Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

ΑΜΕΛΛΗΤΙ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ «ΤΥΧΟΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ» ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥ. Στη Βουλή δικογραφία για άγονες γραμμέςΤης ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ

Αμελλητί στη Βουλή, καθώς κατά τη διενέργεια της έρευνάς του για τυχόν ευθύνες μη πολιτικών προσώπων «σκόνταψε» πάνω σε όνομα υπουργού, και δη σε αυτό του υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, απέστειλε ο εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος, Παρασκευάς Αδάμης, τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί με αφορμή τις καταγγελίες του επιχειρηματία Ανδρέα Βγενόπουλου για «σκανδαλώδη ανάθεση 15 άγονων αερογραμμών», από την οποία ζημιώθηκε το ελληνικό Δημόσιο.

Δ. Ρέππας Δ. Ρέππας Η σχετική δικογραφία έχει διαβιβαστεί με βάση τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, μέσω της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, από τις 6 Μαΐου, αλλά η είδηση έγινε μόλις χθες γνωστή. Στην αναφορά του προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ο κ. Αδάμης δεν κάνει καμιά αξιολογική κρίση, καθώς δεν έχει αυτό το δικαίωμα, παρά αναφέρει τα πραγματικά περιστατικά (έγγραφα στοιχεία και καταθέσεις) και ζητεί την αποστολή της δικογραφίας στη Βουλή, καθώς «υπάρχει ενδεχόμενο ποινικής ευθύνης υπουργού».

Υπενθυμίζεται ότι η προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση ανατέθηκε στον κ. Αδάμη στις 17 Νοεμβρίου του 2009, από τον τότε προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, Ιωάννη Σακελάκο.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κ. Βγενόπουλου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Olympic Air, ο οποίος εξετάστηκε από τον εισαγγελέα, «σκανδαλωδώς» οι δεκαπέντε άγονες γραμμές ανατέθηκαν σε δύο εταιρείες (Athens Airways και Sky Express) με αντιστάθμισμα περί τα δύο εκατομμύρια ευρώ. Ενώ, αντιθέτως, από τον επίμαχο διαγωνισμό αποκλείστηκε η Olympic Air που είχε καταθέσει προσφορά με μηδενικό αντιστάθμισμα. Μάλιστα, τότε ο κ. Βγενόπουλος είχε κάνει λόγο για «σκανδαλώδη ανεπάρκεια του αρμόδιου υπουργού». Από την πλευρά του ο κ. Ρέππας είχε παρουσιάσει επιστολή του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακινζή, προς την ηγεσία του υπουργείου, στην οποία ανέφερε ότι «από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μας δεν μπορούν να προκύψουν -εν προκειμένω-ευθύνες ή υπόνοιες διάπραξης ποινικών αδικημάτων από υπαλλήλους ή άλλα πρόσωπα».

Για την ανάθεση πάντως του διαγωνισμού εκδόθηκε υπουργική απόφαση, που φέρει την υπογραφή του κ. Ρέππα, με περιεχόμενο ανάλογο της μη δεσμευτικής για τον υπουργό εισήγησης της αρμόδιας επιτροπής της ΥΠΑ (Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας). Σύμφωνα με αυτή τη γνωμοδοτική εισήγηση, την οποία αποδέχθηκε ο αρμόδιος υπουργός, η προσφορά Βγενόπουλου απορρίφθηκε «για τυπικούς λόγους».

Το θέμα είχε προκύψει το περασμένο φθινόπωρο, κατά τον διαγωνισμό για την ανάθεση των άγονων δρομολογίων ώς και τα τέλη Μαρτίου 2010. Τότε, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που είχε την ευθύνη διενέργειας του διαγωνισμού, είχε απορρίψει την προσφορά της Olympic Air με το επιχείρημα ότι η πρόταση της εταιρείας συνιστούσε «προσφορά υπό αίρεση». Συγκεκριμένα, η εταιρεία είχε μεν προσφερθεί να καλύψει 16 άγονα δρομολόγια έναντι μηδενικής επιδότησης, με την προϋπόθεση ότι θα αναλάμβανε και τις υπόλοιπες 8 γραμμές έναντι 5,8 εκατ. Ο όρος αυτός θεωρήθηκε πως αντιβαίνει στις διατάξεις της ελληνικής αλλά και της κοινοτικής νομοθεσίας, και έτσι η προσφορά της εταιρείας απορρίφθηκε. Για τις 8 συγκεκριμένες γραμμές, καθώς και για μια του αρχικού «πακέτου», επαναλήφθηκε η διαδικασία και, τελικά, την εκτέλεση των δρομολογίων ανέλαβε η Olympic Air έναντι αντισταθμίσματος 5,2 εκατ. *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive