουν αναπηρία άνω του 67% από δευτεροβάθμια επιτροπή, να λαμβάνουν απόσπαση κατά προτεραιότητα, ανεξαρτήτως μοριοδότησης, αφού πρέπει να είναι κοντά στις οικογένειές τους και να υποστηρίζονται από κατάλληλες υποδομές υγείας».Μάλιστα, ο Λαρισαίος βουλευτής ανέφερε ως παράδειγμα την δυσάρεστη έκπληξη που περίμενε έναν τυφλό εκπαιδευτικό με μεταπτυχιακό και διδακτορικό, τον μοναδικό τυφλό εκπαιδευτικό στη χώρα, που λόγω του συστήματος μοριοδότησης δεν πήρε την αναγκαία γι’ αυτόν απόσπαση στον τόπο του. Επίσης, τόνισε ότι αφού το εν λόγω σύστημα, προτάσσει πρώτους στην λίστα των αποσπάσεων τους εκπαιδευτικούς που έχουν εκλεγεί ως περιφερειακοί, δημοτικοί σύμβουλοι ή πρόεδροι τοπικών κοινοτήτων, είναι δίκαιο να γίνει κάτι ανάλογο και για τους ανθρώπους με πιστοποιημένα προβλήματα αναπηρίας.
Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου, απάντησε τα εξής: «Πράγματι, η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η δημιουργία ενός αντικειμενικού συστήματος αποσπάσεων με την εφαρμογή της μοριοδότησης. Έτσι, για τις κατηγορίες των εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας έως 66% δώσαμε πέντε μονάδες, έως 79% δώσαμε είκοσι μονάδες και από 80% και άνω λαμβάνουν τριάντα μονάδες. Ταυτόχρονα, με βάση το Π.Δ. 50/96 καθορίζεται ποιοι ασθενείς εκπαιδευτικοί μπορούν να λάβουν κατά προτεραιότητα απόσπαση, χωρίς να μπαίνουν στην διαδικασία της μοριοδότησης και εδώ ακριβώς εντοπίζεται η πηγή του προβλήματος».
Αποδεχόμενη η Υφυπουργός Παιδείας τις παραινέσεις και τις παρατηρήσεις του κ. Ροντούλη, δεσμεύτηκε ότι θα φροντίσει έτσι ώστε να δοθεί λύση στις κραυγαλέα άδικες περιπτώσεις που σημειώθηκαν και θα μεριμνήσει έτσι ώστε να αλλάξει το Π.Δ. 50/96, που αναφέρεται στις ασθένειες των εκπαιδευτικούς που λαμβάνουν κατά προτεραιότητα απόσπαση, ενσωματώνοντας αναπηρίες όπως η τυφλότητα και οι κινητικές αναπηρίες άνω του 67%, που πιστοποιούνται από δευτεροβάθμιες επιτροπές.
Σχολιάζοντας ο Λαρισαίος βουλευτής την απάντηση της Υφυπουργού για το εν λόγω ζήτημα, σημείωσε τα εξής:
«Ο ΛΑ.Ο.Σ. αντιλαμβάνεται πλήρως την ανάγκη στήριξης των ευπαθών κοινωνικά ομάδων. Όταν η Κυβέρνηση έχει την πρόθεση να στηρίξει κοινωνικές ομάδες που βιώνουν μια δύσκολη πραγματικότητα, τότε θα μας έχει συμμάχους. Η ευθύνη του ΛΑ.Ο.Σ. εκφράζεται μέσω των συνεχών διεκδικήσεων και της διαρκούς προσπάθειας να αναδειχθούν προβλήματα που πλήττουν συνανθρώπους μας. Άλλωστε, ο πολιτισμός της χώρας μας δεν επιτρέπει οποιαδήποτε παρέκκλιση από τον υπέρτατο στόχο, που δεν είναι άλλος από την προσφορά στον συνάνθρωπο, ιδιαίτερα σε αυτόν που έχει την μεγαλύτερη ανάγκη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.