Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Η Κυριακή των Αφορισμών των Ελλήνων με συμμετοχή της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας

ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΑΡΘΡΟ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ!!
Σημείωση:Όταν η Εκκλησία μας, ΠΑΡΟΥΣΙΑ της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ηγεσίας !! ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ τους ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΗΜΩΝ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ, ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ κ.λ.π. Μετά τα βάζουμε με τους Σκοπιανούς, τους Αμερικανούς, τους Ουζουμπουριανούς κ.λ.π. Ας δούμε και κυρίως, ΑΣ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ τα "εν οίκω" μας και μετά να τα βάζουμε με τους ... άλλους.
SKEFTOMASTEELLHNIKA.GR
****************************
Γράφει ο Κώστας Βενετσάνος
Συγγραφέας-Εκδότης-Δημοσιογράφος

(ΠΡΟΣΟΧΗ!! Δεν συνιστάται η ανάγνωση απο..Δογματικούς!)

Την περασμένη Κυριακή, 8 Μαρτίου, γιορτάστηκε πανηγυρικά στο πανελλήνιο, ενώπιον της πολιτειακής, πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της χώρας και πλήθους πιστών (όπως λέγεται) η Κυριακή της Ορθοδοξίας (ΚτΟ) με αναθέματα 1 και ύβρεις κατά των αρχαίων Ελλήνων, για τα «δυσσεβή δόγματα» των, για την «μωράν λεγομένην σοφίαν των (Ελλήνων) φιλοσόφων”, για «τας πλατωνικάς ιδέας» και την ελληνική μυθολογία!
Ως φαίνεται, η εβραϊκή μυθολογία πάει «γάντι» στο εφεύρημα του ελληνο-χριστιανικού πολιτισμού.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, εδώ και 1.166 χρόνια κάθε πρώτη Κυριακή της τεσσαρακοστής (Σαρακοστής) εορτάζεται η τελική αναστύλωση των εικόνων, μετά τη φοβερή διαμάχη που ‘χε ξεσπάσει στο Βυζάντιο, μεταξύ εικονομάχων και εικονολατρών, που κράτησε 113 χρόνια.

Η έχθρα των μεν κατά των δε και αντιστρόφως, με θεωρίες, αλλά και συμφέροντα και σκοπιμότητες πολιτικές, κόστισε την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων και την ταλαιπωρία περισσοτέρων.
Στη διαμάχη ήταν αναμειγμένοι από τους αυτοκράτορες και τον κλήρο μέχρι τους απλούς πιστούς. Η διαμάχη είχε όμως δυσμενή επίπτωση και στην αυτοκρατορία – που οι εσωτερικές έριδες έδιναν τη δυνατότητα στους μουσουλμάνους χαλίφηδες ν’ αλωνίζουν – αλλά και στον, ούτως ή άλλως, διωκόμενο ελληνισμό.
Η διαμάχη έληξε οριστικά με πρωτοβουλία της αυτοκράτειρας Θεοδώρας, το 843. Ηδη όμως απο το 787, στη Νίκαια η Σύνοδος βρήκε την ευκαιρία να “βγάλει τ’ απωθημένα της” κατά του ελληνισμού και του ελληνικού πνεύματος.
Και δεν έφτασαν οι κατακρημνήσεις των αρχαίων ναών και των αγαλμάτων και οι καταληστεύσεις και οι καύσεις των βιβλίων και των βιβλιοθηκών, κατέληξαν και στον αναθεματισμό των Ελλήνων, των Ελλήνων σοφών και του αρχαίου ελληνικού πνεύματος.
Και αυτά μεν τότε. Τι τ’ ανασκαλεύω λοιπόν, τώρα; Το «τώρα» μ’ ενδιαφέρει, με ανησυχεί και με θλίβει βαθύτατα.
Χίλια εκατόν εξήντα έξι χρόνια, κάθε χρόνο, αφορίζουν εικοσιμία φορές (πως λέμε, “τρις εις θάνατον”) σε επτά-όχι τυχαία – αφορισμούς, την αρχαία ελληνική σοφία και τους Ελληνες σοφούς. Αυτούς τους Σοφούς που φώτισαν τη δύση μετά από δύο χιλιετίες αναγεννώντας τον πολιτισμό – μετά το σκοταδισμό του μεσαίωνα – και ιδιαίτερα μεταγενέστερα με το διαφωτισμό.
Κάθε χρόνο αφορίζουν τους Ελληνες ο κλήρος και η πολιτική ηγεσία του τόπου, που κάθεται παθητικά να τ’ ακούει και κανονικά τα επαναλαμβάνει: Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα! (τρις).
Ποια «πάτρια» αλήθεια, προασπίζει αυτή η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία και η θρησκευόμενη πνευματική και δικαστική εξουσία, όταν ανέχεται ή παθητικά αποδέχεται τον αναθεματισμό των πατρώων που επέβαλαν χθες, Βυζαντινοί αυτοκράτορες, σήμερα;
Κι επειδή, ως φαίνεται, οι «πιστοί» δεν ακούν και δεν καταλαβαίνουν τι λέγεται στις λειτουργίες, υπό την επήρεια προφανώς των θυμιαμάτων, της ελαττώσεως του οξυγόνου, των μονοτόνων ήχων των θυμιατών και του υπνωτικού «ίσου» των ψαλτών, αναφέρω κορφολόγημα των εν λόγω αναθεματισμών, για απλή «γευσιγνωσία» του πράγματος, σ’ ελεύθερη απόδοση στη νεοελληνική 2.
1ος αναθεματισμός: Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια […] τις ασεβείς δοξασίες των Ελλήνων... Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα.
2ος αναθεματισμός: Σε όσους προτιμούν την ανόητη λεγόμενη σοφία των Ελλήνων, Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα.
3ος αναθεματισμός: Σε όσους λένε ότι είναι καλύτεροι κατά πολύ οι σοφοί των Ελλήνων...Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα.
4ος αναθεματισμός: Σε όσους αποδέχονται τις διδασκαλίες των Ελλήνων και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις ιδέες τους τις μάταιες και τις πιστεύουν ως αληθινές... Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα.
5ος αναθεματισμός: Σε όσους δέχονται ως αληθινές τις πλατωνικές ιδέες και ισχυρίζονται ότι οι ίδιοι από μόνοι τους διαμορφώνουν άποψη και προφανώς αμφισβητούν την απόλυτη εξουσία του δημιουργού, του εξουσιαστή και δεσπότη... Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα.
6ος αναθεματισμός: Σε όσους δέχονται και διαδίδουν τις μάταιες αντιλήψεις των Ελλήνων... Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα.
7ος αναθεματισμός: Σε όσους ακόμη φρονούν και λένε ότι η κάθε φυσική δύναμη και ενέργεια της τρισυπόστατης θεότητας είναι εκ των υστέρων δημιουργημένη, κινδυνεύουν να περιπέσουν σε πλήρη αθεϊα και να δεχτούν την ελληνική μυθολογία και τη λατρεία των δημιουργημάτων. (…διάφορες φιλοσοφικές απόψεις ή και επιστημονικές αλήθειες). Ανάθεμα, ανάθεμα, ανάθεμα1.
H Z’ Οικουμενική Σύνοδος, εκτός από τα επτά (7) αναθέματα κατά των Ελλήνων, συνέταξε και άλλα 56 εναντίον διαφωνούντων. Επίσης αναθεμάτισε και τις προηγούμενες Δ’, Ε’ και Στ’, Οικουμενικές συνόδους.
Ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει ή να μη πιστεύει τίποτα., Σεβαστό αμφοτεροβαρώς, αλλά όχι αποδεκτό και μάλιστα καταναγκαστικά ή υπό το κράτος ψυχολογικής πιέσεως.
Κι επειδή ο αναθεματισμός και ο εξάψαλμος των Ελλήνων γίνεται όλο το χρόνο σε εσπερινούς και Κανόνες σε όρθρους και ωδές, πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει με πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας, αν δεν το κάνει μόνη της η θρησκευτική ηγεσία. Εξ’ άλλου πολιτική ηγεσία ήταν και η Θεοδώρα που συγκάλεσε τη Σύνοδο. Να κληθεί λοιπόν τοπική Σύνοδος των Ελλήνων αρχιεραρχών και ν’ απαλείψει όλες αυτές τις προσβλητικές ύβρεις κατά των αξίων και σοφών προγόνων μας.
Αν δεν το κάνει, να χωριστεί η εκκλησία από το κράτος. Να γίνει ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και τότε ας λέει ότι θέλει. Θα τα’ ακούει όμως κιόλας.
Το ωραίο σας το φύλαξα για το τέλος.
Μπορεί ο 5ος αναθεματισμός, ν’ αναθεματίζει τον Πλάτωνα, αφού «τοίς μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων[…] Ανάθεμα», αλλά ο Αρχιερέας που ιερουργούσε στο ναό του Αγίου Διονυσία Αρεοπαγίτου την Κ.τ.Ο., ένας σεβάσμιος γέρος με κατάλευκη γενειάδα, κατά την εκφώνηση του πανηγυρικού, μεταξύ άλλων καλών που είπε, πρακτικά και σημερινά, για την εκκλησία, τη νεολαία και τους γονείς και την κοινωνία, κλείνει την ομιλία του απευθυνόμενος προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την πολιτική ηγεσία: «Λέει ένας σοφός πρόγονός μας, ο μεγάλος φιλόσοφος Πλάτων: “Αυτός που δεν έχει διάθεση να κάνει κάτι για τις ιδέες του, δείχνει ένα από δύο: Ή ότι οι ιδέες του δεν αξίζουν δεκάρα ή ότι ο ίδιος δεν αξίζει δεκάρα”. Κάτι επομένως δεν πάει καλά, κάτι πρέπει να κάνομεν. Η συνειδητοποίηση του προβλήματος, είναι δείγμα γνησιότητας».
––––––––––
1. Ανάθεμα: Κατάρα. Μετάφραση του Εβραϊκού Χέρε, σημαίνει πράγμα ή πρόσωπο καταραμένο και εις εξαφανισμόν καταδικασμένο και πρόσωπο καταδικασμένο στην αυστηρότατη ποινή και σε αποκλεισμό από την κοινωνία.
Επί το ηπιότερο, η εκκλησία, για να διασκεδάσει κάπως την εντύπωση, το ερμνηνεύει ως αποκλεισμό “της μετά του Κυρίου και των πιστών κοινωνίας”.

ΚΩΣΤΑΣ ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΣ
αναρτηθηκε απο αργυρη σιδερη σαββατο 14/3/09

5 σχόλια:

  1. ante tha ksipnisete epitelous;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τί προτείνει ο..ποιητής;Να επιστρέψουμε στο δωδεκάθεο;
    Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Κολοκοτρώνη και όλων όσων πολέμησαν Υπερ Πίστεως και Πατρίδος!
    Ντροπή σας!Γι αυτό γελάνε μαζί μας οι Σιωνιστές,που μισούν θανάσιμα τον Αρχηγό της πίστεώς μας,τον Χριστό!
    Αντί να ενώνετε..χωρίζετε!
    Τί να κάνουμε που κάποτε οι πρόγονοί μας πίστευαν σε λάθος θεούς;Μόλις γνώρισαν τον αληθινό Θεό,τον αποδέχτηκαν αμέσως και με αυτόν ξαναμεγαλούργησαν!
    Εγώ όμως για εσάς είμαι αγράμματος!Γιατί δεν ρωτάτε τον πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό να σας ξεκαθαρίσει τα πράγματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε Δημήτρη, μάλλον πρέπει να ξαναδιαβάσεις το άρθρο.

    ΤΙ σχέση έχει ο Χριστός με τον - Ας πούμε Παντελεήμονα- κ.λ.π.;

    Όταν αφορίζεις τη γλώσσα, τη φιλοσοφία, τη γνώση, τους προγόνους, ΤΙ κάνεις αν όχι διαχωρισμό;

    ΑΦΟΡΙΖΕΤΕ ο Πλάτωνας, ο Σωκράτης, ο Ιπποκράτης, ο Δημοσθένης, οι Έλληνες βρε Δημήτρη;

    Και το δωδεκάθεο ΤΙ σχέση εχει και ΠΟΥ κολλάει με την Αρχαία Ελλάδα;

    Εντάξει το blog είναι βήμα διαλόγου αλλά μην τρελλαθούμε εντελώς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αφορίζονται όσοι ασπάζονται το Δωδεκάθεο.Και καλα τους κάνουμε!Αν η φιλοσοφία, σου προξενεί αμφισβήτηση του Ενός και μοναδού Θεού,της Αγίας Τριάδος,καλά κανουμε και τους αναθεματίζουμε.Αν αυτοί είπαν 10 καλά και ένα κακό,το οποίο προξενεί δογματικές εκτροπές,εμείς αναθεματίζουμε αυτό το ένα κακό και όποιον το είπε.Έτσι είναι,τί να κάνουμε;Κανείς απο αυτούς αλάνθαστος!Αφορίζουμε την κακοδοξία,όχι όλα συλληβδην!Σε αυτό το δόγμα πίστευαν και γαλουχήθηκαν οι Επαναστάτες του 1821,υπέρ αυτού αγωνίστηκαν!
    Δηλαδή την Μεγάλη Εβδομάδα που καταριόμαστε τους Εβραίους;Τότε;Τότε η πίστη μας δεν προέρχεται από τους Εβραίους;
    Εσείς θα μας τρελάνετε μάλλον!Διαβάστε περισσότερο Δογματική!Διαβάστε Μέγα Βασίλειο,ερμηνεύστε τους σωστά και όχι κατα το δοκούν!
    Ντροπή και πάλι..που δείχνετε αχαριστία στον Χριστό..που μας αξίωσε σαν χώρα να έχουμε και να γνωρίζουμε την Μία και Αληθινή Πίστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαφωνώ καθέτως επι της σοβαρότητας του άρθρου. Το άρθρο επιεικώς είναι σοβαροφανές και ο συγγραφέας του είναι ακατάρτηστος και κινδυνολόγος. Αναρτήσεις αυτού του είδους δεν ταιριάζουν στο σκεφτόμαστεΕλληνικά και προσβάλλουν την νοημοσύνη των αναγνωστών, αν μη τι άλλο των καταρτησμένων, διότι οι υπόλοιποι άγονται και φέρονται κατα τις διαθέσεις του γράφοντως εως ότου διαμορφώσουν εμπεριστατωμένη ιδίαν άποψη. Δεν δικαιολογώ τον συγγραφέα προσδίδοντάς του άγνοια του θέματος διότι χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα τις ''έρευνάς'' του για να περάσει άλλες πολιτικές ιδεολογίες.
    Γνωρίζει πολύ καλά οτι η θρησκεία είναι συνυφασμένη με την πολιτική και πέραν του μεταφυσικού διαθέτει έντονο πολιτικό λόγο. Γι αυτό άλλωστε χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της μάζας απο τους πολιτικάντηδες. Επίσης οφείλει να γνωρίζει την έννοια του τελετουργικού και την ιστορική αξία αν μη τι άλλο της επαναλήψεως μέσα σε αυτό. Παραβλέπει πως ο κύριος και άξιος αντίπαλος του χριστιανισμού σαν σύστημα ιδεολογικό ήταν η αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Το οτι κατακρίνεται αυτή στους αναθεματισμούς της 7ης Ο.Συνόδου γινεται για δογματικούς λόγους που αρμόζουν στα καθέκαστα της περιόδου της εικονομαχίας. μην ξεχνάμε οτι όλοι οι πατέρες της εκκλησίας είχαν εντρυφήσει στην φιλοσοφία και αυτήν χρησιμοποίησαν για να δείξουν την ισχύ των επιχειρημάτων τους και κατά την εικονομαχία. Επίσης οι ίδιοι συνιστούν στους πιστούς να διαβάζουν αρχαία ελληνική φιλοσοφία και να επιλάγουν τα συγγράμματα όπως οι μέλισσες τα άνθη. Σε νάρθηκες εκκλησιών αγιαγραφήθηκαν οι Σωκράτης, Πλάτωνας κλπ. Πατέρες όπως ο Ωριγένης στην 5η Ο.Σ. καταδικάσθηκαν απο τοθς ομοίοθς τους. Αυτό δε σημαίνει πως εν συνόλω καταδικαζεται η Ελληνική φιλοσοφία ή ο Ωριγένης αλλά τα κείμενα εκείνα που δεν συνάδουν με τα δόγματα της χριστιανικής πίστης. Το γεγονος οτι δύο ιδεολογίες συγκρούστηκαν έχει σαν φυσικό παρεπόμενο το να κατηγορεί η μια την άλλη και να προβαίνουν και σε βιααιότητες. Απο τη μια ήταν οι διωγμοί των χριστιανών και απο την άλλη το κλείσιμο της ακαδημείας αθηνών και η καταστροφή αγαλμάτων και ναών.
    Οταν μιλάνε για τη σοφία των ελλήνων δεν αναφέρονται στο ελληνικό έθνος και το ξέρεις πολύ καλά κύριε εξυπνάκια συρραφέα, αλλά στα έργα της ελληνικής φιλοσοφίας που εξυμνούν τα είδωλα.
    Το εθνικός και έλλην δεν αναφέρονται σε φυλή αλλά σε θρησκευτική τοποθέτηση και ιδεολογία που απορρέει απο αυτην.
    και λίγες γλωσσικές παρατηρήσεις:
    αρά = προσ(ευχή) για να πάθει κάποιος κακό. με την πρόθεση κατά γίνεται κατάρα που πρωταρχικό νόημα έχει αυτό της νομικής πράξης και της θείας τιμωρίας
    το ανάθεμα είναι αυτό που τοποθετείται, στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτρεπτικά σαν κατηγορία για να δεχτεί ο παραβάτης τη θεία τιμωρία.
    όσο για τον εβραικό όρο που παραθέτει ο συγγραφέας κι αυτός είναι λάθος και σημαίνει σκατά.
    οι εβραικές λέξεις για την κατάρα είναι αράρ που μοιάζει με το δικό μας αρά και καλάλ, επίσης το αλάχ μπορεί να σημαίνει και κατάρα ενίοτε.
    τα περι αλλαγής των αναθεματισμών είναι κι αυτά μπούρδες. Για ν'αλλάξει κάτι που εκφράσθηκε σε οικουμενική σύνοδο ή να αρθούν αναθεματισμοί πρέπει να γίνει μόνο απο επόμενη οικουμενική σύνοδο κι αυτο δεν είναι εφικτό διότι ο χριστιανισμός είναι χωρισμένος σε ορθόδοξους, ρωμαιοκαθολικούς και προτεστάντες κλπ και μια κοινη σύνοδος όλων είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
    βέβαια μπορεί να γίνει το ευτράπελο που συμβαίνει με τον ύμνο ''τη υπερμάχω'' και το νίκας τοις βασιλεύσι αλλάζει απο αγράμματους και αδαείς κληρικούς σε νίκας τοις ευσεβεύσι για να μη νόμισθούν φιλοβασιλικοί αλοιώνοντας έτσι την ιστορικότητα του τροπαρίου κάνοντάς το έρμαιο μικροπολιτικής.
    δεν είχα σκοπό νασχολιάσω αλλά το ξανασκέφθηκα και είπα οτι δεν μπορει ο καθένας να λέει ότι του καπνίσει για να γίνει αρεστός λόγω του πνέυματος των ημερών..

    φιλικά
    kp

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive