Αποτελούν ζωντανά κύτταρα πολιτισμού, με τη δική τους ιστορία και τις δικές τους ιδιαίτερες σχέσεις σύνδεσης με την τοπική κοινωνία. Από αυτή την άποψη, το κλείσιμο των σχολικών μονάδων αποτελεί το πιο ακραίο παράδειγμα εγκατάλειψης συγκεκριμένων περιοχών και διεύρυνσης των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων. Κι αυτό δεν αφορά μόνο μεμονωμένα χωριά αλλά και ολόκληρες κωμοπόλεις (βλ Φθιώτιδα και Φωκίδα με τις καταργήσεις σχολείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας).

Στην Αθήνα το σχέδιο που εξυφαίνεται περιλαμβάνει αρχικά συγχωνεύσεις συστεγαζόμενων σχολείων. Αυτό παρουσιάζεται ως μια «αθώα πράξη». Το μόνο που «χάνεται» είναι η μια θέση διευθυντή, έτσι λένε τα «παπαγαλάκια» του υπουργείου. Στην πράξη όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα. Στη συγχώνευση χάνονται οργανικές θέσεις που καταργούνται δια παντός, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, προετοιμάζεται η μετακίνηση μαθητών από σχολείο σε σχολείο, πρώτο βήμα για την κατάργηση των ορίων των σχολείων.

Ας δούμε συγκεκριμένα παραδείγματα:





1. Συστεγαζόμενα σχολεία: Α) Συστεγαζόμενα σχολεία 7/θέσιο το ένα με 3 θέσεις ολοήμερου και 6/θέσιο το άλλο με 2 θέσεις ολοήμερου. Δημιουργείται ένα 12/θέσιο σχολείο με προσπάθεια, μέσω της αλλαγής των ορίων, να μην υπάρξει 13ο τμήμα (σύμπτυξη τμημάτων). Ακόμα και αν δημιουργηθεί το 13ο τμήμα αυτό θα είναι λειτουργικό κενό, άρα δεν θα υπάρξει μόνιμη τοποθέτηση.
Το «νέο σχολείο» θα ενταχτεί στα λεγόμενα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος, άρα στο ολοήμερο θα υπάρξει 1 δάσκαλος, αφού η αναλογία σε αυτά τα σχολεία είναι ένας δάσκαλος ανά πέντε τμήματα ολοήμερου(!!!). 12 θέσεις και μια στο ολοήμερο 13 θέσεις οργανικές. Άρα στο παράδειγμά μας θα έχουμε χάσει 5 οργανικές θέσεις.

Β) Συστεγαζόμενα σχολεία 8/θέσιο το ένα με 1 θέση στο ολοήμερο, 8/θέσιο το άλλο με 1 θέση ολοήμερου. Σύνολο 18 οργανικές θέσεις δασκάλων. Στην περίπτωση αυτή δημιουργείται ένα 12/θέσιο με μια θέση ολοήμερου και αν δεν μπορούν να γίνουν συμπτύξεις 4 θέσεις λειτουργικών κενών. Άρα από 18 οργανικές θέσεις θα έχουμε 13. Χάνονται 5 οργανικές θέσεις.

Γ) Συστεγαζόμενα σχολεία 11/θεσιο το πρώτο με 2 θέσεις στο ολοήμερο με 8/θέσιο το δεύτερο με 2 θέσεις στο ολοήμερο. Σύνολο οργανικών θέσεων δασκάλων 23. Δημιουργούνται, με βάση το σχέδιο της κυβέρνησης, ένα 12/θέσιο με 1 θέση στο ολοήμερο και ένα 6/θέσιο με 1ή 2 θέσεις στο ολοήμερο( στα σχολεία μη αναμορφωμένου αναλυτικού προγράμματος οι θέσεις στο ολοήμερο υπολογίζονται με 1 δάσκαλο ανά 50 παιδιά). Άρα στην καλύτερη περίπτωση 21 οργανικές θέσεις. Χάνονται 2 οργανικές θέσεις.

Στις περιπτώσεις των οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, στα συστεγαζόμενα σχολεία μπορεί να υπήρχαν δυο συνάδελφοι αγγλικών ή δυο γυμναστές, χάνεται αυτόματα η μια οργανική θέση. Προσοχή!!!
Στα σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος οι βασικές προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων γίνεται μέσω του κακόφημου ΕΣΠΑ για να εξοικονομούνται χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό ( αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου), άρα δεν είναι στις επιλογές της κυβέρνησης να χρησιμοποιηθούν οι μόνιμοι.


Υπενθυμίζουμε ότι με βάση τον 1566/85 δεν προβλέπεται σχολείο με περισσότερες από 12 οργανικές θέσεις.

2. Μεμονωμένα σχολεία με οργανικότητα κάτω από 12/θέσιο. Επιχειρείται αρχικά να κλείσουν τα σχολεία που έχουν κάτω από 75 μαθητές και οι μαθητές αυτοί να μεταφερθούν σε άλλα σχολεία. Στο σχέδιό τους είναι, αν δεν υπάρξουν μαζικές αντιδράσεις, να κλείσουν και τα σχολεία με κάτω από 100 μαθητές.
Στα υπόλοιπα 7/θέσια ως και 11/θέσια προσπαθούν με μειώσεις της οργανικότητας, μετακινήσεις μαθητών να τα μετατρέψουν σε 6/θέσια.

Με βάση τα παραπάνω μόνο στα σχολεία της Α Αθήνας υπολογίζεται να χαθούν τουλάχιστον 300 οργανικές θέσεις δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων!!!!


Κι αυτό το νούμερο προκύπτει χωρίς να συνυπολογίζεται η προσπάθεια συμπτύξεων και κατάργησης τμημάτων!!!Ακόμα και αν αυτοί τοποθετηθούν σε λειτουργικά κενά δεν θα έχουν οργανική θέση και θα περιμένουν αν με τις συνταξιοδοτήσεις θα δημιουργηθεί κάποιο κενό.(Πράγμα που δεν έκανε στους φετινούς διορισμούς).
Θα χουμε το φαινόμενο εκπαιδευτικών στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ και αν δεν προκύπτει κενό στα όρια του ΠΥΣΠΕ, θα μπορούν, με βάση το νέο νόμο, να τους μετακινούν μέσα στα όρια της Περιφέρειας ( Πειραιάς και νησιά, Αν Αττική, Δυτ. Αττική). Φυσικά με τον τρόπο αυτό οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις από την επαρχία θα δίνονται με το σταγονόμετρο, ενώ μειωμένες κατά πολύ θα είναι και προσλήψεις αναπληρωτών!!!

Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που συγχωνεύεται το σχολείο τουςΣε περίπτωση συγχώνευσης οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που συγχωνεύεται, που είναι το πιο νέο χρονολογικά , εντάσσονται στο νέο σχολείο που προκύπτει. Από το σύνολο των εκπαιδευτικών και των δυο σχολείων που συγχωνεύτηκαν θα πάρουν οργανική θέση , σε περίπτωση 12/θέσιου, οι 12 πρώτοι και ο ένας εκπαιδευτικός του ολοήμερου.

Αν ισχύσει ο μέχρι τώρα νόμος θα φύγουν οι τελευταίοι τοποθετηθέντες. Το υπουργείο προσανατολίζεται να αλλάξει η νομοθεσία και να φύγουν οι τελευταίοι σε μόρια (αριθμός μορίων που έχουν μαζέψει στα χρόνια εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας τους).

Προσοχή !! Αν το σχολείο καταργηθεί τότε όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που καταργήθηκε θεωρούνται υπεράριθμοι και έχουν προτεραιότητα, με βάση τη δήλωσή τους κατά τις τοποθετήσεις να τοποθετηθούν σε σχολείο της επιλογής τους, αν υπάρχει οργανικό κενό.

Αυτό ισχύει για τα δυο πρώτα χρόνια, μετά χάνουν αυτό το δικαίωμα.

--
Ανάρτηση Από τον/την Θρασύβουλος στο ΑΝΤΙ-"Αντιπροσώπευση"