Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

ΠΑΝΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΤΕΟ; ΣΕ ΑΓΩΝΙΑ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ !


Αρ. Πρωτοκόλλου

Εξ. : Γ.Π. 1111

Ημ/νία: 17/05/2010

Ενημερωτική Επιστολή

Προς:

- Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα.

- Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, κ. Χ. Τσιόκα.

Κοινοποίηση:

- κ. Θ. Πάγκαλο, Αντιπρόεδρο Κυβέρνησης.

- κ. Χ. Παμπούκη, Υπουργό Επικρατείας παρά τον Πρωθυπουργό.

- κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, Υπουργό Οικονομικών.

- κ. Λ. Κατσέλη, Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

- κ. Τ. Μπιρμπίλη, Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

- κ. Χ. Καστανίδη, Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

- κ. Μ. Χρυσοχοϊδη, Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

- κ. Π. Δράκο, Πρόεδρο Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας.

- κ. Κων/νο Κρόκο, Ταξίαρχο, Διοικητή Τροχαίας Αττικής.

- κ. Λ. Ρακιντζή, Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

- κ. Ν. Σταθόπουλο, Πρόεδρο του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης της Ελλάδος.

- κ. Ν. Αλαβάνο, Πρόεδρο του Τενχικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

- Όλους τους Διαπιστευμένους στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Δημοσιογράφους.

Θέμα: Επικείμενη τροπολογία του Ν.2963/2001 για τα ΚΤΕΟ, υποβάθμιση βασικών κριτηρίων ποιότητας των ΚΤΕΟ - κατάργηση της υποχρέωσης Διαπίστευσης τους από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης της Ελλάδας (Ε.ΣΥ.Δ.) κατά το ειδικό πρότυπο ISO 17020.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα,

Σας αποστέλλουμε αυτή την επιστολή μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες να συναντηθούμε με εσάς ή τον Γενικό Γραμματέα κ. Χάρη Τσιόκα και να συζητήσουμε μαζί σας σχετικά με την πρόθεση των υπηρεσιών του Υπουργείου σας να μεταβληθεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ΚΤΕΟ προς το χαλαρότερο, ασαφές και μη αποδεκτό.

Θεωρούμε δεδομένο ότι οι προθέσεις σας είναι η όποια αλλαγή να επιδράσει θετικά προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος, της υγιούς ανάπτυξης, της αδιάβλητης λειτουργίας και της εξάλειψης φαινομένων διαφθοράς στον κλάδο των ΚΤΕΟ και εν τέλει στην αναβάθμιση του θεσμού.

Ωστόσο οι πληροφορίες που λαμβάνουμε για τις επικείμενες αλλαγές από υπηρεσιακούς παράγοντες, δεν μας αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας και αν επαληθευτούν, αδικούν τη συνολική προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια, την προστασία τους Περιβάλλοντος και την εξάλειψη της διαφθοράς, η οποία δυστυχώς αποφέρει τζίρους εκατομμυρίων ευρώ σε επίορκους κρατικούς λειτουργούς και σε ασυνείδητους ιδιώτες επιχειρηματίες, ενώ στερεί παράλληλα σημαντικά έσοδα από το Δημόσιο.

Κύριε Υπουργέ,

Πληροφορούμαστε ότι οι σχετικές εισηγήσεις που λαμβάνετε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου στοχεύουν προς λάθος κατεύθυνση και με σκοπό να καταργήσουν την βασική υποχρέωση ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ των ΚΤΕΟ κατά το διεθνές ειδικό πρότυπο ποιότητας ISO 17020 από το Ε.ΣΥ.Δ. και την αντικατάσταση από την υποδεέστερη και πολύ πιο χαλαρή διαδικασία ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ κατά ISO 9001, όπως τα συνεργεία επισκευής οχημάτων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επιλέγεται η κατεύθυνση της υποβάθμισης των κριτηρίων ποιότητας στα ΚΤΕΟ ώστε να εξυπηρετηθούν οι έκδηλες αδυναμίες των Νομαρχιών επί σειρά ετών στο να οργανώσουν και συμμορφώσουν τα δημόσια ΚΤΕΟ σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντα Ν.2963/2001 – Διαπίστευση των ΚΤΕΟ από το Ε.ΣΥ.Δ. . Αυτό από μόνο του θα οδηγήσει στην πλήρη εξομοίωση των Συνεργείων επισκευής οχημάτων και των ΚΤΕΟ και σε πρωτοφανή υποβάθμιση του θεσμού ΚΤΕΟ από την εφαρμογή του έως σήμερα, καθώς όχι μόνο δεν θα ωθήσει τα Δημόσια ΚΤΕΟ να αναβαθμιστούν στο επίπεδο των Ιδιωτικών και όπως επιβάλλει η ισχύουσα νομοθεσία αλλά αντίθετα, θα τα υποβαθμίσει όλα, Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, και θα δώσει την ευκαιρία σε τυχόν καιροσκόπους που δραστηριοποιούνται σήμερα σε ιδιωτικά ΚΤΕΟ να υποβαθμίσουν και τις δικές τους υπηρεσίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο πληρότητας τεχνικών ελέγχων οχημάτων και Οδικής Ασφάλειας, καθώς και πάταξης της διαφθοράς.

Απολύτως συντεταγμένος με αυτή την άποψη είναι ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής, ο οποίος έχει ενημερώσει αρκετές φορές από το 2008 και έως σήμερα την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ. Όπως επίσης και με σχετική επιστολή προς εσάς από τον περασμένο Ιανουάριο στην οποία περιγράφει αναλυτικά την κατάσταση και, σας καλεί να ΜΗΝ καταργήσετε την ισχύουσα διάταξη που υποχρεώνει για ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ και να ΜΗΝ υποκύψετε στις πιέσεις που σας ασκούν ποικιλώνυμα συμφέροντα, προκειμένου να δημιουργήσουν ακόμα προσφορότερο έδαφος ανάπτυξης διαφοράς στον κλάδο των ΚΤΕΟ.

Σας επισυνάπτουμε επίσης νεότερη απαντητική επιστολή του κυρίου Λ. Ρακιντζή σε σχετικό δικό μας ερώτημα.

Την αναγκαιότητα της ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ σάς έχει επισημάνει επίσης ο πρόεδρος του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης της Ελλάδος καθηγητής Νικόλαος Σταθόπουλος, με επιστολή του προς εσάς στις 28/11/2009, την οποία επίσης σας επισυνάπτουμε. Με αυτή την επιστολή ο κύριος Σταθόπουλος σας εξηγεί την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει όλα τα Δημόσια ΚΤΕΟ και κάποια από τα Ιδιωτικά, εξαιτίας της ανοχής της Πολιτείας, σας περιγράφει επίσης ότι πολλοί από τους ελέγχους οχημάτων σήμερα γίνονται… «δι’ αλληλογραφίας» και σας προτείνει ένα πλήρες, επιστημονικά και τεχνοκρατικά τεκμηριωμένο πλαίσιο, ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ των ΚΤΕΟ.

Τέλος, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με πρόσφατη επιστολή του προέδρου του κ. Γιάννη Αλαβάνου, τοποθετείται υπεύθυνα και τεκμηριωμένα απέναντι στα δεδομένα ενός κλάδου ο οποίος βρίσκεται σε προχωρημένη σήψη και σας καλεί να επιβάλλετε σε όλα τα ΚΤΕΟ, Ιδιωτικά και Δημόσια, να ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΘΟΥΝ, καθώς μόνο αυτή η διαδικασία μπορεί να διασφαλίσει την αρτιότητα των τεχνικών ελέγχων των οχημάτων και την πλήρωση ανάγκης αλληλοαναγνώρισης των δελτίων τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ μεταξύ των χωρών μελών της Ε.Ε.. Σας επισυνάπτουμε και αυτή την επιστολή.

Κύριε Υπουργέ,

Όπως όλα δείχνουν, το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων βρίσκεται λίγες μόλις ημέρες πριν νομοθετήσει για τον τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΟ.

Δυστυχώς, οι απόψεις του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης , του Προέδρου του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης Α.Ε αλλά και του Προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας δεν φαίνεται να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, σε αυτή την εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή για τον θεσμό των ΚΤΕΟ. Κανένας από αυτούς τους εκπροσώπους επίσημων και έγκυρων συναρμόδιων φορέων της πολιτείας δεν έχει κληθεί για να διαβουλευθούν με το Υπουργείο και να εκθέσει τις θέσεις του. Το ίδιο έχει συμβεί και με τον δικό μας Σύνδεσμο, ο οποίος σας διαβίβασε σχετικές απόψεις, προτάσεις και εισηγήσεις αρκετές φορές έως σήμερα.

Αντίθετα, γίνεται αντιληπτό ότι το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων δείχνει να επηρεάζεται έντονα από ατεκμηρίωτες προτάσεις και απόψεις μιας μικρής συντεχνίας ορισμένων επίορκων λειτουργών η οποία λυμαίνεται τα Δημόσια ΚΤΕΟ, όπου το φακελάκι βασιλεύει εδώ και χρόνια και έχει καταστήσει αυτή την υπηρεσία στις αντιλήψεις των πολιτών, ως μία από τις πιο διεφθαρμένες υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα, σύμφωνα και με τις εκθέσεις της Μ.Κ.Ο. «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς». Η αρνητική αντίληψη των Πολιτών γίνεται επίσης αντιληπτή και από το μέγεθος της απόχής των ιδιοκτητών οχημάτων από τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους στα ΚΤΕΟ, σε ποσοστό άνω του 50% τα τελευταία 3 έτη ή, 2.7 εκ. ανέλεγκτων οχημάτων κατά τα έτη 2007-08-09.

Έντονες καταγράφονται στην κατάργηση της ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ και στην αποδοχή της ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ και οι επιρροές ορισμένων ιδιωτών επιχειρηματιών στα ΚΤΕΟ, οι οποίοι αντιμετωπίζουν το θεσμό των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, μόνο ως ευκαιρία γρήγορου και εύκολου πλουτισμού με ενέργειες πάνω ή και κάτω από το τραπέζι και αδιαφορώντας πλήρως για το δημόσιο συμφέρον της χώρας και των πολιτών. Θέλουν να κάνουν τα ΚΤΕΟ τους να λειτουργούν όπως τα Δημόσια, ή και τα συνεργεία επισκευής με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Δεν θεωρούμε άλλωστε τυχαίο ότι εκπρόσωποι γνωστών ιδιωτικών εταιρειών ΚΤΕΟ, συνδικαλιστές των Δημόσιων ΚΤΕΟ καθώς και ορισμένοι υψηλόβαθμοι σήμερα υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου σας, πανηγυρίζουν εδώ και εβδομάδες για το ότι η υποχρέωση ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ επιτέλους καταργείται και ότι στη θέση της έρχεται η απλούστερη ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ, η οποία θεωρούν σίγουρο ότι θα ωφελήσει τα παραμάγαζα που έχουν στηθεί τα τελευταία χρόνια εντός και εκτός των ΚΤΕΟ.

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Ελλάδα διαθέτει σήμερα 57 παράνομα και μη εξοπλισμένα επαρκώς Δημόσια και 130 νόμιμα - διαπιστευμένα Ιδιωτικά λειτουργούντα ΚΤΕΟ, ενώ παράλληλα δεκάδες αιτήσεις ανάπτυξης νέων γραμμών ελέγχου Ιδιωτικών παραμένουν πολύ καιρό σε εκκρεμότητα με απόλυτη ευθύνη των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου σας.

Η χώρα μας κάθε χρόνο θρηνεί 1.600 νεκρούς κυρίως στις ηλικίες από 18 έως 44 ετών και χιλιάδες βαριά τραυματίες, λόγω των δεκάδων χιλιάδων τροχαίων ατυχημάτων που σημειώνονται. Παράλληλα, η χώρα μας διατηρεί αρνητική πρωτιά και μεταξύ των χωρών μελών της ΕΕ σε θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με τις τιμές ρύπων να κυμαίνονται σταθερά πάνω από τα όρια συναγερμού της Ε.Ε. . Επίσης, σύμφωνα με δημοσιευμένα αποτελέσματα μελετών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (Μάρτιος 2009), προκύπτει ότι κάθε χρόνο σημειώνονται 13.000 πρόωροι θάνατοι λόγο αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης των αστικών κέντρων της χώρας μας.

Θεωρούμε ότι πολλές από αυτές τις στατιστικές θα μπορούσαν να ήταν πολύ διαφορετικές και καλύτερες για την χώρα μας αν η λειτουργία των ΚΤΕΟ ήταν αυτή που επιβάλλει η ισχύουσα νομοθεσία. Τα ΚΤΕΟ επιτελούν πολύ σημαντικό δημόσιο λειτούργημα και έτσι επιβάλλεται να αντιμετωπίζονται από κάθε άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενο. Με την ορθή, αξιόπιστη και αδιάβλητη λειτουργία τους δύναται να εξασφαλίσουν σημαντικές κοινωνικές αξίες ιδίως σε ότι αφορά την Οδική ασφάλεια – το Περιβάλλον και στην προστασία των πολιτών και καταναλωτών από αθέμιτα φαινόμενα εξαπάτησης τους.

Αντίθετα, έως σήμερα κάποιοι εξακολουθούν να θησαυρίζουν στην πλάτη όλων μας, με την ανοχή – ενοχή της Πολιτείας επί σειρά ετών έως και σήμερα.

Τέλος, θεωρούμε ότι κάθε επιχείρηση υποβάθμισης του θεσμού θα υπονομεύσει παράλληλα και από τώρα κάθε μελλοντική προοπτική και στόχους μείωσης νεκρών από ατυχήματα στη χώρα μας, καθώς και της «πράσινης» διαχείρισης των εκπεμπόμενων ρύπων των κυκλοφορούντων οχημάτων. Ομοίως, και για τα νέα πεδία τεχνικών ελέγχων Βαρέων Οχημάτων στα Ι.ΚΤΕΟ και των τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ-ΜΟΤΟ που έπρεπε να έχουν ξεκινήσει την λειτουργία τους προ καιρού.

Είναι κατά την γνώμη μας επιβεβλημένο, να ακούσετε και να λάβετε υπόψη σας τις τεκμηριωμένες γνώμες των επίσημων φορέων πριν νομοθετήσετε.

Παραμένουνε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και συνεργασία.

Με εκτίμηση,

Για το Σωματείο

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου

Συνημμένα οι με αρ. πρωτ.:

- ΓΕΔΔ Φ. 607/08/6649 -5/5/2010 Επιστολή – Απάντηση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης προς τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο ΙΚΤΕΟ.

- 12413/28-11-2009 Επιστολή της ΕΣΥΔ προς το Υπ. Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων,

- 7224/17-3-2010 Επιστολή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος προς το Υπ. Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive