Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Μετρό: Επόμενη στάση, ζημιές 19,8 εκατ. ευρώ


του Δημήτρη Δελεβέγκου

Στον χορό των ζημιών μπήκε και η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας, η οποία μέχρι πρότινος ανήκε στο ιδιαίτερα κλειστό club των ΔΕΚΟ που παρουσίαζαν κέρδη.

Έτσι η εταιρεία που είναι επιφορτισμένη, μεταξύ άλλων, με την οργάνωση, διοίκηση, λειτουργία και εκμετάλλευση των γραμμών του Μετρό, όπως και των εγκαταστάσεων ή οχημάτων εμφάνισε κατά την χρήση του 2009, καθαρές ζημιές του αστρονομικού ποσού, ύψους 19,8 εκατ. ευρώ.

Και βέβαια χάσμα δυσθεώρητο χωρίζει τα μεγέθη του 2009 με τα αντίστοιχα του αμέσως προηγούμενου έτους, οπότε ο οργανισμός παρουσίασε κέρδη 20,9 χιλιάδων ευρώ.

Αναλυτικότερα, κατά τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, ο οργανισμός εμφάνισε το 2009:

-μείωση του κύκλου εργασιών στα 84,1 εκατ. ευρώ από 93,5 εκατ. ευρώ (το 2008)

-αύξηση του κόστους των υπηρεσιών στα 89,1 εκατ. ευρώ από 77,8 εκατ. ευρώ

-ενίσχυση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας στα 15,2 εκατ. ευρώ από 13 εκατ. ευρώ

-αύξηση του συνόλου των υποχρεώσεων στα 57,2 εκατ. ευρώ από 48,618 εκατ. ευρώ

“Το ενιαίο εισιτήριο άδειασε τα ταμεία”

Όπως επισημαίνουν στο Capital.gr υψηλόβαθμα στελέχη της ΑΜΕΛ, η συρρίκνωση των εσόδων το 2009 περίπου κατά εννέα εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με το 2008, οδήγησε σε μεγάλο βαθμό στις ζημιές των 19,8 εκατ. ευρώ. Που οφείλεται όμως, η διολίσθηση αυτή του τζίρου;

Κατά τις ίδιες πηγές, η δημιουργία ενιαίου εισιτηρίου, από την πρώτη Μαϊου 2008, κόστους 0,80 ευρώ για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με δυνατότητα πολλαπλής χρήσης για μιάμιση ώρα, μείωσε δραματικά τα έσοδα που καταλήγουν στον οργανισμό.

“Μετά την κατάργηση των ξεχωριστών εισιτηρίων για κάθε μέσο μεταφοράς, τα έσοδα του συνόλου των οργανισμών καταλήγουν σε έναν κοινό κορβανά και αναδιανέμονται από τον ΟΑΣΑ σε μηνιαία βάση σε κάθε εταιρεία αστικών συγκοινωνιών” επισημαίνουν από την εταιρεία λειτουργίας του Αττικό Μετρό.

Αποδίδουν επίσης, την διόγκωση των εξόδων του οργανισμού και σε εργασίες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά το 2009.

Προσλήψεις για σταθμούς που δεν λειτουργούν

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μεγάλο μέρος των αυξημένων δαπανών του οργανισμού οφείλεται και στο κόστος μισθοδοσίας του νεοπροσληφθέντος προσωπικού στην ΑΜΕΛ. “Τουλάχιστον έξι μήνες πριν από την προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας νέων σταθμών, προσελήφθησαν άτομα με σκοπό να εκπαιδευτούν” αναφέρουν χαρακτηριστικά τα στελέχη του οργανισμού.

Ωστόσο, όπως σημείωνε πρόσφατα το Capital.gr, από τους εννέα υπό κατασκευή σταθμούς του Μετρό, μόλις... δύο (στον Χολαργό και την Αγία Παρασκευή) υπολογίζεται ότι θα παραδοθούν τους προσεχείς μήνες. Οι υπόλοιποι επτά δηλαδή σταθμοί, δεν είναι καν βέβαιο εάν θα τεθούν σε λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Όσον αφορά πάντως, το παζλ προσλήψεων-ζημιών, φαίνεται ότι τα κομμάτια του έχουν αρχίσει να συνδέονται, εάν ληφθεί υπόψη το πρόσφατο πόρισμά του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρου Ρακιντζή

Εννέα μήνες πριν από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, η ΑΜΕΛ προσέλαβε 326 άτομα! Πρόκειται για το 50% των συνολικών προσλήψεων της περιόδου 31/03/2004 – 04/10/2009 που εξετάζει ο κ. Ρακιντζής στο πόρισμά του...

Στο ίδιο μοτίβο, μέσα στο καλοκαίρι του 2009 και σε διάστημα μόλις 23 ημερών (12/08/2009-04/09/2009) προσελήφθησαν 210 άτομα, ήτοι το 13% του συνολικού προσωπικού της ΑΜΕΛ από ιδρύσεώς της! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι, όπως διαπιστώνουν οι επιθεωρητές, η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας το τελευταίο τρίμηνο του 2009 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2008 είναι πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη αύξηση σε ετήσια βάση, συνεπεία του μεγάλου αριθμού προσλήψεων την περίοδο 12/08/2009-04/09/2009.

Ας πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος

Η τελική κατάληξη πάντως, είναι ότι και για την προβληματική αυτή ΔΕΚΟ, ο Έλληνας φορολογούμενος θα κληθεί να πληρώσει ακριβά το μάρμαρο. Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει την συγχώνευση της ΑΜΕΛ με τον ΗΣΑΠ, με τις δύο εταιρείες να σχεδιάζεται ότι θα έχουν κοινό διοικητικό συμβούλιο.Την ίδια στιγμή, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα “μαργαριτάρια” του πορίσματος Ρακιντζή που ταιριάζουν απόλυτα με τις οικονομικές ζημιές που εμφάνισε ο οργανισμός το 2009, οπότε: Το συνολικό κόστος αμοιβών και εξόδων προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των παρεπόμενων παροχών διαμορφώθηκε στα 72,3 εκατ. ευρώ
Το κόστος μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα εκτοξεύθηκε στο 74% από 48% το 2007
Οι επιλογές της διοίκησης όσον αφορά στην πρόσληψη προσωπικού, έρχονται σε σύγκρουση τους στρατηγικούς στόχους της επιχείρησης (όπως περιγράφονται στο business plan) για μείωση του κόστους εργασίας ανά προσφερόμενο οχηματοχιλιόμετρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive