Τρίτη 24 Αυγούστου 2010
Αγανάκτηση για την καταστροφή στην Πρέβελη
Είμαστε αγανακτισμένοι και οργισμένοι με την καταστροφική πυρκαγιά στην Πρέβελη, στο νότιο Ρέθυμνο Κρήτης.
Δεν είναι καθόλου τυχαία η καταστολή και η μαζική εκδίωξη των ελεύθερων κατασκηνωτών λίγες ημέρες πριν μπουν οι φωτιές, καθώς και ο μιντιακός εκφοβισμός που ακολούθησε για να μην πλησιάσει κανείς την περιοχή τις επόμενες ημέρες. Μας θυμίζει έντονα την καταστροφή του Καϊάφα πριν 3 χρόνια, όπου μόλις εκδιώχθηκαν οι ελεύθεροι κατασκηνωτές μπήκαν οι καταστροφικές πυρκαγιές για να δημιουργήσει οικόπεδα με θέα ο νυν υπόδικος, πρώην Δήμαρχος της Ζαχάρως και το κατασκευαστικό λόμπι να καταλήξει εκεί την Ιονία οδό, έργο που σταμάτησε πρόσφατα το συμβούλιο της Επικρατείας. Οι ελεύθεροι κατασκηνωτές και στις δύο περιπτώσεις θα λειτουργούσαν ως ανάχωμα και πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς, και αλλά και μόνο η παρουσία τους λειτουργούσε ως αποτρεπτικός παράγοντας για τους επίδοξους καταπατητές, που βρήκαν στους ελεύθερους κατασκηνωτές, με την βοήθεια των ΜΜΕ, τους απαραίτητους αποδιοπομπαίους τράγους.
Δεν είναι επίσης καθόλου τυχαίο, αν όχι ύποπτο, που ο νεοφιλελεύθερος περιβαλλοντισμός του ΣΚΑΪ (που θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος για να προστατευτεί το περιβάλλον- τοπίο είναι να ιδιωτικοποιηθεί κάθε πιθαμή δημόσιας γης και να πρασινίσουν οι επιχειρήσεις και η βιομηχανία) προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα αληθινά αίτια της πυρκαγιάς, με το να προσπαθεί να τη συνδέσει με τα σκουπίδια των ελευθερο-κατασκηνωτών. Μπορεί να βρέθηκαν κάποια απορρίμματα στην περιοχή από όπου εκδιώχθηκαν οι κατασκηνωτές αλλά σίγουρα δεν ξεκίνησαν αυτά την πυρκαγιά, ούτε είναι αυτά που ευθύνονται για την ολοκληρωτική καταστροφή του δάσους.
Κανείς δεν μιλάει για τις αληθινές ευθύνες των ανεύθυνων “υπευθύνων” (αυτοδιοίκηση, Περιφέρεια, δασική υπηρεσία, πυροσβεστική) που ενώ έχυναν κροκοδείλια δάκρυα στα κανάλια, δεν κατάφεραν λόγω ανικανότητας να περιορίσουν την φωτιά πριν μπει στο φαράγγι και καταστρέψει το μοναδικό αυτό βιότοπο. Κανείς δεν λέει ότι στις περιοχές από τις οποίες ξεκίνησαν οι 3 εστίες φωτιάς έχουν ξαναμπεί πυρκαγιές στο παρελθόν καθώς προορίζονται για μαζική τουριστική “αξιοποίηση”, ενώ κουμάντο κάνουν κτηνοτρόφοι από μακρινές περιοχές και όχι από τα γύρω χωριά. Κανείς δεν ψάχνει τις διασυνδέσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης (που έστειλε την καταστολή στους κατασκηνωτές 10 ημέρες πριν τις πυρκαγιές) με τα οργανωμένα τουριστικά συμφέροντα τις περιοχής και άλλους επενδυτές που έχουν ήδη αγοράσει τις καμένες εκτάσεις. Κανείς δεν μιλάει για τους χιλιάδες καθημερινούς επισκέπτες που έρχονται ανεξέλεγκτα με τα καραβάκια στην Πρέβελη και τα χιλιάδες απορρίμματα που μεταφέρουν μαζί τους, και που δεν έχουν καν κάδους για να τα ρίξουν, αφού υποτίθεται ότι τα μαζεύουν οι παράνομες καντίνες- ταβέρνες με τις ευλογίες της αυτοδιοίκησης. Κανείς δεν μιλάει για τα δύο διαχειριστικά σχέδια (γενικό και επισκεπτών) που δεν εφαρμόζονται, καθώς και την Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη και τον Φορέα Διαχείρισης που δεν έγιναν ποτέ. Ας ρίξουμε το φταίξιμο στους ελευθεροκατακηνωτές λοιπόν.
Ε όχι! Φτάνει πια με την κονόμα κερδοσκόποι καταπατητές, μας εξοργίσατε για τα καλά. Ξέρουμε πολύ καλά ποιοι βάλανε τις φωτιές στην Πρέβελη και αλλού. Είναι αυτοί που θέλουν να οικοπεδοποιήσουν, να ξεπουλήσουν και να τσιμεντώσουν κάθε πιθαμή ελεύθερης δημόσιας γης. Αλλά θα μας βρουν μπροστά τους, όσους αγωνιζόμαστε για την ελευθερία του ανθρώπου και της φύσης και ιδίως όσους κάνουμε ελεύθερη και υπεύθυνη κατασκήνωση. Είναι πλέον στο χέρι μας μέσα από την αυτοδιαχείριση και την συλλογικοποίηση του αγώνα μας να προστατεύσουμε τη φύση με τα γυμνά κορμιά μας.
Ηλιόσποροι
Ηλιόσποροι
δίκτυο πληροφόρησης και ενεργοποίησης νέων για την κοινωνική και πολιτική οικολογία
www.iliosporoi.net
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.