Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Απαραίτητη πλέον η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης… για κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και τους πελάτες της. *Της Αναστασίας Δουκάκη

*Επικοινωνιολόγου, Μ.Α. Political Communication
93% των χρηστών των social media πιστεύει ότι μια εταιρεία πρέπει να έχει μια παρουσία στα social media. Επίσης 85% των χρηστών των social media πιστεύει ότι μια εταιρεία όχι μόνο πρέπει να έχει μια παρουσία στα social media αλλά και να αλληλεπιδρά με τους πελάτες της μέσω αυτών (Cone, Business in Social Media Study, September 2008)
Τα “social media” (μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχουν συνδεθεί απόλυτα με το Facebook και το Twitter, ως έννοιες ταυτόσημες. Όμως, το εύρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτές τις δύο ιστοσελίδες- ο όρος social media περικλείει το εύρος των τεχνολογικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την κοινωνική αλληλεπίδραση, την ανταλλαγή γνώσεων, περιεχομένου και απόψεων.
Το internet marketing αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς, ανάλογους με εκείνους που η αγορά προσεγγίζει τους καταναλωτές. Ο πρωταρχικός στόχος έπαψε να είναι η πώληση ενός προϊόντος, αλλά το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο για να επιτευχθεί συνιστά αναγκαία την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη σύναψη / διατήρηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η παρουσία πολλών πολιτικών προσώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και δημόσιων ή μη φορέων και οργανισμών(Δήμων, Περιφερειών, ΜΚΟ).
Δεν είναι τυχαία η ολοένα αυξανόμενη παρουσία τουριστικών πρακτόρων και εταιρειών παροχής υπηρεσιών στα social media. Όλοι αργά ή γρήγορα, με ευνοημένους τους ταχύτερους, αντιλαμβάνονται πως η εποχή μας απαιτεί ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή στα νέα διαδικτυακά δεδομένα. Αυτό ισχύει είτε για να αυξήσει κανείς την πελατεία του είτε για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των ήδη υπαρχόντων πελατών.
Η χρήση των social media δίνει στην επιχείρηση/ το φυσικό πρόσωπο/ τον οργανισμό τη δυνατότητα εξατομίκευσης του “brand” και παράλληλα τη δυνατότητα επικοινωνίας με υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς πελάτες/ ψηφοφόρους/ υποστηρικτές με έναν πιο άμεσο και “κοινωνικό” τρόπο. Προσοχή όμως- εφόσον αποφασίσετε να επενδύσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει πρωταρχικά να είστε διατεθειμένοι να επενδύσετε χρόνο, μέρος της καθημερινότητας σας, ώστε να διατηρηθεί η προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού που επιθυμείτε να προσεγγίσετε. Μη ξεχνάτε πως μπορείτε να απευθυνθείτε σε εξειδικευμένες εταιρείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που όχι μόνο θα σας «λύσουν» τα χέρια αλλά σίγουρα εφόσον σας αναλάβουν θα επιδοθούν στην εξεύρεση ευφάνταστων τρόπων/ μέσων για την προσέγγιση του στοχευμένου κοινού σας.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αποδίδουν, ούτε απευθύνονται μόνο σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Αντίθετα, αυτή τη στρατηγική έχουν υιοθετήσει μεγάλες, πολυεθνικές εταιρείες, που χρησιμοποίησαν τα social media άλλοτε ενισχύοντας το brand awareness, άλλοτε το customer loyalty και άλλοτε το customer engagement:
Dominos Pizza
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς και με την ελπίδα να φέρει την αλλαγή στη φήμη της για τη γεύση, αποφάσισε να αλλάξει εντελώς τη συνταγή στην πίτσα της που χρησιμοποιούσε για 50 χρόνια. Αντί να αποταθεί στην ομάδα διαχείρισης, έθεσε το ζήτημα στους καταναλωτές και ζήτησε την άποψή τους για την πίτσα. Το βίντεο στο BlogSpot δείχνει την όλη διαδικασία του Turnaround campaign, όπως ονόμασαν την εν λόγω καμπάνια, και τις θετικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν τα social media σε μια επιχείρηση.
Coca-Cola
Η Coca-Cola αποτελεί έναν από τους ηγέτες του social media marketing, καθώς διακρίνεται για αποτελεσματική χρήση των social media προς ενίσχυση της διάδρασης και εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού προς το προιόν. Η στρατηγική τους αναπτύχθηκε με κεντρικό πυρήνα την προσέγγιση των fans μέσω κοινωνικών, photo sharing και video sharing δικτύων. Η στρατηγική που ακολούθησαν παρουσιάζεται εδώ: Simply Zest
Dell
Η Dell αποφάσισε να δημιουργήσει μια κοινότητα που ονομάζεται The Storm Ideas, για τη βελτιώση των προϊόντων Dell, γνωρίζοντας ότι οι καλύτεροι κριτές είναι οι ίδιοι οι πελάτες τους. Με τη βελτίωση των διάφορων μοντέλων και την αλληλεπίδραση με τις ιδέες των πελατών δημιουργούνται προϊόντα με αυξημένη ζήτηση και που ο καταναλωτής επιθυμεί πραγματικά να αγοράσει.
Starbucks
Τα Starbucks θέλοντας να χρησιμοποιήσουν τις γνώμες των πελατών τους για την βελτίωση των προϊόντων/ καταστημάτων και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, δημιούργησαν το social network My Starbucks. Οι χρήστες που αποτελούν μέρος αυτού του δικτύου αισθάνονται ότι έχουν κάποιο ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της εταιρείας και τους κάνει να αισθάνονται μέρος της. Η τακτική που ακολούθησαν περιγράφεται στους συνδέσμους The Next Web και Directory Journal.
Ford Fiesta
Η Ford με το διαγωνισμό Fiesta Movement όπου 4000 άνθρωποι έλαβαν μέρος με ένα βίντεο, έδωσε την ευκαιρία στους νικητές να οδηγήσουν ένα Fiesta για 6 μήνες. Οι νικητές στη συνέχεια μοιράστηκαν την εμπειρία τους με το αυτοκίνητο. Μέσα σε 6 μήνες τα αποτελέσματα ήταν συναρπαστικά:
– 4.3 εκατομμύρια εμφανίσεις στο YouTube
– περισσότερο από 0.5 εκατομμύρια εμφανίσεις στο Flickr
– περισσότερο από 3 εκατομμύρια Twitter impressions
– 50,000 ενδιαφερόμενοι πελάτες, 97% των οποίων δεν είχαν μέχρι τώρα αυτοκίνητο Ford.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive