Σε 3,17 δισ. έφτασε ο αριθμός των χιλιομέτρων που έγραψαν τα αυτοκίνητα τα οποία κινήθηκαν στην Εγνατία οδό κατά τη διάρκεια του 2009. Τον προηγούμενο χρόνο είχαν διανυθεί 2,3 δισ. οχηματοχιλιόμετρα.Η αύξηση της κίνησης των οχημάτων κατά περίπου 1 δισ. χιλιόμετρα (38%) αποδίδεται,σύμφωνα με την εφημερίδα "Μακεδονία", εν πολλοίς στην παράδοση ολόκληρου του άξονα που έγινε στα τέλη Μαΐου του 2009, καθώς και στο γεγονός ότι καθημερινά όλο και περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο για τις μετακινήσεις τους. Η μεγαλύτερη κινητικότητα στον άξονα της Εγνατίας οδού εμφανίζεται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου διανύθηκαν περίπου 1,64 δισ. οχηματοχιλιόμετρα (το οχηματοχιλιόμετρο ισοδυναμεί με την κίνηση ενός οχήματος για ένα χιλιόμετρο).
Το 29% των οχηματοχιλιομέτρων διανύθηκε στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία είναι η περιφέρεια με το μεγαλύτερο σε μήκος τμήμα της Εγνατίας οδού. Ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με 10% η κάθε μία. Σε σύγκριση με το 2007 τα συνολικά διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα παρουσίασαν αύξηση 53%.
Τα στοιχεία προκύπτουν από τις μετρήσεις που έκανε το Παρατηρητήριο της “Εγνατίας Οδού ΑΕ” σχετικά με το κυκλοφοριακό έργο του άξονα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, τα κυκλοφοριακά δεδομένα της Εγνατίας οδού έχουν ως εξής:
Κυκλοφοριακός φόρτος
Ο υψηλότερος κυκλοφοριακός φόρτος την τελευταία πενταετία (2005-2009) καταγράφεται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Καλοχωρίου και Σερρών, που λειτουργούν και ως εξωτερική περιφερειακή οδός για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Η μεγαλύτερη κυκλοφορία παρατηρείται από τον κόμβο Ιωνίας - Διαβατών μέχρι τον κόμβο Ευκαρπίας, απ’ όπου το 2009 περνούσαν καθημερινά, κατά μέσο όρο, 48.000 οχήματα, ενώ το 2008 περνούσαν 46.000 οχήματα την ημέρα. Πολλές από τις μετακινήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, καθώς ως επί το πλείστον πρόκειται για μετακινήσεις από και προς την εργασία. Μεγάλη κυκλοφορία έχει και το τμήμα από τον κόμβο Καλοχωρίου μέχρι τον κόμβο Ιωνίας, στο οποίο καταγράφονται 27.600 οχήματα την ημέρα (έναντι 27.400 το 2008).Η μεγαλύτερη αύξηση κυκλοφορίας την τελευταία διετία σημειώθηκε στη διαδρομή Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Μέτσοβο - Γρεβενά, γεγονός που αναδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο της πλήρους λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου στην αύξηση της κινητικότητας στην Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία. Από τον κόμβο Σελλών - Τυριά μέχρι τον κόμβο Δωδώνης η κίνηση αυξήθηκε σε ένα χρόνο κατά 75% -από 4.000 οχήματα που κινούνταν την ημέρα το 2008 σε 7.000 οχήματα το 2009. Ανάλογη αύξηση διαπιστώθηκε και στο τμήμα από τον κόμβο Ιωαννίνων μέχρι τον κόμβο Παμβώτιδας -από 4.200 οχήματα την ημέρα το 2008 σε 7.300 οχήματα ημερησίως το 2009.
5 ώρες και 51 λεπτά η διαδρομή Ηγουμενίτσα - Κήποι Έβρου
Ο χρόνος της διαδρομής από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου (απόσταση 670 χλμ.) τον Δεκέμβριο του 2009 υπολογίστηκε σε 5 ώρες και 51 λεπτά. Σε σχέση με την κατάσταση του οδικού δικτύου χωρίς την Εγνατία οδό ο χρόνος της διαδρομής αυτής εκτιμάται πως μειώθηκε κατά πεντέμισι ώρες. Σημειώνεται ότι ακόμη δεν έχει παραδοθεί μία γέφυρα, μήκους 400 μέτρων, στο τμήμα Άραχθος - Περιστέρι.Η διαδρομή Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη μειώθηκε κατά περίπου 2,5 ώρες -από 4,8 ώρες το 2006 σε 2,3 ώρες σήμερα. Η διαδρομή Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα μειώθηκε κατά 45 λεπτά -από 87 λεπτά σε 40 λεπτά. Η χρονοαπόσταση από την Καστοριά προς τη Θεσσαλονίκη μειώθηκε κατά περίπου μία ώρα -από 156 λεπτά σε 100 λεπτά- ενώ από την Ορεστιάδα προς την Ηγουμενίτσα κατά 6 ώρες -από 12 σε 6 ώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.