Εισαγωγή
Στην προηγούμενη ιστορική διαδρομή μας ασχοληθήκαμε με τις αιτίες και αφορμές, που έγραψαν τη χειρότερη σελίδα του Ελληνισμού τη γνωστή ως Μικρασιατική καταστροφή. Δυστυχώς η μαύρη σελίδα αυτή του Ελληνισμού είναι λίγο έως καθόλου γνωστή στους Έλληνες, ενώ στα σχολεία διδάσκονται με κάθε λεπτομέρεια όλοι οι αγώνες της Ελληνικής παλιγγενεσίας ,έστω και μάχη δέκα Ελλήνων και ισάριθμων Τούρκων , η καταστροφή της Μικρασίας και οι σοβαρές μετέπειτα επιπτώσεις της, που ταλαιπωρούν ακόμη και σήμερα τον Ελληνισμό, ελάχιστα ή περιληπτικά διδάσκονται στα Ελληνικά Σχολεία, λες και η Ελληνική ιστορία σταμάτησε την 25 Απριλίου 1832 { ΣΣ. Στο σημείο εκείνο που σταμάτησε να γράφει ο Παπαρηγόπουλος}.
Σίγουρα όσο οικτρό και να είναι το γεγονός της Μικρασίας, πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία, να αποτελέσει εφαλτήριο συζητήσεων και ζυμώσεων , ώστε να κατανοηθούν πλήρως οι λόγοι της καταστροφής που αποτελούν εθνική ντροπή, αλλά και να κατανοηθούν, πλήρως, οι αιτίες, που μας οδήγησαν στον εθνικό διχασμό και στην μετέπειτα καταστροφή των ονείρων και στην εγκατάλειψη της μεγάλης ιδέας του Ελληνισμού, που δεν είναι άλλη, παρά η υλοποίηση της διαθήκης του Κων/νου Παλαιολόγου, όπως περιγράφεται παραστατικά στο λαϊκό τραγούδι «......Πάλι με χρόνους με καιρούς, πάλι δικά μας θάναι».
Με την ευκαιρία, καταγράφουμε το ιστορικό γεγονός της επανάληψης της προσπάθειας εθνικής λήθης και της επιχείρησης να τεθεί ξανά ταφόπλακα σε μια εξ ίσου σπουδαία εθνική ντροπή, το Κυπριακό. Όπως στη Μικρασία, έτσι και στο Κυπριακό η ιστορική μνήμη ατόνησε χωρίς καν να τεθεί σε δημόσιο διάλογο και κριτική. Βλέπετε η ιστορία επαναλαμβάνεται ιδίως όταν πρέπει να επιρρίψουμε ευθύνες στις μεγάλες δυνάμεις.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΕΚΗΣ
Αντιστράτηγος ΕΛΑΣ ε.α.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ, ΕΔΩ>>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.