| | |||
| |
| | |||
|
Για παράδειγμα, εξήγησε αναλυτικά στον Τάσο Τέλογλου τι συμβαίνει με τα πρόστιμα και τις προσφυγές στο Διοικητικό Εφετείο ή και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που καθυστερούν την απόδοση των προστίμων στο Δημόσιο, αλλά επιχείρησε να συσκοτίσει μια πραγματικά εγκληματική για τη λειτουργία της αγοράς αδυναμία (ή, μήπως, «αδυναμία»;) της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Δεν είπε κουβέντα, για τη μεγάλη «τρύπα» στη λειτουργία της Επιτροπής, που επιτρέπει σε καρτέλ και μονοπώλια να «αλωνίζουν» στην αγορά, εις βάρος καταναλωτών και μικρότερων ανταγωνιστικών επιχειρήσεων: ότι, δηλαδή, η Επιτροπή ΟΥΔΕΠΟΤΕ έπραξε το καθήκον της, να ελέγξει αν συμμορφώνονται οι επιχειρήσεις που τιμωρούνται με πρόστιμα στις αποφάσεις της Επιτροπής, κάτι που στις περισσότερες φορές ουδεμία σχέση έχει με τις διαδικασίες στο Εφετείο ή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Με απλά λόγια, στις περισσότερες περιπτώσεις προσφυγών από επιχειρήσεις που έχουν τιμωρηθεί, το Διοικητικό Εφετείο απλώς αναστέλλει μερικώς την καταβολή προστίμων, χωρίς όμως να θίγεται από τέτοιες αποφάσεις η ουσία των αποφάσεων, που δεν παύουν να είναι εφαρμοστέες και μάλιστα με την απειλή βαρύτατων (νέων) προστίμων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ο κ. Κυριτσάκης είχε την ευκαιρία να μιλήσει για ένα τρανταχτό τέτοιο παράδειγμα, όταν ρωτήθηκε για την υπόθεση ΝΕΣΤΛΕ/Δρίτσα, που κατέληξε στην επιβολή προστίμου 30 εκατ. ευρώ στην πολυεθνική. Και σε αυτή την «τρανταχτή» υπόθεση, όμως, «πιάστηκε αδιάβαστος», λέγοντας ότι δήθεν έχει ανασταλεί από το Εφετείο το πρόστιμο στην ΝΕΣΤΛΕ, ενώ στην πραγματικότητα η σχετική απόφαση (με αριθμό 48/2009, αν θέλει να την μελετήσει περισσότερο ο κ. Κυριτσάκης) απλώς αναστέλλει ΜΕΡΙΚΩΣ το πρόστιμο (από τα 30 εκατ. ευρώ συνολικά κρίθηκε ότι έπρεπε άμεσα να καταβληθούν (όπως και έγινε, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της ΝΕΣΤΛΕ για το 2009) τα 18 εκατ. ευρώ.
Η απόφαση αυτή, όμως, ούτε αμφισβητεί, ούτε ,πολύ περισσότερο, αναστέλλει την ισχύ της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Με απλά λόγια, η ΝΕΣΤΛΕ είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει την απόφαση και να έχει σταματήσει από την ημέρα δημοσίευσής της όλες τις καταχρηστικές πρακτικές που σημειώνονται σε αυτή. Αν δεν το έχει κάνει, η Επιτροπή Ανταγωνισμού όφειλε να το έχει διαπιστώσει με νέο έλεγχο και να επιβάλει υψηλά πρόστιμα (μέχρι και 15.000 ημερησίως) για κάθε ημέρα συνέχισης της παράβασης.
Ο κ. Κυριτσάκης «ξέχασε» να πει ότι η Επιτροπή ΟΥΔΕΠΟΤΕ ως τώρα έχει ελέγξει αν και σε ποιο βαθμό συμμορφώθηκε η ΝΕΣΤΛΕ με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για να επιβάλει, αν αυτό χρειάζεται, και τα απαραίτητα πρόστιμα για τη μη συμμόρφωση. Έτσι, η ΝΕΣΤΛΕ απλώς ενσωματώνει στο κόστος των πωλήσεών της το πρόστιμο της Επιτροπής και μπορεί να συνεχίσει κανονικά και ανενόχλητη τις καταχρηστικές πρακτικές της!
Το αποτέλεσμα είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού στα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα ο νομάρχης Πειραιά Γ. Μίχας: η ΝΕΣΤΛΕ είναι πρωταθλήτρια στην ανατίμηση βασικού της προϊόντος (του στιγμιαίου καφέ) από το τελωνείο του Πειραιά ως το ράφι του σούπερ μάρκετ, με ποσοστό που ξεπερνά το 370%. Χρεώνει, επίσης, στην Ελλάδα το στιγμιαίο καφέ της σχεδόν 10% ακριβότερα από όσο τον βρίσκει κανείς στα ράφια της κατά πολύ μικρότερης και νησιωτικής αγοράς της Κύπρου! Είναι τυχαία όλα αυτά, αγαπητέ κ. Κυριτσάκη; Θα συνέβαιναν, άραγε, αν η Επιτροπή Ανταγωνισμού έπραττε το καθήκον της, να ελέγχει τις τιμωρημένες εταιρείες για το βαθμό συμμόρφωσής τους στις αποφάσεις της;
Θα έχυναν, άραγε, μέχρι σήμερα το γάλα τους στους δρόμους οι παραγωγοί της Βόρειας Ελλάδας, αν έστω και μία φορά είχε μεριμνήσει η Επιτροπή να ελέγξει αν συμμορφώθηκε το καρτέλ με την απόφασή της; Θα δρούσαν ασύδοτες, άραγε, τόσες άλλες επιχειρήσεις που έχουν τιμωρηθεί με αποφάσεις της Επιτροπής, αν αυτή έλεγχε το βαθμό συμμόρφωσής τους και επέβαλε τα υψηλά ημερήσια πρόστιμα που προβλέπονται σε όλες τις αποφάσεις; Τα ερωτήματα είναι προφανώς ρητορικά και διατυπώνονται επειδή ο κ. Κυριτσάκης δεν είχε το θάρρος να ομολογήσει τη βασική ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ της Επιτροπής: ότι, δηλαδή, λαμβάνει αποφάσεις, μόνο και μόνο για να στοιβάζονται στα νομικά τμήματα των τιμωρημένων εταιρειών, χωρίς να εφαρμόζονται και χωρίς να ελέγχεται η εφαρμογή τους.
Κατά τα λοιπά, ο κ. Κυριτσάκης εξαπέλυσε πολλά ακόμη «μαργαριτάρια»:
Τάχθηκε κατά της ίδρυσης Αντιμονοπωλιακής Αρχής, για να μην μπερδεύεται ο πολίτης που θέλει να υποβάλει καταγγελίες! Στην Βρετανία, όπου λειτουργεί αντίστοιχη Αντιμονοπωλιακή Αρχή, με διακριτό ρόλο σε σχέση με την εκεί Επιτροπή Ανταγωνισμού, γιατί άραγε δεν μπερδεύονται οι πολίτες, αγαπητέ κ. Κυριτσάκη; Μήπως τελικά η «μάχη» για να μην ιδρυθεί Αντιμονοπωλιακή Αρχή στην Ελλάδα δεν δίνεται υπέρ του πολίτη, αλλά για να μην θιγεί το αντιμονοπωλιακό μονοπώλιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και χάσει μέρος των εξουσιών του ο κ. Κυριτσάκης και οι άνθρωποί του; Μήπως, απλά, ο κ. Κυριτσάκης δεν θέλει στα πόδια του μια νέα Αρχή, που θα ταράξει τα ήσυχα, βαλτωμένα νερά της Επιτροπής, θίγοντας ενδεχομένως και τα συμφέροντα των ελάχιστων μεγαλοδικηγόρων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο του ανταγωνισμού στην Ελλάδα, πάντα στο πλευρό των μεγάλων εταιρειών; Αφού ο κ. Κυριτσάκης σε κάθε ευκαιρία διατείνεται ότι δήθεν η Επιτροπή δεν έχει αρκετό κόσμο για να κάνει τη δουλειά της, σε τι θα τον ενοχλούσε αν υπήρχε μια Αντιμονοπωλιακή Αρχή με προληπτικό ρόλο, που θα έφερνε στοιχεία και έτοιμους φακέλους, διευκολύνοντας το έργο της Επιτροπής Ανταγωνισμού; Και, τελικά, ποιος έχει στη χώρα μας την εξουσία να εφαρμόζει πολιτικές; Η εκλεγμένη κυβέρνηση, στο πρόγραμμα της οποίας περιλαμβάνεται η ίδρυση Αντιμονοπωλιακής Αρχής, ή ο επιλεγμένος από την Ν.Δ. κ. Κυριτσάκης; Αν η χώρα κυβερνάται από τον κ. Κυριτσάκη, καλό θα ήταν κάποιος να ενημερώσει και το λαό σχετικά, για να προλάβουν να την εγκαταλείψουν όσοι είχαν την ψευδαίσθηση ότι την κυβερνά το ΠΑΣΟΚ, μόνο και μόνο επειδή κέρδισε τις τελευταίες εκλογές με διαφορά δέκα μονάδων.
Σε ό,τι αφορά το «πονεμένο» θέμα των καυσίμων, ο κ. Κυριτσάκης δεν εξήγησε γιατί από τον Νοέμβριο του 2006 η Επιτροπή «λιβανίζει» μια σαφή και πειστική καταγγελία του τότε προέδρου του Συνασπισμού, κ. Αλέκου Αλαβάνου, όπου μεταξύ των άλλων περιλαμβάνονταν στοιχεία για ταυτόσημους τιμοκαταλόγους πώλησης καυσίμων από τα δύο «ανταγωνιστικά» διυλιστήρια της χώρας; Αν έχει ξεχάσει το περιεχόμενο αυτής της καταγγελίας ο κ. Κυριτσάκης, μπορεί να την βρει σε αυτό το λινκ: http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=4229. Έπρεπε, αγαπητέ κ. Κυριτσάκη, να έχει δοθεί απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή την καταγγελία ή όχι; Θα είχαμε σήμερα τις ακριβότερες τιμές καυσίμων της Ευρώπης, αν η Επιτροπή είχε κάνει τη δουλειά της και είχε τιμωρήσει, για παράδειγμα, με βαρύτατα πρόστιμα τα δύο διυλιστήρια του καρτέλ; Ποια αξία έχει, άραγε, η φοβερή και τρομερή απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που επικαλέσθηκε ο κ. Κυριτσάκης, με την οποία επιβάλλεται στις εταιρείες καυσίμων με αποθήκες στην Κρήτη να διαθέτουν χώρους και στον ανταγωνισμό, όταν οι διυλιστηριακοί γίγαντες που κινούν τα νήματα της αγοράς καταγγέλλονται για κοινούς τιμοκαταλόγους και η Επιτροπή τριάμισι χρόνια αργότερα δεν έχει εκδώσει απόφαση; Μια άλλη μνημειώδης γκάφα του κ. Κυριτσάκη για το «πονεμένο» θέμα των καυσίμων ήταν και η αναφορά του στους δήθεν υψηλούς φόρους που έχουν φέρει την ακρίβεια στα καύσιμα. Μίλησε και με ποσοστά ο «ενημερωμένος» κ. Κυριτσάκης: είπε ότι στην Ελλάδα η τιμή λιανικής ενσωματώνει φόρους σε ποσοστό 63%, υπονοώντας ότι αυτό φταίει για τις ακριβές τιμές. Για να μην επαναλάβει αυτούς τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς ο σεβαστός πρόεδρος, ας ζητήσει από τους συνεργάτες του να ρίξουν μια ματιά στην ιστοσελίδα της Κομισιόν, όπου δημοσιεύονται οι τιμές προ και μετά τους φόρους στην Ευρώπη (για τη διευκόλυνσή του, ιδού και τα σχετικά λινκ: http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/doc/prices/bulletin_with_taxes/2010_05_24_with_taxes_1508.pdf, http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/doc/prices/bulletin_without_taxes/2010_05_24_without_taxes_1508.pdf). Με απλή αριθμητική της τετάρτης Δημοτικού, θα διαπιστώσει ο κ. Κυριτσάκης από τα στοιχεία αυτά, ότι στην Γερμανία οι φόροι αποτελούν το 63,6% της τελικής τιμής της αμόλυβδης, όπως ακριβώς και στην Ελλάδα! Μόνο που στην πολύ πλουσιότερη Γερμανία η μέση τιμή λιανικής είναι 1,373 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα είναι 1,520 ευρώ το λίτρο και είναι η ακριβότερη στην Ευρώπη, παρότι η Ελλάδα είναι πλέον η φτωχότερη χώρα στην Ευρώπη (και θα γίνει ακόμη φτωχότερη).
Συνεπώς, για την ακρίβεια στα καύσιμα ας αναζητήσει ευθύνες ο κ. Κυριτσάκης στο καρτέλ των καυσίμων, όχι στη φορολογία που επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών, εναρμονίζοντας απλώς τις επιβαρύνσεις με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές. Αν δεν μας πιστεύει, ας ζητήσει ο κ. Κυριτσάκης να δει τις οικονομικές καταστάσεις των γερμανικών διυλιστηρίων και να τις συγκρίνει με τις αντίστοιχες των ελληνικών. Με πολύ απλό τρόπο, θα καταλάβει γιατί τα στελέχη των γερμανικών διυλιστηρίων σκάνε από ζήλια, βλέποντας τα υπερκέρδη των ελληνικών.
Αν σε αυτά τα βασικά ζητήματα για τον ανταγωνισμό και τη λειτουργία της αγοράς, ο κ. κ. Κυριτσάκης έχει να δώσει ενώπιον των Ελλήνων πολιτών αυτές τις εσφαλμένες, ή συνειδητά παραπλανητικές απαντήσεις που έδωσε χθες, μόνο ένας δρόμος υπάρχει για να υπάρξει ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει προς το καλύτερο: να παραιτηθεί με αξιοπρέπεια! Σήμερα!
Υ.Γ.1: Σε κάποια ηλικία, η αξιοπρεπής ιδιώτευση δεν είναι ντροπή. Θα έχει το χρόνο ο κ. Κυριτσάκης να βλέπει συχνότερα και τον, επίσης ιδιωτεύοντα από καιρό, καλό του φίλο, κ. Κ. Μητσοτάκη, που είναι και γουρλής.
Υ.Γ. 2: Αν κάπου σφάλουμε και ο αξιότιμος πρόεδρος επιθυμεί να μας διορθώσει, ευχαρίστως θα δημοσιεύσουμε την απάντησή του. Αυτονόητο είναι, ότι η σιωπή του ,για άλλη μια φορά έναντι του STOPCARTEL,θα εκληφθεί ως επιβεβαίωση των λόγων μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.