ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών
ΘΕΜΑ : «Νέες λεωφορειολωρίδες στη Θεσσαλονίκη».
Κύριε Υπουργέ,
Στις αρχές του 2005 συντάχθηκε ο Συγκοινωνιακός Χάρτης της Θεσσαλονίκης από το Σ.Α.Σ.Θ. σε συνεργασία και συμφωνία με φορείς του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Ο Χάρτης υιοθετήθηκε και ανακοινώθηκε από τον τότε Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών και οι προτεινόμενες παρεμβάσεις του κινούνταν στη φιλοσοφία της αύξησης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των παράλληλων ενεργειών που θα διευκόλυναν την καθημερινότητα των μετακινούμενων («βιώσιμοι» τρόποι μετακίνησης).
Ένα από τα απλούστερα και οικονομικότερα μέτρα του Συγκοινωνιακού Χάρτη της Θεσσαλονίκης τα οποία στηρίζουν την ιδέα της ενίσχυσης της κίνησης της μαζικής μεταφοράς των πολιτών είναι η εφαρμογή ειδικών λωρίδων κίνησης λεωφορείων. Εφαρμόσθηκαν στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με αρκετά μεγάλη επιτυχία και έρευνες της εποχής είχαν δείξει ότι η ταχύτητα κίνησης και άρα η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων είχε αυξηθεί θεαματικά, με άμεσο αποτέλεσμα τη μαζικότερη χρήση τους από τους πολίτες ( εφαρμόστηκαν στις οδούς: Βασ. Όλγας, Βασ. Γεωργίου, Τσιμισκή -στην «καρδιά» της πόλης-, Εγνατία -και στις δύο κατευθύνσεις- και Μητροπόλεως).
Η νέα μελέτη για την βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας των αστικών συγκοινωνιών που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Σ.Α.Σ.Θ. υπήρξε θετική ως προς τη σκοπιμότητα της ύπαρξης των παλιών και την ανάγκη εφαρμογής νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη και οδήγησε το Σ.Α.Σ.Θ. να προτείνει το 2008 την εφαρμογή και νέων τμημάτων λεωφορειολωρίδων. Αρχικά στη Λεωφόρο Στρατού (εκατέρωθεν), από τη διασταύρωση με τη Λεωφόρο. Αλ. Παπαναστασίου (περιοχή «Ιπποκρατείου» Νοσοκομείου) μέχρι την οδό Αγγελάκη (στο ύψος της Χ.Α.Ν.Θ.) και στη συνέχεια, στην οδό Αγγελάκη (δεξιά λωρίδα) μέχρι το Συντριβάνι, στην οδό Εθνικής Αντίστασης (δεξιά λωρίδα) από το ύψος του Στρατοπέδου Νταλίπη (Δήμος Καλαμαριάς) μέχρι την οδό Θεμμιστοκλή Σοφούλη (Δήμος Θεσσαλονίκης) -και τέλος στην οδό Γ. Παπανδρέου (πρώην Ανθέων) από το ύψος της οδού Κριεζώτου μέχρι την οδό 25ης Μαρτίου (Δήμος Θεσσαλονίκης).
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ
Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να αναληφθούν οι σχετικές πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης και τους δήμους, ώστε να υλοποιηθούν άμεσα και αποτελεσματικά νέες λωρίδες αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη;
Η Βουλευτής
Έλενα Ράπτη
Προς τον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών
ΘΕΜΑ : «Νέες λεωφορειολωρίδες στη Θεσσαλονίκη».
Κύριε Υπουργέ,
Στις αρχές του 2005 συντάχθηκε ο Συγκοινωνιακός Χάρτης της Θεσσαλονίκης από το Σ.Α.Σ.Θ. σε συνεργασία και συμφωνία με φορείς του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Ο Χάρτης υιοθετήθηκε και ανακοινώθηκε από τον τότε Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών και οι προτεινόμενες παρεμβάσεις του κινούνταν στη φιλοσοφία της αύξησης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των παράλληλων ενεργειών που θα διευκόλυναν την καθημερινότητα των μετακινούμενων («βιώσιμοι» τρόποι μετακίνησης).
Ένα από τα απλούστερα και οικονομικότερα μέτρα του Συγκοινωνιακού Χάρτη της Θεσσαλονίκης τα οποία στηρίζουν την ιδέα της ενίσχυσης της κίνησης της μαζικής μεταφοράς των πολιτών είναι η εφαρμογή ειδικών λωρίδων κίνησης λεωφορείων. Εφαρμόσθηκαν στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με αρκετά μεγάλη επιτυχία και έρευνες της εποχής είχαν δείξει ότι η ταχύτητα κίνησης και άρα η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων είχε αυξηθεί θεαματικά, με άμεσο αποτέλεσμα τη μαζικότερη χρήση τους από τους πολίτες ( εφαρμόστηκαν στις οδούς: Βασ. Όλγας, Βασ. Γεωργίου, Τσιμισκή -στην «καρδιά» της πόλης-, Εγνατία -και στις δύο κατευθύνσεις- και Μητροπόλεως).
Η νέα μελέτη για την βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας των αστικών συγκοινωνιών που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Σ.Α.Σ.Θ. υπήρξε θετική ως προς τη σκοπιμότητα της ύπαρξης των παλιών και την ανάγκη εφαρμογής νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη και οδήγησε το Σ.Α.Σ.Θ. να προτείνει το 2008 την εφαρμογή και νέων τμημάτων λεωφορειολωρίδων. Αρχικά στη Λεωφόρο Στρατού (εκατέρωθεν), από τη διασταύρωση με τη Λεωφόρο. Αλ. Παπαναστασίου (περιοχή «Ιπποκρατείου» Νοσοκομείου) μέχρι την οδό Αγγελάκη (στο ύψος της Χ.Α.Ν.Θ.) και στη συνέχεια, στην οδό Αγγελάκη (δεξιά λωρίδα) μέχρι το Συντριβάνι, στην οδό Εθνικής Αντίστασης (δεξιά λωρίδα) από το ύψος του Στρατοπέδου Νταλίπη (Δήμος Καλαμαριάς) μέχρι την οδό Θεμμιστοκλή Σοφούλη (Δήμος Θεσσαλονίκης) -και τέλος στην οδό Γ. Παπανδρέου (πρώην Ανθέων) από το ύψος της οδού Κριεζώτου μέχρι την οδό 25ης Μαρτίου (Δήμος Θεσσαλονίκης).
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ
Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να αναληφθούν οι σχετικές πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης και τους δήμους, ώστε να υλοποιηθούν άμεσα και αποτελεσματικά νέες λωρίδες αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη;
Η Βουλευτής
Έλενα Ράπτη
αναρτηθηκε απο αργυρη σιδερη παρασκευη 20/3/09
Και άλλη ανάρτηση για την Ράπτη;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως η εμφάνιση παίζει κάποιο ρόλο;