Τα γκαζοζέν ήταν συσκευές που παρήγαν καυσιμο αέριο με πυρόλυση από τη θέρμανση ξύλων. Για τη θέρμανση των ξύλων χρησιμοποιούνταν άλλα ξύλα. Το αέριο αυτό στη συνέχεια καιγόταν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρας συνήθως χωρίς μετατροπές, μόνο μικρότερη απόδοση) όπως π.χ. στα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα σήμερα που έχουν…
έτοιμο υγροποιημένο αέριο σε δεξαμενές.
έτοιμο υγροποιημένο αέριο σε δεξαμενές.
Στην κατοχή έπρεπε να ανάψουν το «καζάνι» που περιείχε ξύλα, να περιμένουν να ζεσταθούν τα ξύλα και να αρχίσουν να βγάζουν αέριο και στη συνέχεια να ξεκινήσουν την μηχανή του οχήματος. Αναφέρονται στην κατοχή ακόμη και αεριοκίνητες μοτοσυκλέτες με συσκευές γκαζοζέν.
Στα χρόνια της κατοχής 1941-1944 σηματοδοτήθηκαν: Από το αγκομαχητό των περιβόητων γκαζοζέν που κινούνταν με μεγάλο θόρυβο και πολύ καπνό και είχαν μια έντονη μυρωδιά από την κακή καύση των πτωχών αερίων.
Επειδή όμως τα Γκαζόζεν δεν υπάρχουν πια και η κρίση στην Ελλάδα έχει αδειάσει τα ρεζερβουάρ, καλό είναι να δείτε τρόπους για να περιορίσετε τη κατανάλωση βενζίνης στο αυτοκίνητό σας (δείτε και αυτούς)!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.