Κορυφαίος σταθμός στην πορεία του Ελληνικού Έθνους, αλλά και ολόκληρου του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, αποτελεί η Μάχη του Μαραθώνα όπου οι Έλληνες εμπόδισαν τους Πέρσες να εισβάλλουν στην Ευρώπη. Φέτος συμπληρώνονται 2500 χρόνια από την κοσμοϊστορική μάχη και οι εκδόσεις «Πελασγός» του Ιωάννη Γιαννάκενα, κυκλοφόρησαν ένα σημαντικό νέο έργο του γνωστού συγγραφέως Αθανασίου Κόρμαλη, με τίτλο «Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι...»
Την Δευτέρα 17 Μαΐου στο ξενοδοχείο President, και σε συνεργασία με τον «Οργανισμό για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας» (ΟΔΕΓ) πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου από τους Αντώνη Αντωνάκο (φιλόλογο, ιστορικό συγγραφέα), Άδωνι Γεωργιάδη (ιστορικό, βουλευτή Β’ Αθηνών του ΛΑ.Ο.Σ.), Σαράντο Καργάκο (φιλόλογο, ιστορικό συγγραφέα), Κώστα Κατσιγιάννη (πολιτικό μηχανικό ΕΜΠ, τέως Διευθυντή ΕΟΤ) και τον συγγραφέα.
Παρουσιαστής και συντονιστής της συζήτησης ήταν ο εκδότης Ιωάννης Γιαννάκενας, ο οποίος αρχικά αναφέρθηκε στην 25ετή φιλία και συνεργασία του με τον συγγραφέα του βιβλίου Αθανάσιο Κόρμαλη και κατόπιν με άλλους μεγάλους πατριώτες, μεταξύ αυτών και ο ομιλητής Σαράντος Καργάκος. Ακολούθως ο κ. Γιαννάκενας, κάλεσε για έναν χαιρετισμό τον γ.γ. του συνδιοργανωτή ΟΔΕΓ, Γιώργο Παυλάκο του οποίου εξήρε τις πολυετείς και ακούραστες προσπάθειες για την διάδοση της ελληνικής γλώσσας.
Ο κ. Παυλάκος αναφέρθηκε στα ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης, αρχίζοντας από την εισβολή των Περσών στην Ελλάδα. Οι ήττες τους από τους Έλληνες στον Μαραθώνα και την Σαλαμίνα, έφραξαν τότε οριστικά την είσοδό τους στην Ευρώπη. Αυτό συνέβη και σε μεταγενέστερες μάχες όταν άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες έφραξαν τον δρόμο σε άλλους εξ Ανατολών εισβολείς. Παρουσίασε επίσης το πολυετές και πολυσχιδές έργο του συγγραφέα κ. Κόρμαλη, ο οποίος, μεταξύ των άλλων, υπήρξε ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος του ΟΔΕΓ.
Στην συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στον Αντώνη Αντωνάκο, ιστορικό συγγραφέα και φιλόλογο. Ο κ. Αντωνάκος αναφέρθηκε σε παλαιότερες εποχές, όπου ο ελληνικός λαός είχε συνείδηση των ενδόξων μαχών που έδωσαν οι πρόγονοί του, αλλά και οι ευρωπαϊκές χώρες που «μετέχουν της Ελληνικής Παιδείας» (δηλ. του ελληνικού τρόπου σκέψης} θεωρούν την νίκη των Ελλήνων στον Μαραθώνα σαν μία νίκη του πολιτισμένου ελεύθερου κόσμου, σαν την ηθική δύναμη της ελευθερίας έναντι της υποτέλειας. Οι πολίτες τους θέλουν η Ευρώπη να βασίζεται σε αυτές τις Ελληνικές αξίες και όχι στο χρήμα (όπως σήμερα). Σε αντίθεση, οι σημερινές εθνομηδενιστικές «ελληνικές» κυβερνήσεις θέλουν να εξαφανίσουν κάθε τι το Ελληνικό, ειδικά ό,τι θυμίζει το ένδοξο παρελθόν, και επιστρατεύουν ειδικούς αχυράνθρωπους για αυτό, τους οποίους τοποθετούν σε καίρια πόστα.
Αναφέρθηκε επίσης και στο «ανιστόρητο» των παιδιών μας, που οφείλεται στα σκοπίμως «κουτσουρεμένα» και παραποιημένα σχολικά ιστορικά βιβλία που τους παρέχει το σημερινό Ελληνικό Κράτος, στο σύστημα της αποστήθισης για να περάσουν οι μαθητές τις εξετάσεις χωρίς να ενδιαφέρονται να αποκτήσουν και γνώσεις και στο μη-υποχρεωτικό μάθημα της Ιστορίας, παρά μόνο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που πρόκειται να δώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις γενικής κατεύθυνσης. Μία εξήγηση για αυτά έδωσε ένας «αριστερο-προοδευτικός» καθηγητής, συνάδελφος του κ. Αντωνάκου («για να μην κάνουμε τα παιδιά μας πολεμοχαρείς φασίστες») και ένα μαθητικό «μαργαριτάρι» έγραψε ότι «την σημαία από την Ακρόπολη την κατέβασε ο Απόστολος Γκλέτσος».
Σε όλες τις Στρατιωτικές Σχολές του κόσμου, η Μάχη του Μαραθώνα αποτελεί ιδιαίτερο κεφάλαιο μαθήματος της πολεμικής τακτικής. Οι αλλοδαποί στρατιωτικοί ανωτέρων βαθμών, όταν έρχονται στην Ελλάδα, δεν παραλείπουν ποτέ να επισκεφθούν τον Μαραθώνα και την πεδιάδα-πεδίο της μάχης. Τέλος χαρακτήρισε το υπό παρουσίαση βιβλίο, ως «ένα νησί στο μέσον ενός ωκεανού ιστορικής αποσιωπήσεως, τεχνητής ομίχλης και αθέμιτων ψευδών» και συγχαίρει τον συγγραφέα και τον εκδότη «γιατί δεν άφησαν ένα ακόμη ελληνικό αυτονόητο, να γίνει ένα ακόμη αδιανόητο».
Επόμενος ομιλητής ήταν ο Άδωνις Γεωργιάδης, ιστορικός και βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ., o οποίος ως ιστορικός θεωρεί την Μάχη του Μαραθώνα σαν μία από τις σπουδαιότερες μάχες παγκοσμίως, γιατί άλλαξε τον ρουν της Ιστορίας. Διάβασε ότι στο Μόναχο, αυτόν τον καιρό, κάνουν εκδηλώσεις για τα 2500 χρόνια της μάχης και ρώτησε τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Γερουλάνο αν σκοπεύει να κάνει κάτι ανάλογο. Αυτό θα ήταν και μία διαφήμιση για την Ελλάδα, αλλά η απάντηση του κ. Υπουργού ήταν εντελώς αόριστη. Επισήμανε ότι ως λαός δεν μας συνεγείρουν πια τα εθνικά ιδεώδη και εμείς, οι εθνικά ευαίσθητοι, πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό, αν θέλουμε να φανούμε αντάξιοι των ενδόξων προγόνων μας. Όπως ακριβώς η ολιγάριθμη ελληνική φάλαγγα, καλά εκπαιδευμένη και κατάλληλα εξοπλισμένη, που ορμούσε, σαν μία γροθιά, μέσα στους πολυάριθμους Πέρσες και κατόρθωνε να τους κατατροπώνει. Παρ’ όλο που ο κ. Γεωργιάδης έχει διαβάσει, ως ιστορικός, πολλά βιβλία για την Μάχη του Μαραθώνα, θεωρεί ότι το βιβλίο του Αθανασίου Κόρμαλη είναι ένα πλήρες βιβλίο και γι’ αυτό συνεχάρη τον κ. Γιαννάκενα και τον κ. Κόρμαλη, τους οποίους τιμά ιδιαιτέρως.
Σήμερα, οι άνθρωποι της Δημόσιας Διοίκησης μένουν παγερά αδιάφοροι σε θέματα που αφορούν την πρόοδο της Ελλάδας. Φωτεινή εξαίρεση είναι ο επόμενος ομιλητής, Πολιτικός Μηχανικος και τέως Γενικός Διευθυντής του ΕΟΤ Κώστας Κατσίγιαννης. Τα ιστορικά γεγονότα της Μάχης του Μαραθώνα επηρέασαν και την ιστορία του Αθλητισμού, καθιερώνοντας τον «Μαραθώνιο Δρόμο», δηλ. την διαδρομή 42 χλμ., από τον Μαραθώνα μέχρι την Αθήνα, που έτρεξε ο αρχαίος αγγελιοφόρος, για να μεταφέρει το χαρμόσυνο μήνυμα της νίκης των Αθηναίων. Ο «Μαραθώνιος» καθιερώθηκε σαν Ολυμπιακό άθλημα στίβου, για να τιμηθεί η Ελλάδα, με την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων, στην Αθήνα το 1896. Σημειωτέον ότι τέτοιο άθλημα στην αρχαιότητα δεν υπήρχε. Ακολούθως ο κ. Κ. Κατσιγιάννη αναφέρθηκε διεξοδικά στην ιστορία του Μαραθωνίου και φυσικά, στον πρώτο Ολυμπιονίκη, τον Έλληνα Σπύρο Λούη και την ζωή του, αλλά και σε μεταγενέστερους Ολυμπιονίκες Μαραθωνοδρόμους. Εφέτος πρόκειται να γίνει διοργάνωση Μαραθωνίου στην Αθήνα, που, αν προβληθεί σωστά, θα δώσει μία σημαντική ενίσχυση στον Τουρισμό μας και στην δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία.
Επόμενος ομιλητής-καταπέλτης ήταν ο Σαράντος Καργάκος, ιστορικός συγγραφέας και φιλόλογος. Η Μάχη του Μαραθώνα, εκτός από πολεμικό γεγονός ήταν και ένα μάθημα πολιτισμού του πολέμου, γιατί οι Αθηναίοι, μετά την μάχη, συνέλεξαν τους νεκρούς Πέρσες, τους τίμησαν και τους ενταφίασαν (ο τάφος τους δεν έχει βρεθεί). Ο Μαραθώνας έθεσε και τα θεμέλια του μετέπειτα Αθηναϊκού πολιτισμού, γιατί, όπως είπε και ο Κωστής Παλαμάς «Οι Μαραθώνες γεννούν τους Παρθενώνες». Ο ίδιος, σε ένα βιβλίο του (1971-72), αφιερώνει 30 σελίδες στην μάχη αυτή, λόγω της σημαντικότητάς της. Το υπό παρουσίαση βιβλίο έχει την πληρέστερη έκθεση των τότε γεγονότων, αποκαθιστά πράγματα εσφαλμένα (π.χ. ο Φειδιππίδης ήταν αυτός που πήγε στην Σπάρτη, όχι αυτός που έφερε το άγγελμα της νίκης στην Αθήνα), περιγράφει το στρατήγημα του Μιλτιάδη (σταθμό στην πολεμική ιστορία) κ.α. Ο κ. Καργάκος αναφέρθηκε στο βιβλίο «Το πλέγμα του Μαραθώνα» (1977) του Ροζέ Γκαρωντύ, ενός Γάλλου φιλοσόφου και μαρξιστή, που έφασκε και αντέφασκε μονίμως με τον εαυτό του και τις ίδιες του τις θεωρίες, αλλάζοντας συνεχώς στρατόπεδα. «Ο Ροζέ Γκαρωντύ τάσσεται κατά του Ελληνικού πολιτισμού, επειδή κρίνει ότι είχε κακή επίδραση στον Ευρωπαϊκό τρόπο σκέψης. Αντίθετα, θαυμάζει τον πολιτισμό της Ανατολής και θα τον προτιμούσε για τους Ευρωπαίους, γι’ αυτό θα ήθελε να είχαν νικήσει οι Πέρσες. Γενικά, ενώ έχει πλήρη άγνοια, διαστρεβλώνει συστηματικά ιστορικά πρόσωπα, γεγονότα και θεσμούς της αρχαίας Ελλάδας, επειδή, λέει, γράφθηκαν από τους Έλληνες, χωρίς ωστόσο να θεμελιώνει ιστορικά τα λεγόμενά του».
«Ο Αθανάσιος Κόρμαλης εγκαίρως έβγαλε το βιβλίο αυτό, διότι, από Σεπτέμβριο και μετά θα κυκλοφορηθούν βιβλία, ας πούμε «ελληνικά», τα οποία θα είναι προσβολή για την μάχη του Μαραθώνα, βιβλία ιταμά, γραμμένα από ανθρώπους, οι οποίοι αμείβονται αδρά, από τον φόρο τον δικό μας, όχι για να υπηρετούν την Ελλάδα, αλλά για να υπονομεύουν την Ελλάδα. Όλοι αυτοί, οι πνευματικοί νάνοι, οι οποίοι έχουν καταλάβει πανεπιστημιακές έδρες, όλα τα πόστα στην δημοσιογραφία, αμειβόμενοι πλουσιοπάροχα, θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά, για να φέρουν τον Μαραθώνα στα δικά τους ευτελή, ταπεινά μέτρα. Όσο για τον λεγόμενο πολυπολιτισμό τους, αυτός είναι πολυ-αλητισμός. Πολυπολιτισμό δημιουργούν οι πολίτες και όχι οι αλήτες».
Τελευταίος ομιλητής ήταν ο συγγραφές του βιβλίου Αθανάσιος Κόρμαλης, ο οποίος ευχαρίστησε το ακροατήριο για την παρουσία τους και τους προλαλήσαντες για τα καλά τους λόγια. Επεσήμανε την κακία που επικρατεί ενάντια στους πνευματικούς ανθρώπους και την έλλειψη κάποιου καλού λόγου ή έστω μίας φιλικής υπόδειξης ή και διαφωνίας. «Μελετώντας την ιστορία του Μαραθώνα, αλλά και άλλων, βλέπεις ότι αφενός υπάρχουν μεγάλα κενά ιστορικών και αρχαιολογικών γνώσεων και αφετέρου ότι οι μελετητές και μεταφραστές των έργων της αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας προέρχονται από ξένους εκδοτικούς οίκους και ο μόνος Έλληνας (και αυτός από το Παρίσι) είναι ο Κοραής. Στην Ελλάδα, υπάρχουν αντίστοιχοι εκδοτικοί οίκοι μόνο ιδιωτικής πρωτοβουλίας, όπως οι εκδόσεις «Γεωργιάδη», «Κάκτος» κ.α., ενώ η απουσία του Κράτους είναι κραυγαλέα. Ακόμη και σε αρχαιολογικούς χώρους, δεν υπάρχει ούτε ανάδειξη του χώρου, ούτε μία επεξηγηματική πινακίδα, και αλλού υπάρχει ακόμη αβεβαιότητα, ποιο μνημείο είναι τι. Αλλά, κατά βάση, δεν υπάρχει προθυμία να γίνουν βαθύτερες έρευνες, αν και υπάρχουν οι κατάλληλες μέθοδοι, ούτε να αξιοποιηθούν οι αρχαιολογικοί μας θησαυροί, και αυτά μόνο στην σημερινή Ελλάδα συμβαίνουν».
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ο Ακαδημαϊκός Αντώνης Κουνάδης, οι καθηγητές Παναγιώτης Παπαγαρυφάλλου και Ιωάννης Αρβανίτης, ο Σχολάρχης Γεώργιος Δολιανίτης ο Πρόεδρος του Γλωσσικού Ομίλου Βόλου Σπύρος Αγγελόπουλος, ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της Ενώσεως Κορινθίων Γιώργος Καμπίρης και Ρούλης Αναγνωστόπουλος, ο εκδότης Λεωνίδας Γεωργιάδης, ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αστυνομίας Πόλεων Άγγελος Λιόντας, ο παλαίμαχος πρωταθλητής βάδην Δημήτρης Μποντικούλης, οι γνωστοί Βορειοηπειρώτες αγωνιστές Άγγελος Κοκαβέσης, Κώστας Κυριακού και Φρέντης Μπελέρης, ο Κωνσταντινουπολίτης συγγραφέας Νίκος Ατζέμογλου και πολλοί άλλοι εκλεκτοί πολίτες.
Ελληνικές Γραμμές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.