Προσπαθείστε να κάνετε μια μικρή παρέα για διάλογο. Φανταστείτε ότι είσαστε στην... Πνύκα, παρακολουθείτε το διάλογο 2 σύγχρονων στοχαστών, συμμετέχετε κι εσείς, διαπληκτιζόσαστε, συμφωνείτε, έχετε άποψη, έχουν κι άλλοι, το θέμα: "ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2000 ΧΡΟΝΙΑ". Κάντε το αυτό, έστω σαν πνευματικό παιχνίδι διαλογισμού. Εμείς μπήκαμε σ`αυτή τη διαδικασία, 5-6 άτομα και σας διαβεβαιώ, ότι διαβάζοντας τους διαλόγους ΠΑΠΑΗΛΙΑ-ΙΑΣΩΝΑ, αισθανόμαστε σαν να δεχθήκαμε την "επέμβαση" ενός πνευματικού "τιρμπουσόν", που ΞΕΤΑΠΩΣΕ κάποια βουλωμένα σημεία της γνώσης μας. Κάντε το και δεν θα χάσετε. Αυτές οι ευκαιρίες δεν παρουσιάζονται κάθε μέρα.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ και ..Διαλογιστείτε!!}
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ και ..Διαλογιστείτε!!}
"Δια-λογος Το εργαλειον"
ΓΡΑΦΕΙ Ο : "ΙΑΣΩΝ"
Ευχαριστω τον Παπα Ηλια για την ευκαιρια και τη χαρα που μο υ εδωσε να ανα-ζητησω μαζι του την Α-ληθεια με την βασανο του διαλογου και την αιχμη του λογου.
Βεβαιως και το δικτυακο ημερολογιο ''Σκεπτομαστε Ελληνικα'' που βρηκε αρκετο χωρο να μοιρασθω τις σκεψεις μου, με τοσους καλους Ελληνες.
Παπα-Ηλιας
1. Το απόφθεγμα του Ηράκλειτου, που αναφέρεται στην «ύβρη» και την «πυρκαγιά», έχει βέβαια σχέση με το «άπλυτο φως». Αλλά ο Ιάσων δεν μας λέει με ποια έννοια το επικαλείται….
Ιασων
1. Οφειλω την εξηγησι αυτη αν δεν εχει γινει κατανοητη μεχρι το τελος του διαλογου, που αυτη την εννοια και το σκοπο εχει...
Παπα-Ηλιας
2. Το άπλυτο φως είναι χειρότερο από το σκοτάδι. Η Αποκάλυψη λέει: Έπρεπε να είσαι ή ζεστός ή κρύος. Το γεγονός ότι είσαι χλιαρός, μου προκαλεί σιχασιά. Που σημαίνει ότι και ο χειρότερος αμαρτωλός είναι καλλίτερος από έναν υποκριτή.
Ιασων
2. Η θεωρησις είναι αντιφατικη. Αντιβαινει τον βασικο νομο της Λογικης του Αριστοτελους, που καθοριζει ότι μια ουσια, μια οντοτης, ένα πραγμα, στην φυση είναι, ή Α ή όχι Α. Δεν μπορει δηλαδη κατι και να ειναι και να μην είναι.
Όμως τι σημαινει ''απλυτο'' Φως.
Το Φως διαλυει το σκοταδι και το ψευδος. Αποκαλυπτει την αληθεια. Αν αυτους που φωτιζει είναι απλυτοι, Απλυτους θα τους δουμε. Αν είναι Υποκριτες , αργα ή γρηγορα Υποκριτες και αν ειναι ''αμαρτωλοι'' , υπο την εννοια ότι υπεπεσαν σε συγκεκριμενα λαθη ηθικα και μη, αδικησαν, σκοτωσαν, εκλεψαν, συκοφαντησαν εψευσθησαν, παλι το Φως με την συνδρομη του Χρονου που μαρτυρα τη Α-ληθεια , θα τους αποκαλυψει.
Δηλαδη. ΔΕΝ μπορουμε να ''λερωσουμε'' το Φως ή να το θεωρησουμε λερωμενο, επειδη φωτιζει διαπερνα με τις ακτινες του την γηινη υποστασι μας την γεννημενη για να μαθαινει με τα λαθη της και να αυτοτιμωρειται ο καθενας - από το θεο που υπαρχει μεσα μας- και λεγεται συνειδησι.. Τουναντιον το Φως είναι εξαγνιστικο. Διοτι με την αποκαλυψι της ''υβρεως'' ερχεται, αναλογα πρωτα ή υστερα, ποτε η νεμεσις, ποτε ή τιμωρια, αλλοτε η συγνωμη και συνεχιζει ο αεναος κυκλος.
Ουτε παλι η δογματικη θεωρησι περι της αναγκαιοτητος μονο του ζεστου ή κρυου και αποβολης του ''σιχαμερου'' χλιαρου ανταποκρινεται σε καποια πραγματικοτητα. Εξ αλλου αν θεωρησομεν τον ''αμαρτωλο'' με την θρησκευτικη εννοια και ο υποκριτης παλι κατά την ιδια εννοια ''αμαρτωλος'' είναι. Αντιθετως η ενδιαμεσος καταστασις, μεταξυ των ακρων που οριζουν τον φιλοσοφικο χωρο, το πεδιο ορισμου, είναι συνηθως η καταστασις που επικρατει στην ελευθερη αναζητησι εως οτου καποιος τελικως συγκλινει ή αποκλινει.
Αξιζει όμως να θυμισουμε τον ορισμο της γνωμης ( δοξας κατά την αρχαιο-ελληνικη γλωσσα που κατεστρεψαν οι ξιλοσχιστες εν ονοματι της ''δημοκρατικιας'' δημοτικης) η οποια δοξα= γνωμη, αποτελει κατα Πλατωνα την ενδιαμεσο καταστασι μεταξυ γνωσεως και αγνοιας. Μαλιστα, για να ολοληρωσουμε περι φωτος και σκοτους , χαρακτηριζει φωτεινοτερη την γνωσι, της γνωμης και σκοτος την αγνοια.
Παπα-Ηλιας
3. Την αναρχία συναπαρτίζουν αυτοί, που δεν έχουν ηθικές και πνευματικές αρχές. Και η άρχουσα τάξη προηγείται των πάσης φύσεως αναρχικών με αστρονομική διαφορά.
Ιασων
3. Πατερ παρακαλω ας Συμφωνησουμε τι σημαινει αναρχια!!!ι
Αντιγραφω από τον Πλατωνα κατ αρχην το αρχαιο κειμενο που ειναι τοσο παραστατικο ..Πιστευω ότι δεν θα διαφωνησετε.
"αι καταδύεσθαι γε, ήν δ' εγώ, ώ φίλε, είς τε τάς ιδίας οικίας καὶ τελευτάν μέχρι των θηρίων την αναρχίαν εμφυομένην. Πώς, ή δ' ός, το τοιούτον λέγομεν?
Οίον, έφην, πατέρα μέν εθίζεσθαι παιδί όμοιον γίγνεσθαι καί φοβείσθαι τούς υείς, υόν δέ πατρί, και μήτε αισχύνεσθαι μήτε δεδιέναι τούς γονέας, ίνα δή ελεύθερος ή· μέτοικον δε αστώ και αστόν μετοίκω εξισούσθαι, και ξένον
ωσαύτως. ....· διδάσκαλός τε εν τω τοιούτῳ φοιτητάς φοβειται και θωπεύει, φοιτηταί τε διδασκαλων ολιγωρούσιν, ουτω δε και παιδαγωγών· και όλως οι μέν νέοι πρεσβυτέροις απεικάζονται και διαμιλλώνται και εν λόγοις και εν έργοις, οι δε γέροντες συγκαθιέντες τοις νέοις ευτραπελίας τε και χαριεντισμού εμπίμπλανται, μιμούμενοι τούς νέους, ίνα δή μη δοκώσιν αηδείς είναι μηδέ δεσποτικοί.»
Και στην νεοεληνικη.
«Και θα διεισδύσει η αναρχία στα ιδια μας τα σπίτια και θα μεταφερθεί ακομη και στα ζώα .Πως; Κατα τον ίδιο τροπο, που ο πατέρας ανεχεται να γίνεται όμοιος προς προς το παιδί και να φοβάται τα παιδιά του, το παιδί να παίρνη την θεσι του πατέρα του και ούτε να σέβεται ουτε να ντρέπεται τους γονείς του, για να είναι δήθεν ελεύθερο .Ο μέτοικος-μεταναστης να αποκτά ίδια δικαιώματα (ἐξισοῦσθαι) με τον πολίτη και ο ξένος παρομοίως...Σε μιά τετοια κατάστασι, και ο δάσκαλος σ' αυτή την πολιτεία, φοβάται τους φοιτητές και τους καλοπιάνει, οι φοιτητές καμμία σημασία δεν δίδουν ουτε στους δασκάλους ουτε στους παιδαγωγούς,.{παρενεθεσις! ( Θυμασθε πατερ τους ''ευγενεις'' νεους και ''σεμνας'' νεανιδας του Πανεπιστημιου Θεσσαλονικης προ μηνος περιπου ,οι οποιοι τοσο ευγενικα απεκλεισαν τους καθηγητες τους μεχρις.. ουροπληξιας, στην αιθουσα συνεδριασεων, γι αυτά τα διαμαντια μας μιλα ο Πλατων)}Και εν γένει οι νεοι απομιμούνται τους μεγαλυτέρους και προσπαθούν να τους ξεπεράσουν και στα λόγια και στα έργα. Οι δε γέροι μιμούμενοι τους νέους και κατέρχομενοι στο επίπεδό των νεων, μη τυχόν θεωρηθούνε δεσποτικοί και δυσάρεστοι, τους γεμίζουν με απατηλές κολακείες και αστεισμούς» {και παλι παρενθεσις ( Εδώ ειμεθα ολοι εμεις καποιας ηλικιας, ιδιαιτερως οι πολιτικοι αλλα κατ εξοχην τα αστερια μας στα Μεσα Ενημερωσεως, όταν αντι να λενε την α-ληθεια συναγωνιζομεθα σε λαικισμο και κολακεια προκειμενου να αποκτησουμε ''οπαδους'' τους δυστυχεις αυτους νεους τους προδομενους , που σε λιγα χρονια θα τρωνε βελανιδια, αντι να τους νουθοετησουμε και να τους πουμε πτι αυτοκαταστρεφονται στο ψεμμα και την υποκρισια)
Αν λοιπον Πατερ εχουμε κοινη δόξα =γνωμη , εν τω προκειμενω γνωσι πλεον από τον Πλατωνα, περι τνος είναι η αναρχια, δεν εχει ουδεμια εννοια , παρα μονο την κομμουνιστικη να καθοριζουμε ακομη και την αναρχια με ταξικα κρητιρια .Οτι δηλαδη η αναρχια της αρχουσας ταξεως είναι η κακη ( και μαλιστα απειρως-αστρονομικως ) ενώ εκεινη των αναρχοβανδαλων των οποιων τα κατωρθωματα παρακολουθουμε, Δηλαδη να καινε βιβλια, να καταστρεφουν να κτυπουν , μα μισουν τοσο πολύ Πατερ , αυτό το μισος αληθεια δεν σας προβληματιζει?
Παπα Ηλιας
4. Η δική μου εκδοχή-θέλω να πιστεύω-ότι έχει αφετηρία της το Ευαγγέλιο. Αν σε πολλά σημεία ταιριάζει με την εκδοχή της αριστεράς σ' αυτό δεν φταίω εγώ ούτε το Ευαγγέλιο. Φταίνε εκείνοι, που αρνούνται και το Ευαγγέλιο και τη δικαιοσύνη του. Που σε ένα βαθμό υιοθετούν οι αριστεροί. Βέβαια οι αληθινοί και όχι οι κάλπικοι…
Ιασων
Δεν ειχα προθεσι, αλλα αφου εσεις Πατερ, θεωρειτε ευλογο , να ανακατωνετε τα ξερα με τα χλωρα, ηγουν την αριστερα με το ευαγγελιο , δεν φταιω ουτε κι εγω ουτε και το ευαγγελιο, που με υποχρεωνετε να σας απαντησω..
Μεχρι τωρα Πατερ ειχα σχηματισει την αποψι (γνωμη= δοξα) ότι οι αριστεροι καταφεραν να αναγνωριζουν αν όχι ολους, όμως τους περισσοτερους των ηγετων τους, ως προδοτες. Εν συνεχεια να δηλωνουν ότι μονο αυτοι, στο Βατικανο του Περισσου, κατεχουν το αλαθητο για κάθε τι. Ότι αυτοι ως εξ αποκαλυψεως, εκφραζουν την ''ορθη '' πολιτικη σκεψι''
Ότι οποιος δεν είναι μαζι τους, σιγουρα είναι ''εχθρος του λαου'', ''λακες του ιμπεριαλισμου'', πιθανως και πρακτωρ της CIA .(Μολονοτι αποδεδειγμενως Πατερ, εχει γραφει κατ' επαναληψι ότι αυτοι που τα επαιρναν από την Γκα Γκε Μπε ησαν οι συντροφοι του ΚΚΕ για νακολοθουν πιστα την εξωτερικη πολιτικη της Μητερουλας Σοβιετιας. Ναι Πατερ ΚΚΕ-Πρεσβεια της Μοσχας, ηταν η διαδρομη με δολλαρια)
Όμως σημερα μαθαινω, - καθ ότι Χριστιανος το θρησκευμα νηπιοθεν γαρ- ότι εχω βαπτισθη μαλλον ''αριστερος'' ορθοδοξος. Και μαλιστα ότι αν το αρνηθω , ( ότι ειμαι ''αριστερος'' ορθοδοξος} πιθανως θα αρνηθω και το ευαγγελιο και θα φταιω κιολας.
Νομιζω ότι η αφετηρια σας, δηλαδη το ευαγγελιο Πατερ ειναι σεβαστη. Όμως στην διαδρομη καπου απομακρυνεσθε.
Παπα Ηλιας
5. Και μέσα στο διαδίκτυο συμβαίνουν πολλά παρατράγουδα. Που βέβαια δεν είναι της ώρας να επισημάνουμε. Ωστόσο πολύ μου άρεσε η φράση του Ιάσωνα, που λέει: «Στο διαδίκτυο εχουμε την δυνατοτητα να διασταυρωσουμε τα ξιφη των ιδεων μας μεχρι ο σπινθηρας να γινη φωτια της αληθειας»…
Ιασων
5. Αυτό συμβαινει Πατερ διοτι πραγματικως , εν τοις εργοις αγαπατε την ελευθερια, την ζητε επειδη εχουμε Δημοκρατια.Την απολαμβανετε στον τοπο σας,οταν δεν σας κλεινουν το δρομο ειρηνικοι ροπαλοφοροι με κοκκινα σημαιακια. Ατελη σιγουρα, με ελαττωματα αλλα υπαρκτη.Οχι ανυπαρκτη οπως ο σοσιαλισμος. Διοτι ενω θεωρητικα στο βαθμο που η κοινωνικη μεριμνα , η σοσιαλιστικη κοινωνια θεωρητικα θα μπορουσε να κατεχει στον ανωτατο βαθμο την τελειοτητα, ομως τελικως διεκδικει μονο την ανυπαρξια. Και θα το επαναλαβω οτι ενω διψατε για δικαιοσυνη , η διεξοδος που ακολουθειτε σας απομακρυνει. Διοτι τα κυριοτερα εμποδια που ανακοπτουν την πραγματωσι της μεγιστης κοινωνικης μεριμνας -μορφη της οποιας ειναι αυτο που θελουμε να ονομαζουμε σοσιαλιστικη κοινωνια – ειναι ο κομμουνισμος και ο κρατισμος. Ενω το εφαλτηριο για να επιτευχθη ειναι ο καπιταλισμος και η φιλελευθερη οικονομια, που αποδεσμευει ανεξαντλητες πηγες δημιουργιας και προοδου επ ωφελεια και του κοινωνικου συνολου.
Στο τελευταιο βιβλιο του Τακης Λαζαριδη, με τιτλο ''Αναγκαστικη Προσγειωσι'' (Εκδοσεις Πελασγος, σελις 103) μεταφερω
«Ειμαστε λοιπον υποχρεωμενοι να μαθουμε να ζουμε με τον καπιταλισμο , οπως μαθαινουμε να ζουμε με τον σεισμο.Και στο κατω-κατω, αν ο σεισμος μονον καταστροφες προκαλει , δεν συμβαινει το ιδιο με τον καπιταλισμο.Οι επικριτές του, διαπραττουν εαν σοβαρο λαθος.Κρινουν τον καπιταλισμο αυτοτελως..Ξεχνουν οτι δεν σχεδιαστηκε, δεν κατασκευαστηκε στο εργαστηριο καποιου σοφου ή αρρωστημενου εγκεφαλου..Υπηρξε το αποτελεσμα , το τελικον προιν διαδικασιων και συνεργασιων που συντελεσθηκα βαθμιαια μεσα στα σπλαχνα της Φεουδαρχιας. Κρινομενος αντικειμενικα με επιστημονικα κριτηρια υπηρξε ενα τεραστιο αλμα προοδου ενα γιαγντιο βημα για την ανθρωποτητα...Ανοιξε το δρομο να περασουν οι επιστημες, οι τεχνες ο πολιτισμοςκαι τα επιτευγατα τους να γινουν κτημα οχι μονο των λιγων και εκελεκτων αλλα των πολλων,ι των ταπεινων και καταφρονεμενων
Και το κυριοτερο ανοιξε το δρομο να περαση η ελευθερια και η δημοκρατια..»
Αυτα γραφει ο Τακης Λαζαριδης, μελος του ΚΚΕ , καταδικασθεις σε σε θάνατο στη δίκη Μπελογιάννη τον Φεβρουάριο του 1952.Ο Λαζαρισης τελικώς έτυχε χάριτος επειδή ο πατέρας του είχε εκτελεστή από τους Γερμανούς και η μητέρα του είχε καταδικαστή σε ισόβια από Βουλγαρικό στρατοδικείο.Τα κομματικά έντυπα της εποχής είχαν επαινέσει τον Τάκη Λαζαρίδη γιατί «..υπερασπίστηκε με επαναστατική συνέπεια και αδιαλλαξία την τιμή και την υπόληψη του κόμματος» Που βεβαιως του κοστισε 15, δεκαπεντε,ναι 15 ολοκληρα χρονια στις φυλακες. Σημερα ομως να τι γραφει Πατερ για τον Καπιταλισμο ενας γενναιος ανθρωπος που βρηκε την δυναμι να δη την α-ληθεια χωρις να χρεισθη να βγαλη τα ματια του, οπως ο Οιδιποδας.
Παπα Ηλιας
6. Σχετικά με τους χαραμοφάηδες του Δημοσίου ο Ιάσων έχει δίκιο. Παράλληλα όμως με τους χαραμοφάηδες υπαλλήλους είναι και οι χαραμοφάηδες πολιτικοί. Που ουδέποτε δουλεύουν κι αλογάριαστα ξοδεύουν. Προ και μετεκλογικά. Που μόνη τους δουλειά έχουν να «δουλεύουν» το λαό. Κι αυτό το λένε πολιτική…
Ιασων
6.Αφου συμφωνουμε για τους χαραμοφαηδες γιατι υπερασπιζουμε τον κρατισμο? Την ολυμπιακη με 700.000 ευρω ημερησιως ζημια? Τον ΟΣΕ με συσσωρεμενο χρεος 7 δις ευρω? Ποιον σωζουμε ποιον τιμωρουμε, ποιους καταστρεφουμε?.Σωζουμε τους οκνους και καταστρεφουμε του εργατικους.Οσο γαι τους πολιτικους μας υπηρξα σαφης .Για τις δυναστειες , για τα μαγαζια τους για το ανεπαγγελτον, για την ατιμωρησια, για τον Λαικισμο και τη δειλια τους. Ομως σ αυτους συμπεριλαμβανονται και οι Κοι Του συριζα και βεβαιως οι συντροφοι εν Περισσω, Πατερ.Δεν ειναι περιστερες λευκες εν Παραδεισω. Κατακοκκινες Καρακαξες εν Περισσω., Πατερ.Πρωταθλητριες στο κραξιμο, στο ψευδος , την μισητικη παροτρυνσι για καταστροφη . Τον φθονο για ο,τι διακρινετε.Για ο,τι επιβεβαιωνει την ανωτεροτητα οπου υπαρχει.
Παπα Ηλιας
7. Νομίζω πως το θέμα έγκλημα, σχετικά με το χριστιανισμό και τον καπιταλισμό, το ξεκαθαρίζω. Λέω ότι και στο χριστιανισμό και τον καπιταλισμό υπάρχουν εγκλήματα. Και μάλιστα μεγάλα. Ωστόσο η εγκληματικότητά είναι προϊόν της δικής τους πρωτοβουλίας κάποιων και όχι απόρροια της χριστιανικής ή σοσιαλιστικής ιδεολογίας.
Ιασων
7.Κατ'αναλογιαν να συμπληρωσω. Οτι για τα εγκληματα του Χριστιανισμου στον τροφοδοτη και αιμοδοτη του τον Ελληνισμο, το ιερατειο οφειλει αφ ενος μεν χαριτας διοτι χαριν της Ελληνικης Γλωσσης διεδοθη, εγινε κατανοητο ακομη και στους καθυστερημενους νομαδες της Ερημου, αφ'ετερου δε τουλαχιστον συγνωμη και μεταμελεια για τις καταστροφες τις δηωσεις αρχαιων ναων ( ''ες εδαφος φερειν'' ητο η εντολη) , το κλεισιμο της Φιλοσοφικης σχολης στην Αθηνα. Την θανατωσι της μεγαλυτερας Ελληνιδος Φιλοσοφου στην Αλεξανδρεια της Υπατιας. Η ακομη και την πτωσιν της Βασιλιδος των πολεων, οταν, ενω στα μοναστηρια ζουσαν 200χιλιαδες καλοθρεμμενοι μοναχοι, την Κωνσταντινυπολι υπερησπιζαν ολοι κ'όλοι 7000 στρατιωτες ( εξ ων 2000 ξενοι) και ο Βασιλευς Κωνσταντινος Παλαιολογος ΙΑ .
Οσο για τον καπιταλισμο, περαν των αναφερθεντων στην προηγουμενη παραγραφο, ειναι αληθες οτι εσεις Πατερ, μαλλον του χρεωνετε τις ατελειες της Δημοκρατιας μας που θα επρεπε να τις κατανειμουμε περισσοτερο στους Πολιτικους μας και λιγοτερο στους ''κακούς'' επιχειρηματιες ή τους εκπροσωπους του καπιταλισμου..Εξ αλλου εδω στην Βαλκανοταλιμπανια η δομη του Κρατους ειναι κομμουνιστικη.Με τοσες δημοσιες υπηρεσιες,ελεγχο προσληψεων, ελεγχο απολυσεων ως εαν ο επιχειρηματιας παντρευεται εκτος απο την γυναικα του και τους εργαζομενους που απασχολει, ΟΑΕΔ, Επιθ. Εργασιας, ΙΚΑ να αυθαιρετει με πλασματικα προστιμα γιατι καναμε μουτζουρες στο βιβλιο προσληψεων, Εφορια να κατεβαζη 10 χιλιαρια τα προστιμα για εκτακτους ελεγχους καθε χρονο με υπερμετρη δοσι ηλιθιοτητας, Νομαρχιες που εκδιδουν πινακιδες σα πιο συνηθη μηχανηματα εργου σε εξαμηνα λες και ειμεθα στην Ζιμπαουε ( αν σως δεν την προσβαλλω την Ζιμπαμπουε) ουσιαστικως ο ιδιωτικος τομεας ειναι τοσο συρρικνωμενος , ουσιαστικα πνεοι τα λοισθια κα μαζι του και η οικονομια μας. Οσοι το εχουν καταλαβει...Ηδη απομακρυνονται απο την Βαλκανοταλιμαπανια μας....Ενας αλλος οριζων ανοιγεται παλι στην Μεση Ανατολη και στις τεως ανατολικες χωρες..
Παπα Ηλιας
8. Σχετικά με το κίνητρο του κέρδους, το μπλογκ «σκεφτόμαστε ελληνικά», ανάμεσα στα άλλα κείμενά μου, έχει επιλέξει και το σχετικό με το θέμα αυτό κείμενό μου με τον τίτλο «τερατοπλασίες». (Το στίγμα των κειμένων αυτών προσδιορίζεται απ' το γραμματόσημο με την παράσταση των κλεφτών.) Ωστόσο, πέραν αυτού, θέλω να επισημάνω ότι με βάση το Ευαγγέλιο υπάρχουν άλλα πολύ ισχυρότερα απ' το κέρδος κίνητρα. Όπως η αγάπη, που μπορεί να φτάσει και ως τη θυσία για τους συνανθρώπους μας
Ιασων
8.Περιμενα πολυ νακουσω απο σας για την λεξι αυτη.ΕΣΤΩ και στον επιλογο σας κατι ειναι.Που το ειδατε το κινητρο αυτο στους ξυλοδαρμους των αστυνομικων απο μαινομενες λεγεωνες αναρχοβαΝδαλων? Που το ειδατε στους λοστους και στις ιστοσελιδες των συντρωφων ?Στους εμπρησμους βιβλιοπωλειων αστυνομικων τμηματων.Ως εαν οι αστυνομικοι ειναι εχθροι μας. Ποια αγαπη ειδατε,Για ποια αγαπη μας μιλησατε ?
Και ποια σχεσι ειναι δυνατον να εχουν τα μισητικα κηρυγματα , οι μολωτωφ των αναρχοβανδαλων και των υποκινητων των, των προστατων τους στα δικαστηρια και στην Βουλη με τον λογο του Ευαγγελιου.
Παπα Ηλιας
9. Το θέμα της νομιμότητας θα χρειαστεί περισσότερη συζήτηση (πρώτα ο Θεός, σε κάποια άλλη ευκαιρία.). Ωστόσο, μια και γίνεται αναφορά στο Σωκράτη, θα πρέπει να θυμίσουμε ότι ο Σοφοκλής στην «Αντιγόνη» διατυπώνει μια διαφορετική αντίληψη: Θέτοντας πάνω απ' το νόμο του κράτους τον άγραφο νόμο. Πράγμα, που επαναλαμβάνεται και στο Ευαγγέλιο: Όταν το εβραϊκό συνέδριο απαιτεί απ' τους μαθητές να σιωπήσουν ο Πέτρος αποκρίνεται: «Πρέπει να πειθαρχούμε στο Θεό και όχι στους ανθρώπους». Που σημαίνει ότι πρέπει να πειθαρχούμε στους νόμους όταν αυτοί σέβονται τον θεϊκό νόμο.
Ιασων
9.Κατ αρχην ειναι αληθες, οτι δεν ζουμε σε θεοκρατικο κρατος ωστε να ισχυει ο νομος της *Σαρiας.Συνεπως οι νομοι του κρατους καλοι ή κακοι , ψυχροι κι αναποδοι, δεν σημαινει οτι κατ αναγκην πρεπει να ειναι ταυτοσημοι με εκεινους του Ευαγγελιου. Και ουτε ο,τι ειπε ο Πετρος ή ο Παυλος σ΄εκεινη ή την αλλη Εβραικη Συναγωγη, Συμβουλιο των σαχντριν, σημαινει οτι αποτελει Θεσφατο. Διοτι τι σημαινει ''οι ανθρωπο πρεπει να πειθαρχουν στο Θεο'' Και ποιος μας μεταφερει τις εντολες του Θεου για να τον υπακουσουμε.Αυτα μπορει να εχουν την αξια τους στους Ραββινους.Οχι ομως στους Ελληνες.Θα σας θυμισω τι ειπε ο Ξενοφανης( 570-480 προ Χριστου) για τον Θεο.
'Αλλ' εί χείρας εχον β όες < ί πποι τ'> ή λέ οντες
Ή γρ άψαι χείρεσσι και έργα τελείν άπερ άνδρες,
ίπποι μέν θ' ίπποισι, βόες δέ τε βουσίν ομοίας
και <κε> θεών ιδέας έγραφον και σωματ' εποίουν
τοιαύθ', οιόν περ καυτοί δέμας είχον <έκαστοι>".
Σε ελευθερη μεταφρασι ( δικη μου)
Αν ειχαν χερια τα βοδια και τα αλογα και οι λεοντες και μπορουσαν να γραψουν με τα χερια τους και να διηγηθουν τα εργα τους οπως οι ανθρωποι,
οι ιπποι , θα ζωγραφιζαν τους θεους ομοιους, ως ιππους , τα βοδια ως βοδια, και τα σωματα θα τα σχηματιζαν τετοια οπως ο καθενας εχει το τα δικο του σωμα.
Οσον αφορα στην Νομιμοτητα, Ναι υπαρχει αντιφασις.Οχι ομως αυτη που θελετε να παρουσιασετε. Η αντιφασις εγκειται στο γεγονος οτι ειναι ο Κρεων που παρεβη τον διαχρονικο νομο του σεβασμου και των νεκρικων τιμων, διαταζων ως τυραννος να μεινη αταφο το πτωμα αυθαιρετει και καταπατα τον νομο οταν απαγορευει την ταφη τυ Πολυνεικη, αδελφου της Αντιγονης(Αυτη η συμπεριφορα του Κρεοντος δυστυχως μας θυμιζει την αναλογη συμπεριφορα των ορδων του λεγομενου Δ.Σ.Ε και των συμμοριτων, που αφου δολοφονουσαν, σκυλευαν τα σωματα των αντιπαλων τους εν συνεχεια για εκφοβισμο απηγορευαν την ταφη.Ελενη Γκατζογιαννη, Ουρανια Γιαννοπουλου) Κατα συνεπεια και η Αντιγονη μαχεται για την εφαρμογη του νομου.Οχι για την καταλυσι του.
Ακριβως οπως το αποφθεγμα του ο Ηρακλειτου.
«Μαχεσθαι χρη τον δημον υπερ του νομου ώσπερ τειχεος.»
Δηλαδη Να μαχεται ειναι αναγκη ο λαος για τον Νομο οπως οταν υπερασπιζη τα τειχη της πολεως.
Παπα-Ηλιας
10. Και βέβαια ο νόμος πρέπει να είναι «το δίκιο του εργάτη» και της κομμωτριας, του κηπουρου, του μπογιατζη, του οδηγου, του καντηναλαφτη. Κι όχι μονάχα του τεμπελχανείου του καλού υπόκοσμου, που δια μέσου της νομιμότητας καταληστεύει και γδέρνει πολυτρόπως τον ανήμπορο ν' αντισταθεί φτωχό λαό. Κι όσο για τον κ. Πάγκαλο δεν σημαίνει πως όλα, όσα λέει, είναι και πάγκαλα
Ιασων
10. Κι ομως δεν ειναι ετσι.Οχι μονο γιατι το ειπε ο Παγκαλος οτι δεν ειναι ετσι.. Ή Να το πω και διαφορετικα. Δεν ειναι δεν ηταν ποτε δεν θα ειναι νομος «το δίκιο του εργάτη» και της κομμωτριας, του κηπουρου, του μπογιατζη, του οδηγου, του καντηναλαφτη.» επειδη ουτως εκηρηξεν απο αμβωνος Περισσου η Θεομητωρ Αλεκα.Πατερ.
Ειναι απλο αν καποιος κλεψει ειναι κλεπτης και ο νομος επιβαλει τιμωρια.Ειτε ειναι εργατης, ειτε κομμωτρια, ειτε κηπουρος ειτα καντηναλαφτης.
Ομοιως καποιος αν βιαση ή δολοφονηση, η πραξη ενα αδικημα ανεξαρτητως να ειναι εργατης , κομμωτρια, κηπουρος, μπογιατζης καντηναλαφτης, οφειλει να υποστη τις συνεπεις. Δυστυχως του νομου εξαιρουνται Πατερ οι Κοινοβουλευτικοι μας με τον γνωστο Παρατυπο καταχρηστικο και αντισυνταγνατικο Νομο περι ευθυνης υπουργων, {το σωστο ειαναι περι μη ευθυνης υπουργων, διοτι με αυτο τον νομο ουσιαστικως δεν τιμωρουνται} και που δεν επιτρεπει στην δικαιοσυνη να βαλη χερι στους Κρεοντες.
ΠαπαΗλιας
11. Ο καπιταλισμός δεν θεωρείται, αλλά είναι το μεγαλύτερο έγκλημα και σκάνδαλο σε βάρος των ανθρώπων. Και τις εγκληματικές του συνέπειες τις ζούνε και τις γνωρίζουν τα εκατομμύρια των ανθρώπων, που φυτοζωούν και πεθαίνουν εξαιτίας του
Ιασων
11.Μπορει να ειναι αποφθεγμα σας , σεβαστο ως αποψις , αλλα αντικειται στην πραγματικοτητα οτι ο ''καπιαταλισμος ειναι εγκλημα και σκανδαλο εις βαρος των ανθρωπων''.Μια ματια χωρις τσιμπλες στους ελευθερωμενυς λαους μετα την ευτυχη'' δουλεια τους στον υπαρκτο σοσιαλισμο, θα ειχε πεισει και τυφλους. Ομως εχετε καθε δικαιωμα να πιστευετε ο,τι θελετε.Και νατο διακυρηττετε κιολας. Ομως συνετο θα ηταν να εχουμε επαφη με την Πραγματικοτητα και να διαχωριζουμε.Τις Αποψεις απο τα Γεγονοτα.
Π.Χ Πως Ζουν στην Κουβα.Το βραδυ τους κοβουν το ρευμα και το νερο.Κινητα Τηλεφωνα απεκτησαν τον Μαρτιο του 2008.Στη β,κορεα ο ΟΗΕ εστειλε σιτηρα και τροφες για να μην λιμοκτονησουν οι βοριεοκορεατες οταν οι Νοτιοκορεατες εχουν ηδη κατασκευασει ανθρωποειδη ρομποτ, κλεινουν τα φωτα του σπιτιου τους απο την δουλεια τους ή ανοιγουν τις πορτες τους με φωνητικες εντολες. Και εσεις Πατερ βεβαιως εχετε δικαιωμα και σας ακουμε να λετε οτι ''οι ανθρωποι φυτοζωουν και πεθαινουν εξαιτιας του καπιταλισμου'' οπως ακριβως στο Λονδινο υπαρχει ο συλλογος που ισχυριζεται στι κατατστικο του οτι η γη ειναι επιπεδη.
Ισως θα επρεπε να διαβασετε το ψηφισμα του Συμβουλιου Ευρωπης για τα Κομμουνιστικα Εγκληματα οπου στοιχισαν 100 εκατομ αθωους εν καιρω ειρηνης , δηλαδη οσο και οι δυο παγκοσμιοι πολεμοι μαζι.
Παπα Ηλιας
12. Είναι τελείως εξωπραγματικό να υποστηρίζεται ότι
«οπου επικρατει ο καπιταλισμος, ο κομμουνισμος χανει τους δυστυχεις και εξαθλιωμενους που ειναι οι εν δυναμει πελατες του εφ οσον μονο εξαθλιωμενοι και δυστυχεις εν τη απελπισια των θα θεωρουσαν οτι με τον κομμουνισμο και την σοσιαλιστικη επαναστασι θα ζουν καλλιτερα.
Στις χώρες, που επικρατεί ο καπιταλισμός εκατομμύρια ανθρώπων υποφέρουν απ' τη δυστυχία. Η οποία θα μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο. Αφού ο πλούτος-δεδομένου ότι δεν υπάρχει το αντίπαλο δέος του υπαρκτού σοσιαλισμού συγκεντρώνεται σε ολοένα και λιγότερα χέρια. Και τα δικαιώματα του λαού συρικνώνονται και φαλκιδεύουνται ολοένα και περισσότερο. Το να έχουν οι έχοντες και οι κατέχοντες διαφορετική γνώμη είναι πολύ φυσικό. «Ο χορτάτος, λέει ο λαός, δεν καταλαβαίνει το νηστικό».
Ιασων
12. Ατυχως Πατερ για τους των δημοσιων ψυχιατρειων , των στρατοπεδων γκουλαγκ του υπαρκτου σοσιαλισμου αυτη ειναι η Α-ΛΗΘΕΙΑ
Ο,τι δηλαδη «οπου επικρατει ο καπιταλισμος, ο κομμουνισμος χανει τους δυστυχεις και εξαθλιωμενους που ειναι οι εν δυναμει πελατες του εφ οσον μονο εξαθλιωμενοι και δυστυχεις εν τη απελπισια των θα θεωρουσαν οτι με τον κομμουνισμο και την σοσιαλιστικη επαναστασι θα ζουν καλλιτερα.»
Οχι ομως γιατι το λεω και σας το γραφω. Αλλα γιατι απλα συμαβαινει γυρω μας.Ειναι ηλιου φαεινοτερον. Αν θελουμε να το αγνοουμε δικαιωμα σας .Κανεις δεν σας το επιβαλλει με την βια.Εχουμε ατελη Δημοκρατια, αλλα Δημοκρατια υπαρκτη.
Ομως θα συμφωνησω πληρως με το θυμοσοφο Ελληνικο Λαο
«Ο χορτάτος, , δεν καταλαβαίνει το νηστικό».
Ενω αυτοι που υπηρξαν πρωτα νηστικοι το καταλαβαν εξ ου και η αλλαγη.Ενω εμεις θα πρεπει να πεινασουμε πρωτα και βλεπουμε….που ηταν καλλιτερα
ΠαπαΗλιας
13. Και στο χώρο του υπαρκτού σοσιαλισμού έγιναν υπερβάσεις και αυθαιρεσίες εγκληματικές, όπως προαναφέραμε... Οι οποίες διαπνέονταν απ' το πνεύμα της απληστίας και πλεονεξίας, που είναι τελείως άσχετο προς το σοσιαλισμό. Και που ους το υπαγόρευε η αίσθηση της δύναμης και κάποτε της παντοδυναμίας, που είχαν στα χέρια τους. Πράγμα, που παρατηρείται και στο δικό μας το χώρο. Όπου κάποιοι αυτοδιαφημιζόμενοι ως σοσιαλιστές σε κάποιες περιπτώσεις αποδεικνύονται καπιταλιστικότεροι των καπιταλιστών. Που είναι, δηλαδή, καπιταλιστές με σοσιαλιστικό προσωπείο.
Ιασων
Πατερ σαυτη την παραγραφο καταλαβα οτι κατα τη γνωμη σας και οπου τυχον κακως εφηρμοσθη ο σοσιαλισμος αυτο εγινε διοτι αυτοι που κυβερνουσαν ησαν κρυπτοκαπιταλιστες.
Το παραδεχομαι. Ειναι μια υποθεσι.Αλλα κι η πλεον ευνοικη θεωρια των πιθανοτητων θα την απεριπτε.Γιατι?Διοτι ειναι δυνατον σε ολα τα σοσιαλιστικα κρατη μα σε ολα τελικως επι υπαρκτου σοσιαλισμου να κυβερνουσαν κρυπτοκαπιταλιστες????????
Παπα Ηλιας
14. Και σχετικά με τα γουρούνια του Ηράκλειτου; Θέλει ο Ηράκλειτος απλά να πληροφορήσει τους ανθρώπους της εποχής εκείνης για το ότι τα γουρούνια αγαπάνε το βούρκο περισσότερο παρά το καθαρό νερό; Και δεν έχει το παράδειγμά του ηθικές προεκτάσεις; Και μάλιστα εξαιρετικά εύγλωττες. Όταν και σε άλλη περίπτωση μιλάει για τον παραλογισμό αυτών, που προσπαθούν να καθαριστούν με λάσπη από τη λάσπη!…
ΙΑΣΩΝ
Πατερ και εμενα συμπτωματικως μου αρεσει ο Ηρακλειτος .Ειναι βαθυστοχαστος, λακωνικος ουσιωδης.Ενα απο τα πλεον διαυγεστερα αποσπασματα του, που λεω στον ευαυτο μου για να συνετιζομαι ειναι:
«Αξυνετοι ακουσαντες κωφοισιν εοικασι. φατις αυτοισι μαρτυρει παρεοντας απειναι»
'' Οι απερισκεπτοι κι αν ακουσουν με κωφους ομοιαζουν.. Παροντες απουσιαζουν.''
Προσπαθω να ειμαι Παρων.
Ο διαλογος μαζι σας ειναι μια αποδειξι.
Σας ευχαριστω για την φιλοξενια
ΙΑΣΩΝ
Σημ.SKEFTOMASTEELLHNIKA.GR: Τώρα, ΠΟΙΟΣ ή ΠΟΙΟΙ πρέπει να ευχαριστήσουν κάποιον ή κάποιους είναι "αλλουνού παπα Ευαγγέλιο". Μάλλον θα πρέπει όσοι ΔΕΝ χάνουμε αυτούς τους διαλόγους ΜΕΤΑΞΥ αγνώστων, να αισθανόμαστε ευτυχείς που ΑΚΟΜΑ υπάρχουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ, οι οποίοι μέσα απ το διάλογο και την κοσμιότατη αντιπαράθεση, ΟΔΗΓΟΥΝ το πνεύμα και τις πράξεις μας σε φωτεινές ατραπούς. Για όσους χάνουν αυτές τις συζητήσεις της "Αρχαίας Αθήνας" φοβούμαι ότι όσο φώς και να τους ρίξετε αγαπητοί μου ΗΛΙΑ και ΙΑΣΩΝΑ, γεννημένοι στο σκοτάδι να ζούν είναι και το φως τους τυφλώνει. Νομίζω με τις ελάχιστες -μπροστά σας-γνώσεις, ότι με αυτές τις συζητήσεις η ημιμάθεια έγινε για πολλούς ευμάθεια και το ημίφως, λάμψη. Αν η παρουσία αυτού του διαδικτυακού διαλόγου, είναι αιτία να βρούν κάποιοι το φώς τους, να ανοίξουν τα σκοτεινά σημεία του εγκεφάλου τους και να ζήσουν ελεύθερα και κριτικά, ε,τότε αξίζει να πούμε
ΟΛΟΙ μαζί, ΖΗΤΩ τα ΜΠΛΟΓΚ.
Απο εμάς που μας ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ, φίλοι καλοί, ΗΛΙΑ ΚΑΙ ΙΑΣΩΝΑ, δεχθείτε παρακαλώ ενα θερμό "φιλί στη γνώση" σας , στην πνευματική σας βάσανο και ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!! Όσο πιο ΜΕΓΑΛΟ γίνεται.
*Η εφαρμογή της Σαρία στην Ελλάδα
Ο Ιερός Νόμος του Ισλάμ τηρείται ακόμη στα Ιεροδικεία που λειτουργούν στη Θράκη
Βιβλιοπαρουσίαση του Θανάση Βασιλείου
Πηγή: Εφημερίδα "Καθημερινή". Κυριακή 23 Ιουλίου 2006, σελ. 6 στο ένθετο "Πολιτισμού".
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_559423_23/07/2006_191667
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.