Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί "ανοίγει τον δρόμο για τη γρήγορη εισβολή και κυριαρχία των μεγαλοεπιχειρηματιών και σε αυτό τον χώρο και οδηγεί στον βίαιο εκτοπισμό χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων" κατηγορεί την κυβέρνηση το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΝ κάνει λόγο για ρυθμίσεις που οδηγούν σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις στον κλάδο.
"Κερδισμένοι θα βγουν μόνο οι επιχειρηματικοί όμιλοι, που έχουν βάλει στο μάτι το φιλέτο της μεταφοράς στον τουρισμό, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τους σταθμούς, καθώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες" αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση το ΚΚΕ.
"Παραδίδει το δικαίωμα μεταφοράς επιβατών στις ανώνυμες εταιρίες. Επιβάλει την ένταξη των σημερινών αυτοαπασχολούμενων και εργαζόμενων σε αυτές και τους μετατρέπει σε καταχρεωμένους μικρομετόχους και στην πορεία σε κακοπληρωμένους εργαζόμενους. Η χρηματοδότηση μέσα από αναπτυξιακούς νόμους και τα γενναία κίνητρα που τάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αφορά τους επιχειρηματικούς ομίλους. Σε αυτούς παραδίδεται το δημόσιο αγαθό της μεταφοράς πρόσωπων, που όψιμα και υποκριτικά ανακάλυψε".
Παράλληλα, σε ότι αφορά στη ΝΔ, την κατηγορεί πως υποκρίνεται ότι ενδιαφέρεται για τους αυτοαπασχολούμενους στα ταξί. "Υποστηρίζει την ουσία της απελευθέρωσης, ''συμβουλεύει'' τους απεργούς να σταματήσουν για να μην ζημιωθεί δήθεν ο τουρισμός. Τους καθησυχάζει ψευδόμενη ότι θα καταργήσει το νόμο αν γίνει κυβέρνηση, όμως όταν ήταν κυβέρνηση δεν κατάργησε τον νόμο 3109/03, που επίσης παρέδιδε το ταξί στις ανώνυμες εταιρείες. Τα περί ''σοβιετοποίησης'' της μεταφοράς, που λέει, μονό σαν ανέκδοτο ακούγονται", αναφέρει το ΚΚΕ.
Από την απελευθέρωση, είτε του ΠΑΣΟΚ είτε της ΝΔ, είτε από μια συγκυβέρνησή τους, δεν θα βγουν ωφελημένα ούτε τα λαϊκά στρώματα, γιατί φθηνές και ποιοτικές υπηρεσίες δεν εξασφαλίζονται σε συνθήκες κυριαρχίας των μονοπωλίων και, πολύ περισσότερο, δεν συμβιβάζονται με την κερδοφορία του κεφαλαίου.
Τέλος, το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στη μεταφορά ταυτίζεται με τη γενικότερη λαϊκή ανάγκη για ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί σαν συμπληρωματικό μέσο.
ΣΥΝ: Ρυθμίσεις που οδηγούν σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις
"Η κυβέρνηση, εν μέσω ενδοϋπουργικών αναταράξεων, προωθεί ρυθμίσεις που οδηγούν σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις τον κλάδο των ταξί, μιας και αυτό που πρόκειται να συμβεί είναι η δραστηριοποίηση εταιριών που θα παρέχουν τις υπηρεσίες στους πολίτες με ακριβότερες ακόμα τιμές και με εκμετάλλευση μισθωτών οδηγών" αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΝ.
"Η κυβέρνηση, εν μέσω ενδοϋπουργικών αναταράξεων, προωθεί ρυθμίσεις που οδηγούν σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις τον κλάδο των ταξί, μιας και αυτό που πρόκειται να συμβεί είναι η δραστηριοποίηση εταιριών που θα παρέχουν τις υπηρεσίες στους πολίτες με ακριβότερες ακόμα τιμές και με εκμετάλλευση μισθωτών οδηγών" αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΝ.
"Το πρώτο ερώτημα που θα έπρεπε να απαντηθεί, και η κυβέρνηση δεν το κάνει, αφορά στις συγκοινωνίες για τους πολίτες, οι οποίοι βλέπουν καθημερινά την απαξίωση και την υποβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, με τα μειωμένα δρομολόγια που συνδυάζονται με τις ληστρικές αυξήσεις.
Η όποια αλλαγή πολιτικής στον κλάδο των ταξί θα πρέπει να είναι προς όφελος των πολιτών, των εργαζομένων στον κλάδο και των μικροϊδιοκτητών, μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ριζικής ανάπτυξης και αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών και προστασίας του περιβάλλοντος" καταλήσε ο ΣΥΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.