Ροντούλης: «Δημιουργήστε Διεύθυνση Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΕΠΘ».
Από τη συζήτηση επί του Σ/Ν
«O νέος Υπουργός Παιδείας διακατέχεται και αυτός, όπως και όλοι οι προγενέστεροι από έναν μεταρρυθμιστικό ίστρο. Με το που ανέλαβε, μας είπε «θα κάνω κι εγώ τη δική μου μεταρρύθμιση αρχίζοντας βέβαια από tabula rasa». Τώρα πως θα είναι ένας μεταρρυθμιστής με tabula rasa και να ξεκινάει ένας διάλογος που να μην έχουμε τις βασικές θέσεις της Κυβέρνησης για το πού πρέπει να οδηγηθεί το πράγμα, αυτήν την ταχυδακτυλουργία μόνον εσείς μπορείτε να την κάνετε»!
Όσον αφορά την κατάσταση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που επικρατεί στην Ελλάδα, ο κ. Ροντούλης έθεσε τα εξής ερωτήματα:
· Πού οφείλετε, η μεγάλη μείωση του μαθητικού δυναμικού στην τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση; Η μείωση της τελευταίας τριετίας είναι η μεγαλύτερη που εμφανίστηκε στην τελευταία 15ετία. Άρα, μπορεί κάποιος να συνάγει ευλόγως το συμπέρασμα ότι στο βασίλειο της Δανιμαρκίας, δηλαδή της τεχνολογικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, υπάρχει κάτι άρρωστο.
· Υπάρχει διεύθυνση τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας. Μιλάτε για συστήματα επί συστημάτων, για αλλαγές, για μεταρρυθμίσεις, τη στιγμή που δεν υπάρχει ένα όργανο επιτελικού σχεδιασμού, μία διεύθυνση δηλαδή στο Υπουργείο Παιδείας.
· Δικαιούνται μετεγγραφής οι τρίτεκνοι που προέρχονται από τα ΕΠΑΛ και περνάνε στα ΤΕΙ της χώρας; Ένα σοβαρότατο μέτρο, ένα μέτρο κοινωνικής ευαισθησίας, ήταν η δυνατότητα μετεγγραφών στους τριτέκνους. Ένα τέτοιο μέτρο, με μεγάλη κοινωνική απήχηση, ένα μέτρο κοινωνικής ευαισθησίας, το στερείτε από τα παιδιά των ΕΠΑΛ.
· Υπάρχει ο οικονομικός σχεδιασμός και η διασφάλιση πόρων όσον αφορά τα κονδύλια από το Δ' ΕΣΠΑ που θα πάνε στην τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση;
· Υπάρχει η δυνατότητα σε έναν μαθητή που τελειώνει το Γενικό Λύκειο και αποτυγχάνει να εγγραφεί στο ΕΠΑΛ; Αυτή η προοπτική με το παρόν νομοσχέδιο δεν δίνεται.
«Το ουσιώδες είναι ότι πρέπει να έχουμε ένα ευέλικτο εκπαιδευτικό σύστημα που θα δίνει προοπτική και δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης στα νέα παιδιά τουλάχιστον με τους χειρισμούς που τα ίδια αυτά θα επιλέξουν».
αναρτηθηκε απο αργυρη σιδερη πεμπτη 5/2/09
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ –
ΑπάντησηΔιαγραφήμε συμβολή στη άνοδο του γενικού επιπέδου κοινωφελών γνώσεων και ικανοτήτων, και στον τοπικό και εθνικό σχεδιασμό αποκέντρωσης-αυτάρκειας.
Για τη βέλτιστη αξιοποίηση του πρωινού ωραρίου στα σχολεία, του απαραίτητου ελεύθερου χρόνου των μαθητών, την κοινωφελή απόδοσή τους στην τριτοβάθμια και επαγγελματική εκπαίδευση, όπως και των ίδιων των εκπαιδευτικών, προτείνουμε ένα απλό σύστημα ελεύθερης εισαγωγής στα πανεπιστήμια των αποφοίτων των λυκείων, οι οποίοι έχουν πάρει τη βάση σε όλα τα μαθήματα που ζητούν οι σχολές που τους ενδιαφέρουν:
1. Οι τελειόφοιτοι μαθητές και μαθήτριες δηλώνουν κατά σειρά προτίμησης όσες σχολές, οποιασδήποτε κατεύθυνσης θέλουν να εισαχθούν.
2. Αν, μετά από επεξεργασία όλων των στοιχείων πανελλαδικά, μια σχολή έχει για το προκαταρκτικό έτος περισσότερους υποψήφιους που μπορεί να εκπαιδεύσει, τότε γίνεται δημόσια κλήρωση για τους φοιτητές που θα δεχτεί, και οι κληρώσεις θα ξεκινούν πάντα από τη σχολή που έχει τους περισσότερους υποψήφιους.
3. Όσοι δεν κληρώνονται σε σχολή προτίμησής τους, μπαίνουν αυτόματα στην κλήρωση της επόμενης επιλογής τους.
4.Οι φοιτητές και φοιτήτριες των προκαταρκτικών ετών εξετάζονται στις αντίστοιχες περιόδους προφορικά δημόσια, γραπτά ή και σε εργαστήρια, και αν αποτύχουν, τότε είτε ξαναδοκιμάζουν την τύχη τους στις εξεταστικές περιόδους τής επόμενης χρονιάς είτε ξαναδηλώνουν άλλες σχολές όπου θέλουν να κληρωθούν.
5. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να εκπαιδεύει όλους όσους θέλουν να είναι χρήσιμοι στο κοινωνικό σύνολο. Αν ένα σύνολο σχολών ενός κλάδου δεν μπορεί να απορροφήσει κάποια χρονιά όλους τους υποψήφιους που το έχουν δηλώσει, τότε οι εναπομείναντες υποψήφιοι μπαίνουν αυτόματα στην κλήρωση σχολών με παρεμφερή αντικείμενα, ώστε μετά από επιτυχές προκαταρκτικό έτος, να μπορούν να συνεχίζουν στον κλάδο που τους ενδιαφέρει.