Δεν ξέρω αν θα πρέπει να κλάψω ή να γελάσω όταν ακούω ότι η άρση της πετρελαιοκίνησης θα μας ωφελήσει σε αυτή την εποχή που ζούμε. Πάντα είχα την απορία γιατί να ισχύει αυτό αφού η Ελλάδα δεν διαθέτει βιομηχανίες αυτοκινήτων, δεν κατασκευάζει κινητήρες. Ναι θα ωφελήσει τους εισαγωγείς και την αγορά αλλά θα πέσουμε στην παγίδα αν γίνει χωρίς μέτρα για την υγεία.
Η Ελλάδα κατέχει το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό σε σταθμούς με υπερβάσεις του ορίου ενημέρωσης στις συγκεντρώσεις όζοντος το καλοκαίρι του 2009 και του 2010. Η Ελλάδα ήταν επίσης η τέταρτη χώρα με τις περισσότερες ημέρες (160) στις οποίες σημειώθηκε υπέρβαση του μακροπρόθεσμου στόχου για την προστασία της ανθρώπινης υγείας. Ενδεχόμενη άρση της απαγόρευσης της
πετρελαιοκίνησης θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών οξειδίων του
αζώτου (NOx), οι οποίες με τη σειρά τους θα προκαλέσουν την αύξηση των
συγκεντρώσεων όζοντος στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
Σύμφωνα με το Τμήμα Αυτοκινήτων και Εξωτερικών Καύσεων της Δ/νσης Ελέγχου
Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου, 4 στα 10 αυτοκίνητα δε
διαθέτουν Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, ενώ για τα αυτοκίνητα που
κατασκευάστηκαν πριν το 2002, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι κακή πιθανότατα
λόγω της παλαιότητας (χιλιομέτρων που έχουν διανύσει) και του ελλιπούς ελέγχου
των καταλυτικών μετατροπέων κατά την αντικατάστασή τους. Δυστυχώς, αυτή τη
στιγμή κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει και –πολύ λιγότερο- να εγγυηθεί
μακροπρόθεσμα την καλή κατάσταση των πετρελαιοκινητήρων σε περίπτωση άρσης
της απαγόρευσης, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε δραματική αύξηση των
εκπομπών οξειδίων του αζώτου, αλλά και μικροσωματιδίων.
Η άρση δεν μπορεί να γίνει τώρα και για ένα άλλο λόγο. Η νοθεία στο πετρέλαιο έχει γίνει μάστιγα στη χώρα μας, με τις υπερβολικά αυξημένες από τους φόρους τιμές των καυσίμων να έχουν τραβήξει στην Ελλάδα, τα περισσότερα κυκλώματα νοθείας.
Λένε πολλοί αφού έχουν ντίζελ σε Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Αυστρία και αλλού γιατί όχι και εδώ. Θα πρέπει να ξέρετε ότι αυτές οι χώρες έχουν το 1/3 των ημερών ηλιοφάνειας που έχουμε στην Ελλάδα και άρα αυτές οι χώρες δεν έχουν τόσο μεγάλο κίνδυνο από το φωτοχημικό νέφος. Επιπλέον οι κάτοικοι σε αυτές τις χώρες δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για το περίπτερο, για το ζαχαροπλαστείο, ή ακόμα και για τη δουλειά τους.
Ασφαλώς και θα υπήρχε δυνατότητα να έχουμε μια μερική άρση της πετρελαιοκίνησης για υβριδικά με ντίζελ ή βιοντίζελ. Αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Φυσικά και δεν αμφιβάλουμε ότι οι ντίζελ κινητήρες έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ και είναι σαφώς πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα. Όμως παράγει οξείδια αζώτου και σωματίδια.
Άρα για μια άρση της πετρελαιοκίνησης μπορούμε να τη συζητήσουμε μόνο όταν θα έχουμε βρει λύση σε ένα βασικό πρόβλημα. Στη νοθεία του ντίζελ. Αλλιώς θα κλαιμε τα λεφτά μας και θα ρουφάμε τους μαύρους καπνούς.
πετρελαιοκίνησης θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών οξειδίων του
αζώτου (NOx), οι οποίες με τη σειρά τους θα προκαλέσουν την αύξηση των
συγκεντρώσεων όζοντος στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
Σύμφωνα με το Τμήμα Αυτοκινήτων και Εξωτερικών Καύσεων της Δ/νσης Ελέγχου
Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου, 4 στα 10 αυτοκίνητα δε
διαθέτουν Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, ενώ για τα αυτοκίνητα που
κατασκευάστηκαν πριν το 2002, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι κακή πιθανότατα
λόγω της παλαιότητας (χιλιομέτρων που έχουν διανύσει) και του ελλιπούς ελέγχου
των καταλυτικών μετατροπέων κατά την αντικατάστασή τους. Δυστυχώς, αυτή τη
στιγμή κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει και –πολύ λιγότερο- να εγγυηθεί
μακροπρόθεσμα την καλή κατάσταση των πετρελαιοκινητήρων σε περίπτωση άρσης
της απαγόρευσης, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε δραματική αύξηση των
εκπομπών οξειδίων του αζώτου, αλλά και μικροσωματιδίων.
Η άρση δεν μπορεί να γίνει τώρα και για ένα άλλο λόγο. Η νοθεία στο πετρέλαιο έχει γίνει μάστιγα στη χώρα μας, με τις υπερβολικά αυξημένες από τους φόρους τιμές των καυσίμων να έχουν τραβήξει στην Ελλάδα, τα περισσότερα κυκλώματα νοθείας.
Λένε πολλοί αφού έχουν ντίζελ σε Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Αυστρία και αλλού γιατί όχι και εδώ. Θα πρέπει να ξέρετε ότι αυτές οι χώρες έχουν το 1/3 των ημερών ηλιοφάνειας που έχουμε στην Ελλάδα και άρα αυτές οι χώρες δεν έχουν τόσο μεγάλο κίνδυνο από το φωτοχημικό νέφος. Επιπλέον οι κάτοικοι σε αυτές τις χώρες δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για το περίπτερο, για το ζαχαροπλαστείο, ή ακόμα και για τη δουλειά τους.
Ασφαλώς και θα υπήρχε δυνατότητα να έχουμε μια μερική άρση της πετρελαιοκίνησης για υβριδικά με ντίζελ ή βιοντίζελ. Αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Φυσικά και δεν αμφιβάλουμε ότι οι ντίζελ κινητήρες έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ και είναι σαφώς πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα. Όμως παράγει οξείδια αζώτου και σωματίδια.
Άρα για μια άρση της πετρελαιοκίνησης μπορούμε να τη συζητήσουμε μόνο όταν θα έχουμε βρει λύση σε ένα βασικό πρόβλημα. Στη νοθεία του ντίζελ. Αλλιώς θα κλαιμε τα λεφτά μας και θα ρουφάμε τους μαύρους καπνούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.