Στην επιλογή συμβούλων για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» προχωρά το υπουργείο Οικονομικών.
Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου των Σπάτων αποτελείται σε ποσοστό 55% από το ελληνικό Δημόσιο, 40% από τη Hochtief και 5% από την οικογένεια Κοπελούζου, έχοντας το δικαίωμα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ως τον Ιούνιο του 2026.
Το ΥΠΟΙΚ προωθεί την πρόσληψη συμβούλων, προκειμένου να αποτιμήσουν το όφελος, που θα έχει το Δημόσιο, από τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (παλαιότερη μελέτη αποτιμούσε το 55% της συμμετοχής του Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» στα 550 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, η ανανέωση της σύμβασης θα αποφέρει στο Δημόσιο 200-300 εκατ. ευρώ, με το ΥΠΟΙΚ να προτείνει τα 20 χρόνια.
«Για το Βενιζέλος θα προχωρήσουμε σε λίγες ημέρες στην επιλογή συμβούλων για την διαπραγμάτευση της επέκτασης της σύμβασης», δήλωσε χθες, στο πρακτορείο Reuters, στέλεχος του ΥΠΟΙΚ.
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, είχε δηλώσει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Reuters, την περασμένη εβδομάδα, ότι ένα από τα πρώτα πράγματα, που θα προωθήσει το 2011 η κυβέρνηση, είναι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι θα εξετάσουν και τις εναλλακτικές δυνατότητες αξιοποίησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Ίσως αποφασιστεί η είσοδος στο Χρηματιστήριο ή η από κοινού με την Hochtief διάθεση ενός ποσοστού σε τρίτο επενδυτή.
Επικερδής δραστηριότητα για τη Hochtief το «Ελ. Βενιζέλος»
Τη «χρυσή αγελάδα» της γερμανικής κατασκευαστικής εταιρείας Hochtief αποτελεί το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο εγκαινίασε τη λειτουργία του το 2001.
Το αεροδρόμιο των Σπάτων αποτελεί τη πλέον κερδοφόρο δραστηριότητα της Hochtief στο τομέα των αεροδρομίων.
Αυτό, διότι τα κέρδη που λαμβάνει η γερμανική εταιρεία από το «Ελ. Βενιζέλος» υπερτερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ και του Αμβούργου, στα οποία κατέχει μετοχικό ποσοστό.
Το 2009, τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ ανήλθαν στα 457 εκατ. ευρώ έναντι 364 εκατ. το 2008, ενώ τα κέρδη προ φόρων στα 264 εκατ. ευρώ έναντι 149 εκατ. ευρώ το 2008.
Πώς να μην είναι έτσι, όταν το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», πέρα του μονοπωλιακού του χαρακτήρα στο νομό Αττικής, αποτελεί το δεύτερο πιο ακριβό αεροδρόμιο της Ευρώπης, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του αεροδρομίου της Βιέννης.
Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της αυστριακής πρωτεύουσας κατατάσσει πρώτο στην ακρίβεια το Χίθροου, μετά την Αθήνα και ακολουθούν το Κόσιτσε και η Φρανκφούρτη.
Στον αντίποδα, την πλέον ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική έχουν τα αεροδρόμια της Γενεύης, της Μαδρίτης και της Μάλτας.
Φώτης Φωτεινός
Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου των Σπάτων αποτελείται σε ποσοστό 55% από το ελληνικό Δημόσιο, 40% από τη Hochtief και 5% από την οικογένεια Κοπελούζου, έχοντας το δικαίωμα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ως τον Ιούνιο του 2026.
Το ΥΠΟΙΚ προωθεί την πρόσληψη συμβούλων, προκειμένου να αποτιμήσουν το όφελος, που θα έχει το Δημόσιο, από τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (παλαιότερη μελέτη αποτιμούσε το 55% της συμμετοχής του Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» στα 550 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, η ανανέωση της σύμβασης θα αποφέρει στο Δημόσιο 200-300 εκατ. ευρώ, με το ΥΠΟΙΚ να προτείνει τα 20 χρόνια.
«Για το Βενιζέλος θα προχωρήσουμε σε λίγες ημέρες στην επιλογή συμβούλων για την διαπραγμάτευση της επέκτασης της σύμβασης», δήλωσε χθες, στο πρακτορείο Reuters, στέλεχος του ΥΠΟΙΚ.
Ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, είχε δηλώσει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Reuters, την περασμένη εβδομάδα, ότι ένα από τα πρώτα πράγματα, που θα προωθήσει το 2011 η κυβέρνηση, είναι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι θα εξετάσουν και τις εναλλακτικές δυνατότητες αξιοποίησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Ίσως αποφασιστεί η είσοδος στο Χρηματιστήριο ή η από κοινού με την Hochtief διάθεση ενός ποσοστού σε τρίτο επενδυτή.
Επικερδής δραστηριότητα για τη Hochtief το «Ελ. Βενιζέλος»
Τη «χρυσή αγελάδα» της γερμανικής κατασκευαστικής εταιρείας Hochtief αποτελεί το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο εγκαινίασε τη λειτουργία του το 2001.
Το αεροδρόμιο των Σπάτων αποτελεί τη πλέον κερδοφόρο δραστηριότητα της Hochtief στο τομέα των αεροδρομίων.
Αυτό, διότι τα κέρδη που λαμβάνει η γερμανική εταιρεία από το «Ελ. Βενιζέλος» υπερτερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ και του Αμβούργου, στα οποία κατέχει μετοχικό ποσοστό.
Το 2009, τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ ανήλθαν στα 457 εκατ. ευρώ έναντι 364 εκατ. το 2008, ενώ τα κέρδη προ φόρων στα 264 εκατ. ευρώ έναντι 149 εκατ. ευρώ το 2008.
Πώς να μην είναι έτσι, όταν το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», πέρα του μονοπωλιακού του χαρακτήρα στο νομό Αττικής, αποτελεί το δεύτερο πιο ακριβό αεροδρόμιο της Ευρώπης, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του αεροδρομίου της Βιέννης.
Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της αυστριακής πρωτεύουσας κατατάσσει πρώτο στην ακρίβεια το Χίθροου, μετά την Αθήνα και ακολουθούν το Κόσιτσε και η Φρανκφούρτη.
Στον αντίποδα, την πλέον ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική έχουν τα αεροδρόμια της Γενεύης, της Μαδρίτης και της Μάλτας.
Φώτης Φωτεινός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.