του Κωστή Παλαμά
Είμαστ' οι άνεργοι και οι άχαροι,
και της ζωής είμαστ' εμείς οι καταλαλητάδες,
για να πατάμε και να σβήνουμε είμαστε
τα ωραία και τ' αληθινά, τ' άνθια και τις λαμπάδες.
Τον ήλιο και τα ηλιόχαρα οχτρευόμαστε,
και τις αγάπες της καρδιάς και του παιδιού τα γέλια,
με νεκροσάβανο σκεπάζουμε
το Λόγο τον τετράψυχο στα γαληνά Βαγγέλια.
Είμαστ' ο κούφιος ήχος ο παράταιρος
στων κεραυνών το ταίριασμα και στων κελαϊδημάτων,
χαλάσματα και σκιάχτρα κάνουμε
τους θείους ναούς και τα λευκά κορμιά των αγαλμάτων.
Μα να ο ραγιάς τα σύντριψε τα σίδερα,
«Ζωή!» ο Τεχνίτης έκραξε, Σοφέ, αλαλάζεις «Νίκη!»
φύγαμε τότε και τρυπώσαμε
μέσ' στων ερήμων τις μονιές και γίναμεν οι λύκοι.
Και τώρα κάθε που απαντήσουμε
την Υπατία την άτρομην Ιδέα την αστρομάτα,
τη σφάζουμε, τη χιλιοκομματιάζουμε,
και - ω λύσσα! - τα κομμάτια της τα ρίχνουμε στη στράτα.
------------------------------
ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΤΟ ΞΕΡΑΤΕ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΟ ΕΜΑΘΑΝ ΠΟΤΕ? ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ? ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ? ΟΕΟ?
____________
Φωτό.Το υπο κατάρρευσιν σπίτι που γεννήθηκε ο μεγάλος ποιητής μας.
____________
αναρτήθηκε απο Σιδερη Αργυρη Πεμπτη 10/12/09
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αυτό να το διαβάσει πολλές φορές ο Καρατζαφέρης μπας και σταματήσει τους ασφυκτικούς εναγκαλισμούς με την Εκκλησία και σταθεί κριτικά απέναντί της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι αυτοί που ντύνονται καλόγεροι, μας λένε ότι είναι ο ανθός της Ορθοδοξίας...
Σύμφωνα μα απόλυτα έγκυρες πληροφορίες ο Λούα Λούα επιστρέφει για να καλύψει το κενό στο αριστερό άκρο του Ολυμπιακού Ο αγαπημένος Λούα της κερκίδας θέλει σαν τρελός να επιστρέψει στον Ολυμπιακό
ΑπάντησηΔιαγραφή@2:03
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρε τον Λουα-λουα σου κι αντε στο διαολο(και στο λεω εγω που ειμαι οπαδος του Ολυμπιακου),που βρηκες στο σχολιο για τον Εθνικο μας ποιητη να γραχεις την ασχετη μ@@@κια σου.
Αργυρη τα "απαγορευμενα" του Κ.Παλαμα βρισκοντε στις συλλογες:
Ο δωδεκαλογος του Γυφτου
Η φλογερα του βασιλια
Οι βωμοι
Οι Ιαμβοι και Αναπαιστοι
Ειμαι σιγουρος πως θα βρεις πολλα επικαιρα ποιηματα του που θα ταιριαζουν μια χαρα και στην σημερινη κατασταση που βρισκετε η Ελλαδα κι ο Ελληνικος λαος.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΜΗΣΙΕΥΣΑΤΕ
ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑ, ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΥΝ ΠΑΡΟΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΣΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙ ΜΕΤΕΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, ΣΕ ΤΑΛΙΜΠΑΝ. ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ...
ΟΥΤΕ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΕΙΧΕ ΜΟΝΟ 7000 ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΙ 150000 ΚΗΦΙΝΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ, ΟΥΤΕ ΟΤΙ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΕ ΤΟ 1430 Η ΜΟΝΗ ΒΛΑΤΑΔΩΝ.
ΝΑ ΞΥΠΝΑΜΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ
ΣΕΙΡΙΟΣ
Η Ιστορία διδάσκει ότι οι Τούρκοι δεν μπορούσαν να καταλάβουν την Συμβασιλεύουσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κατάφεραν μόνο με την προδοσία από τους καλoγήρους του μέχρι σήμερα αποκαλουμένου Τσαούς Μοναστήρ, δηλαδή της Μονής Βλατάδων, στον Μουράτ Β', πατέρα του Μεχμέτ (Μωάμεθ) του Πορθητή.
Γράφει λοιπόν ο έγκυρος ιστορικός της Μακεδονίας Απ. Βακαλόπουλος στον μνημειώδη τόμο του "Ιστορία της Μακεδονίας". σελ. 92. "Στην Ελληνική παράδοση διεσώθη μέχρι τα χρόνια μας ότι η Θεσσαλονίκη έπεσε στα χέρια των Τούρκων στα 1430 με προδοσία της Μονής Βλατάδων, και αυτό σ' ανταπόδοση, ότι δεν θα θίξει τα μοναστηριακά κτήματα της Μονής".
Και έτερο ντοκουμέντο (βλ.Ν.Β.Κοσμά): Ο ανέκδοτος Κώδικας 161 της Χίου για τη σύνοδο της Φλωρεντίας, την άλωση από προδοσία της Θεσσαλονίκης το 1430, και τη μάχη της Βάρνας, Αθήνα 1975, σελ.21. "Αμή να ακούσετε πώς το επήρε (τη Θεσσαλονίκη) να θρηνήσετε μεγάλως. Το μέρος όπου έπινεν ο λαός της συμπρωτεύουσας, έρχετον απ' έξω από τόπον όπου λέγεται του Χορτιάτη με σωληνάρια-αγωγούς και έμπαινεν από κάτω από την γην μέσα εις την Θεσσαλονίκην. Και ωσάν ήρθε αυτός ο Σουλτάνος και την επολέμα ήτον εις αδημονίαν μεγάλην, όπου δε ημπορούσε να την επάρη και έταζε χαρίσματα μεγάλα και δωρεάς, όποιος του δείξει να την επάρη. Και ως έμαθον τούτο οι καλόγεροι του μοναστηρίου των Βλαταίων, όπου είναι το μοναστήρι τους εις την καρδίαν της Θεσσαλονίκης, έγραψαν γράμμα μια νύχτα και το έριξαν από το μοναστήρι έξω εις τον Σουλτάνον Μουράτ Β' γράφοντας και λέγοντας έτζι: Ημείς οι δούλοι σου από το μοναστήρι των Βλαταίων προσκυνούμεν την αυθεντίαν Σου και δεόμεθα του Θεού να σε βοηθήσεις να επάρης τούτο το κάστρον το περίφημον και άλλα πολλά και να σε ιδούμεν και βασιλέα στην Πόλη. 'Ομως δίδωμεν Σου είδησιν ότι αν θέλεις να επάρης το κάστρον τούτο της Θεσσαλονίκης στείλε από το φουσάτον Σου ανθρώπους εις του Χορτιάτη την περιοχήν όπου έρχεται απ' εκεί το νερό εδώ μέσα στην πόλη μας ΚΑΙ ΚΟΨΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑΝΙΚΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΔΟΘΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΝ".
Την ίδια αιτία, ως αιτία κατάληψης της Θεσσαλονίκης, αναφέρει και το χρονικό του Ιέρακος.
"Αφ' ου δε παρεγένετο ο Σουλτάνος προς εκείνην την πόλιν της Θεσσαλονίκης ουδόλως γαρ ηδύνατο ελείν και εκπορθήσαι ηθύμει δε και ήσχαλε μεγάλως. Τότε τινές των μοναχών εκ της Βλατέων μονής έγραψαν τω Σουλτάνω. Κύριε, Εαν βούλεσαι άρξαι και καταλαβείν την Θεσσαλονίκην, λαβείν δε και ημάς υπό την κραταιάν υμών προστασίαν, πάντας τους υδροφόρους έκκοψον σωλήνας του όρους Χορτιάτου. Πάντων δε υπό δίψης πιεζομένων και απελπισία καταλαμβανομένων Συ ΘΑ ΕΚΠΟΡΘΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ".
Τα κάστρα αλώνονται από μέσα, διότι πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν προδότες. Και σήμερα οι "ταγοί" αγωνίζονται ποιός θα προδώση πιό γρήγορα από τους άλλους για να εξασφαλίση την εύνοια των εξουσιαστών....
(ΣΕΙΡΙΟΣ)