Χώρους συσκέψεων, όλες τις πολυτέλειες της πρώτης θέσης αλλά και τα πιο σύγχρονα αμυντικά και πυραυλικά συστήματα θα έχει ο νέος στόλος των κυβερνητικών αεροσκαφών της Γερμανίας. Την ώρα που η Angela Merkel ξοδεύει 1 δισ. ευρώ για να ταξιδεύει με στιλ και να μην ντροπιάζεται πλέον από τις συνεχείς βλάβες των κυβερνητικών αεροπλάνων (τα περισσότερα εκ των οποίων πετούσαν ανελλιπώς πριν ακόμα πέσει το Τείχος του Βερολίνου), οι υπόλοιποι ηγέτες στην Ευρώπη της λιτότητας δεν τολμούν να ανανεώσουν τα απαρχαιωμένα πρωθυπουργικά τζετ. Κάποιοι, μάλιστα, αναγκάζονται να πάρουν ακόμα και τις… πτήσεις της γραμμής για τα επίσημα ταξίδια τους. Ο νέος στόλος των κυβερνητικών αεροσκαφών της Γερμανίας περιλαμβάνει δύο Airbus SAS A340, δύο μικρότερα A319 και τέσσερα Global Express της Bombardier, τα οποία διαφημίζονται από την εταιρεία που τα κατασκευάζει ως τα πιο πολυτελή ιδιωτικά τζετ που έχουν φτιαχτεί ποτέ.
Το γερμανικό σχέδιο για ανανέωση του κυβερνητικού στόλου, που έχει συνολικό κόστος 1 δισ. ευρώ, ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του έτους. «Τα νέα αεροπλάνα θα είναι πολύ ακριβά, αλλά αυτή είναι μια απολύτως δικαιολογημένη επένδυση. Είναι σχεδόν ντροπιαστικό να βλέπει κανείς τους ηγέτες μιας από τις πιο πλούσιες οικονομίες του κόσμου να πετούν με τόσο απαρχαιωμένα αεροσκάφη», δήλωσε στο Bloomberg ο Winfried Hermann, μέλος του κόμματος των Πρασίνων και επικεφαλής της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών της Γερμανίας.
Το κυβερνητικό Α310 της Γερμανίας υπέστη βλάβη το 2008, αναγκάζοντας τον τότε πρόεδρο Horst Koehler να χρησιμοποιήσει ένα εμπορικό αεροσκάφος για την επίσημη επίσκεψή του στο Πεκίνο. Τον επόμενο χρόνο, η Angela Merkel έφτασε καθυστερημένη σε Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες, γιατί η υπερθέρμανση του κινητήρα του αεροπλάνου με το οποίο ταξίδευε ανάγκασε τον πιλότο του να κάνει αναγκαστική προσγείωση στο Ανόβερο. Πέρυσι, ο υπουργός Άμυνας Karl Theodor zu Guttenberg και οι υπόλοιποι επιβάτες ενός Bombardier Challenger έσπευσαν να το εκκενώσουν όταν εμφανίστηκαν καπνοί στο σύστημα προσγείωσης.
Τα νέα Α340 της Angela Merkel ανήκαν προηγουμένως στην Deutsche Lufthansa, αλλά τροποποιούνται για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός αρχηγού κράτους. Εκτός από την αίθουσα συσκέψεων, θα εξοπλιστούν με τραπέζια και καθίσματα για τους επισήμους και τους καλεσμένους τους. Στο πίσω μέρος των αεροσκαφών θα παραμείνουν οι σειρές των καθισμάτων που συνηθίζονται στην οικονομική θέση, καθώς στο τμήμα αυτό θα ταξιδεύουν οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι δημοσιογράφοι. Όσο για τα A319, αυτά παραδόθηκαν ήδη από το 2010, αφότου ανακατασκευάστηκαν για να δημιουργηθούν σειρές από γκρι δερμάτινα καθίσματα και ένας χώρος συσκέψεων. Τα αεροσκάφη είναι εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλών επικοινωνιών, ενώ αργότερα θα ενισχυθούν με συστήματα αμυντικών πυραύλων ικανά να αντιμετωπίσουν τρομοκρατικές επιθέσεις.
Στη Γαλλία ο -γνωστός για τη ροπή του προς την πολυτέλεια- Nicolas Sarkozy έκανε στα τέλη του Νοεμβρίου το πρώτο του ταξίδι με το νέο προεδρικό αεροσκάφος, προκαλώντας αρκετές αντιδράσεις. Το μεταχειρισμένο Airbus 330-200, που ήδη αποκαλείται από τους Γάλλους δημοσιογράφους «Air Sarko One», κόστισε 156 εκατ. ευρώ για να αγοραστεί και να ανακατασκευαστεί, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες του προέδρου. Ο γαλλικός Τύπος οργίασε αναπαράγοντας σενάρια που ήθελαν το προεδρικό τζετ να είναι εξοπλισμένο με μπανιέρες μεγάλου μεγέθους και ειδικούς φούρνους για πίτσες, αναγκάζοντας τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να ξεκαθαρίσει ότι το αεροπλάνο δεν περιλαμβάνει τίποτα το εξωφρενικό, πέραν όσων αρμόζουν στον αρχηγό κράτους της πέμπτης μεγαλύτερης δύναμης του κόσμου.
Κανένα προεδρικό αεροσκάφος δεν πλησιάζει τον εξοπλισμό των δύο Boeing 747 του Barack Obama. Τα αεροπλάνα κατασκευάστηκαν κατόπιν ειδικής παραγγελίας για να περιλαμβάνουν από μία μεγάλη προεδρική σουίτα, ενώ έχουν μόνιμη παρουσία γιατρού καθώς και δύο χώρους παρασκευής γευμάτων που μπορούν να εξυπηρετήσουν έως 100 επιβάτες.
Ο Βρετανός David Cameron δεν μπορεί να ελπίζει σε πολυτέλειες. Κατά την πρώτη του επίσημη επίσκεψη ως πρωθυπουργός στην Ουάσιγκτον, πέρυσι τον Ιούλιο, ταξίδεψε με την πτήση της γραμμής της British Airways. Το Νοέμβριο, για να παραστεί στη Σύνοδο του G20 στην Κίνα, είχε μισθώσει ένα Airbus A340 της εταιρείας του δισεκατομμυριούχου Βρετανού επιχειρηματία Richard Branson. Τα σχέδια που έκανε ο Tony Blair να αγοράσει νέα τζετ για τους υπουργούς και τα μέλη της βασιλικής οικογένειας είχαν εγκαταλειφθεί από τον διάδοχό του Gordon Brown το 2008 ως υπερβολικά ακριβά.
Στους ρυθμούς της λιτότητας και η Ιρλανδία, η οποία πέρυσι προσγείωσε το Super King Air turboprop της Hawker Beechcraft, μετά από 28 χρόνια χρήσης. Η κυβέρνηση δεν σκοπεύει, επίσης, να αντικαταστήσει το Gulfstream IV μόλις και αυτό κριθεί ακατάλληλο για να πετά, με αποτέλεσμα να μείνει με ένα μικρότερο Learjet της Bombardier, ικανό να καλύψει τις βασικές ανάγκες για κυβερνητικά ταξίδια.
Όσο για τον Έλληνα πρωθυπουργό, και αυτός έχει συναντήσει προβλήματα με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος. Τον περασμένο Ιούνιο αναγκάστηκε να ταξιδέψει με την πτήση της γραμμής για τις Βρυξέλλες, προκειμένου να παραστεί στη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, κατόπιν βλάβης στο αεροπλάνο του. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να πουλήσει τέσσερα Airbus A340 της παλιάς Ολυμπιακής, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομίας
Το γερμανικό σχέδιο για ανανέωση του κυβερνητικού στόλου, που έχει συνολικό κόστος 1 δισ. ευρώ, ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του έτους. «Τα νέα αεροπλάνα θα είναι πολύ ακριβά, αλλά αυτή είναι μια απολύτως δικαιολογημένη επένδυση. Είναι σχεδόν ντροπιαστικό να βλέπει κανείς τους ηγέτες μιας από τις πιο πλούσιες οικονομίες του κόσμου να πετούν με τόσο απαρχαιωμένα αεροσκάφη», δήλωσε στο Bloomberg ο Winfried Hermann, μέλος του κόμματος των Πρασίνων και επικεφαλής της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών της Γερμανίας.
Το κυβερνητικό Α310 της Γερμανίας υπέστη βλάβη το 2008, αναγκάζοντας τον τότε πρόεδρο Horst Koehler να χρησιμοποιήσει ένα εμπορικό αεροσκάφος για την επίσημη επίσκεψή του στο Πεκίνο. Τον επόμενο χρόνο, η Angela Merkel έφτασε καθυστερημένη σε Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες, γιατί η υπερθέρμανση του κινητήρα του αεροπλάνου με το οποίο ταξίδευε ανάγκασε τον πιλότο του να κάνει αναγκαστική προσγείωση στο Ανόβερο. Πέρυσι, ο υπουργός Άμυνας Karl Theodor zu Guttenberg και οι υπόλοιποι επιβάτες ενός Bombardier Challenger έσπευσαν να το εκκενώσουν όταν εμφανίστηκαν καπνοί στο σύστημα προσγείωσης.
Τα νέα Α340 της Angela Merkel ανήκαν προηγουμένως στην Deutsche Lufthansa, αλλά τροποποιούνται για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός αρχηγού κράτους. Εκτός από την αίθουσα συσκέψεων, θα εξοπλιστούν με τραπέζια και καθίσματα για τους επισήμους και τους καλεσμένους τους. Στο πίσω μέρος των αεροσκαφών θα παραμείνουν οι σειρές των καθισμάτων που συνηθίζονται στην οικονομική θέση, καθώς στο τμήμα αυτό θα ταξιδεύουν οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι δημοσιογράφοι. Όσο για τα A319, αυτά παραδόθηκαν ήδη από το 2010, αφότου ανακατασκευάστηκαν για να δημιουργηθούν σειρές από γκρι δερμάτινα καθίσματα και ένας χώρος συσκέψεων. Τα αεροσκάφη είναι εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλών επικοινωνιών, ενώ αργότερα θα ενισχυθούν με συστήματα αμυντικών πυραύλων ικανά να αντιμετωπίσουν τρομοκρατικές επιθέσεις.
Στη Γαλλία ο -γνωστός για τη ροπή του προς την πολυτέλεια- Nicolas Sarkozy έκανε στα τέλη του Νοεμβρίου το πρώτο του ταξίδι με το νέο προεδρικό αεροσκάφος, προκαλώντας αρκετές αντιδράσεις. Το μεταχειρισμένο Airbus 330-200, που ήδη αποκαλείται από τους Γάλλους δημοσιογράφους «Air Sarko One», κόστισε 156 εκατ. ευρώ για να αγοραστεί και να ανακατασκευαστεί, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες του προέδρου. Ο γαλλικός Τύπος οργίασε αναπαράγοντας σενάρια που ήθελαν το προεδρικό τζετ να είναι εξοπλισμένο με μπανιέρες μεγάλου μεγέθους και ειδικούς φούρνους για πίτσες, αναγκάζοντας τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να ξεκαθαρίσει ότι το αεροπλάνο δεν περιλαμβάνει τίποτα το εξωφρενικό, πέραν όσων αρμόζουν στον αρχηγό κράτους της πέμπτης μεγαλύτερης δύναμης του κόσμου.
Κανένα προεδρικό αεροσκάφος δεν πλησιάζει τον εξοπλισμό των δύο Boeing 747 του Barack Obama. Τα αεροπλάνα κατασκευάστηκαν κατόπιν ειδικής παραγγελίας για να περιλαμβάνουν από μία μεγάλη προεδρική σουίτα, ενώ έχουν μόνιμη παρουσία γιατρού καθώς και δύο χώρους παρασκευής γευμάτων που μπορούν να εξυπηρετήσουν έως 100 επιβάτες.
Ο Βρετανός David Cameron δεν μπορεί να ελπίζει σε πολυτέλειες. Κατά την πρώτη του επίσημη επίσκεψη ως πρωθυπουργός στην Ουάσιγκτον, πέρυσι τον Ιούλιο, ταξίδεψε με την πτήση της γραμμής της British Airways. Το Νοέμβριο, για να παραστεί στη Σύνοδο του G20 στην Κίνα, είχε μισθώσει ένα Airbus A340 της εταιρείας του δισεκατομμυριούχου Βρετανού επιχειρηματία Richard Branson. Τα σχέδια που έκανε ο Tony Blair να αγοράσει νέα τζετ για τους υπουργούς και τα μέλη της βασιλικής οικογένειας είχαν εγκαταλειφθεί από τον διάδοχό του Gordon Brown το 2008 ως υπερβολικά ακριβά.
Στους ρυθμούς της λιτότητας και η Ιρλανδία, η οποία πέρυσι προσγείωσε το Super King Air turboprop της Hawker Beechcraft, μετά από 28 χρόνια χρήσης. Η κυβέρνηση δεν σκοπεύει, επίσης, να αντικαταστήσει το Gulfstream IV μόλις και αυτό κριθεί ακατάλληλο για να πετά, με αποτέλεσμα να μείνει με ένα μικρότερο Learjet της Bombardier, ικανό να καλύψει τις βασικές ανάγκες για κυβερνητικά ταξίδια.
Όσο για τον Έλληνα πρωθυπουργό, και αυτός έχει συναντήσει προβλήματα με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος. Τον περασμένο Ιούνιο αναγκάστηκε να ταξιδέψει με την πτήση της γραμμής για τις Βρυξέλλες, προκειμένου να παραστεί στη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, κατόπιν βλάβης στο αεροπλάνο του. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να πουλήσει τέσσερα Airbus A340 της παλιάς Ολυμπιακής, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.