Η θέα της Βουλής κατά την χαλεπή διαδικασία...
Του Μάκη Γιομπαζολιά
μή ψήφισης τελικά της Προανακριτικής για το Βατοπέδι, επαναφέρει έντονα τους προβληματισμούς, για το ρόλο των βουλευτών και της Βουλής στην Δημοκρατία μας.
Οι 151 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν προσήλθαν στην διαδικασία. Όχι γιατί έτσι έκριναν όλοι μαζί, σε δημοκρατική διαβούλευσή τους ή έστω γιατί αυτό υπαγόρευσε η συνείδησή τους.
Αλλά γιατί αυτό αποφάσισε ο 152ος βουλευτής του κόμματος, ο πρόεδρός του και Πρωθυπουργός. Από τον φόβο μήπως κάποιοι από τους 151 του την "κάνουν".
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προσήλθαν στην διαδικασία. Για να ψηφίσουν κάτι που, δεδομένης της στάσης των μικροτέρων κομμάτων, ήταν σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν. Όπως και οι περίτεχνες διαδικαστικές περικοκλάδες του κ. Βενιζέλου απέδειξαν.
Γιατί πήγαν ? Και γιατί τελικά δεν ψήφισαν ? Και στις δύο περιπτώσεις, όχι γιατί έτσι συναποφάσισαν, σε δημοκρατική διαβούλευσή τους ή έστω γιατί αυτό υπαγόρευσε η συνείδησή τους. Αλλά γιατί αυτό αποφάσισε η ηγεσίας τους, δηλαδή ο πρόεδρος του κόμματος.
Τα μικρότερα κόμματα είχαν προαποφασίσει την στάση του "ναί μεν αλλά", του "πάμε και θα δούμε". Και οι βουλευτές τους "αποχώρησαν" παρόντες. Όχι γιατί αυτό συναποφάσισαν, σε δημοκρατική διαβούλευσή τους ή έστω γιατί αυτό υπαγόρευσε η συνείδησή τους.
Αλλά γιατί αυτό αποφάσισαν οι ηγεσίες τους, μονοπρόσωπες ή συλλλογικές.
Τι σημαίνουν όλα αυτά ? Σημαίνουν..."κοπαδοποίηση" των βουλευτών στα κομματικά "μαντριά". Με ακραία προχθές περίπτωση αυτή των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Και με το ανεπανάληπτο κάζο του συντονιστή της κοινοβουλευτικής της ομάδας κ. Τραγάκη, ο οποίος διεβεβαίωνε δημόσια, ότι οι βουλευτές της ΝΔ "μόνο νεκροί" δεν θα πήγαιναν στην Βουλή για την Προανακριτική !Η "κοπαδοποίηση" των βουλευτών στα κομματικά "μαντριά" είναι φαινόμενο διαχρονικό και απότοκο γνωστών στρεβλώσεων του δημοκρατικού συστήματος πολιτικής εξουσίας στην Ελλάδα. Δηλαδή :
1.- Τα πολιτικά κόμματα δεν λειτουργούν δημοκρατικά παρά μόνο στα προσχήματα. Αποφασίζει, για όλους και για όλα, ο αρχηγός.
2.- Το ποιοί θα είναι κάθε φορά υποψήφιοι βουλευτές δεν προκύπτει από δημοκρατικές διαδικασίες της κομματικής βάσης, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αλλά από επιλογές κομματικού ιερατείου, με την τελική σφραγίδα του αρχηγού. Μεταξύ των έτσι επιλεγμένων υποψηφίων, όποιους και να "εκλέξει" ο "κυρίαρχος" λαός, αυτοί θα χρωστάνε την εκλογή τους πρώτα στον αρχηγό που τους διόρισε υποψηφίους και μετά στο λαό.
3.- Έτσι "εκλεγμένοι" οι βουλευτές, δεν αντιπροσωπεύουν γνήσια πολίτες περιοχών, κοινωνικές τάξεις ή έστω τμήματα της κομματικής βάσης. Αντιπροσωπεύουν το κόμμα. Στο οποίο κυριαρχουν οι επιλογές της ηγετικής ομάδας και τελικά του αρχηγού. Μια ματιά στα καταστατικά των κομμάτων μας και στην πρακτική των βουλευτών τους στη Βουλή ( με τις κομματικές πειθαρχίες, τις απειλές διαγραφών κ.τ.τ.) αρκεί για του λόγου το αληθές.
4.- Το τί ψηφίζουν στη Βουλή οι έτσι εκλεγμένοι βουλευτές δεν υπαγορεύεται πάντοτε από την ελεύθερη συνείδησή τους αλλά κυρίως από τις επιλογές της κομματικής ηγεσίας και εν τέλει του αρχηγού. Κορυφαία εκδήλωση αυτού του φαινομένου το προχθεσινό κοινοβουλευτικό μπάχαλο.
5.- Το κόμμα που πλειοψηφεί στις εκλογές παίρνει : Την πλειοψηφία των βουλευτικών εδρών, συνήθως την απόλυτη, άρα ολόκληρη την νομοθετική εξουσία. Την Κυβέρνηση, αναδεικνύοντας Πρωθυπουργό και υπουργούς, άρα ολόκληρη την εκτελεστική εξουσία. Και τον έλεγχο της δικαστικής εξουσίας, αφού η Κυβέρνηση διορίζει της ηγεσία της Δικαιοσύνης. Δηλαδή η διάκριση των εξουσιών, που θέλει ως βάση της η Δημοκρατία, πάει περίπατο.
Συμπερασματικά, η "κοπαδοποίηση" των βουλευτών στα κομματικά "μαντριά" οφείλεται :
* Στον τρόπο λειτουργίας των κομμάτων, με την αυτοκρατορική κυριαρχία του αρχηγού.
* Στον τρόπο επιλογής των υποψηφίων και τελικής εκλογής των βουλευτών.* Στην μη γνήσια αντιπροσώπευση των πολιτών κάθε περιοχής και κοινωνικής τάξης από τους βουλευτές.
* Στην έμμεση αλλά σαφή κατάργηση της ανεξαρτησίας των τριών διακριτών εξουσιών της Δημοκρατίας, δηλαδή νομοθετικής, εκτελεστικής και δικαστικής.Εάν έτσι έχουν τα πράγματα, οπότε μιλάμε για ψευδεπίγραφη Δημοκρατία, μπορεί αυτή η κατάσταση να διορθωθεί ;
Νομίζω πως ναί. Είμαστε στο τέλος του μεταπολιτευτικού κύκλου. Η απαξίωση πολιτικής, οικονομικών μοντέλων, δικαιοσύνης και εκκλησίας είναι προφανής. Το αίτημα του λαού, απόλυτα δικαιολογημένο, είναι να αλλάξουν όλα, με μεγάλη υπέρβαση.
Τρόποι για να συμβεί αυτό υπάρχουν περισσότεροι του ενός. Θα πώ αυτά που εγώ νομίζω, σε επόμενο σημείωμά μου.
Ακούω και τις δικές σας σκέψεις...
Αναρτήθηκε από ΜΑΚΗΣ ΓΙΟΜΠΑΖΟΛΙΑΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αγαπητε Μακη λες οτι δεν ψηφιστηκε η προανακριτικη για το Βατοπεδιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αν ψηφιζοταν ποιο το ωφελος;Ατερμονες συζητησεις επι συζητησεων χωρις καταληξη,χωρις τιμωρια ενοχων.
Το προβλημα κατα τη γνωμη μου ξεκιναει απο τη στιγμη που ο νομοθετης (η βουλη δηλαδη) ψηφισε το νομο με τον οποιο οταν η δικαιοσυνη στην ανακριση εντοπιζει ευθυνες πολιτικων στελνει το φακελο στη βουλη κι εκει τελειωνουν ολα.
Αν οι εξουσιες ηταν οντως διακριτες κι οχι ουσιαστικα μια,οπως πολυ σωστα γραφεις,και η ολη ερευνα διεξαγοταν απο δικαστες νασαι σιγουρος πως θα ειχαμε αποτελεσματα.Παντα υπηρχαν και υπαρχουν αδεκαστοι δικαστες.
Οσον αφορα την κοπαδοποιηση των βουλευτων,εκει κι αν εχεις δικιο.
Βλεπεις παρα πολλοι βρισκονται στη βουλη κληρονομικω δικαιωματι κι οι περισσοτεροι ως προσωπικες επιλογες των αρχηγων (που και οι ιδιοι κληρονομικα κατεχουν τη θεση του αρχηγου).Ελαχιστες ειναι οι περιπτωσεις των βουλευτων που εξελεγησαν χαριν των αγωνων τους για το λαο κι οχι για το κομα.
Ρωτας αν υπαρχει λυση.Και βεβαια υπαρχει και ξεκιναει απο πολυ χαμηλα.Απο την πρωτοβαθμια εκπαιδευση.Τι εννοω;
Τα παντα ειναι θεμα παιδειας (οχι γραμματικων γνωσεων).Πιστευω λοιπον πως οταν ευτυχησουμε να εχουμε μια γενια πεφωτισμενων δασκαλων που θα καταφερουν να εμφυσησουν στα μικρα παιδια ηθος,αξιες και ιδανικα και θα τους μαθουν τι ειναι πατριδα,τι ειναι οικογενεια,τι σημαινει ανθρωπος, τοτε μονο θ'αλλαξουν τα πραγματα.
Δυστυχως στη κοινωνια μας σημερα μοναδικος στοχος ειναι η αποκτηση χρηματος και η κατακτηση εφημερης δοξας(και οι πολιτικοι μας μερος της κοινωιας ειναι).
Θα μου πεις γιατι αυτο το ρολο της διαπαιδαγωγησης των νεων πρεπει να τον παιξουν οι δασκαλοι κι οχι οι γονεις.Γιατι αμφοτεροι εργαζονται τουλαχιστον 10-12 ωρες ημερησιως και απομενει η τηλεοραση να διαμορφωνει συνειδησεις.
Θελω να αναφερθω και στον εκλογικο νομο,ο οποιος ειναι κομενος και ραμενος στα μετρα των "κληρονομων".
Τι θα λεγατε για απλη αναλογικη,οπου ομως θα προσμετρωνται και τα λευκα ψηφοδελτια.Γιατι η λευκη ψηφος πεφτει ενσυνειδητα και σε καμια περιπτωση δεν ειναι ακυρη.
Για θυμηθειτε οταν στο εκλογοδικειο χρειαστηκε να εκλεγει ο θειος Αχιλεας πως μετρηθηκαν τα λευκα ως εγκυρα.
Και ναχει και συνεχεια ομως η εγκυροτητα της λευκης ψηφου.Οσες εδρες στη βουλη αντιστοιχουν στα λευκα ψηφοδελτια να μην διανεμονται στα κοματα αλλα να μενουν κενα τα αντιστοιχα εδρανα.
Για φανταστειτε μια βουλη των 250 και χωρις αυτοδυναμια!
Αυτές τις παρλάτες στο Blog του κυρίου Γιομπαζολιά για το τέλος του μεταπολιτευτικού κύκλου πολλές φορές τις έχω ακούσει η διαβάσει .
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέχασε ο κύριος Γιομπαζολιάς πόσες φορές ακούσαμε από στόματος ΘΒΡ χίλια δύο επιχειρήματα εναντίον της αποτελεσματικότητας των Εξεταστικών επιτροπών και μετά,όταν η υπόθεση τον αφορούσε προσωπικά ,γύρισε το τροπάριο και επιχειρηματολογούσε υπέρ της Εξεταστικής και εναντίον της Προανακριτικής .
Μπορεί να μην άρεσε η συνεδρίαση στον κύριο Γιομπαζολιά η να μην του άρεσαν οι ισχυρισμοί του Μπέννυ αλλά να μην ξεχνά ότι αυτός είναι ο Κοινοβουλευτισμός και όπως είπε κάποιος συχωρεμένος παλιός πολιτικός,‘’δεν υπάρχει ιδανικό πολιτικό σύστημα .Η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία είναι αυτό με τα λιγότερα ελαττώματα’’.