Κυριακή 27 Ιουλίου 2008

Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΙΑΣΩΝΑ"

Σκοτωνει η απροσεξια.Η αδιαφορια η βιασυνη μας

Σκοτωνει η αμελεια.Η απρονοησια.

Γράφει ο : "ΙΑΣΩΝ"

Μα περισσοτερο απ ολα ΣΚΟΤΩΝΕΙ η κατ' εξακολουθησιν μη δημοσιοποιησις επακριβως των λεπτομερων συνθηκων,αιτιων και ουσιαστικα υπευθυνων για τα εργατικα ατυχηματα.Ωστε να γνωριζουμε τι δεν πρεπει να επαναλαβουμε στο μελλον!!!!

ΣΤΙς 24/7/2008, εγινε ενα πολυνεκρο εργατικο ατυχημα, που ως συνηθως όλοι εσπευσαν να εκμεταλλευθουν, οπως γινεται παντα..
Περισσοτερο απ ολους το γνωστο συγκροτημα του Περισσου που εργολαβικως εχει αναλαβει την εκπροσωπησι της ''εργατικης'' ταξεως και τα «αυθορμητα «συλλαλητηρια» πριν ακομη οι συγγενεις παραλαβουν ταθυματα τους. Οι εφημεριδες και τα Μεσα Αποβλακωσεως για να αποπληροφορησουν και να παραμορφωσουν την Αληθεια, προσφορα στον λαικισμο.
Βεβαιως απο τις πληροφοριες που εχουν προκυψει και χωρις βεβαιως να υπαρχει οοκληρωμενη εικονα του δυστηχηματος στο Πλοιο FRIENDSHIP GAS και των αιτιων του η Ναυτεμπορικη , δημοσιευσε, ανακεφαλαιωνουμε τα εξης.
«1. Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στα διπύθμενα του δεξαμενοπλοίου, όπου εργάζονταν μέλη συνεργείου επισκευών, τα οποία εκτελούσαν ελασματουργικές εργασίες με χρήση φλόγας..
2.Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των ερευνών αν έγινε έκρηξη ήταν σχετικά μικρής ισχύος.
3. Είχε εκδοθεί πιστοποιητικό gas free μία ώρα πριν ξεσπάσει η πυρκαγιά, ενώ εξετάζεται και τον αν ήταν απαραίτητο εκείνη τη στιγμή να υπάρχει παρουσία τεχνικού ασφαλείας στο πλοίο.
4.Με βάση τις πρώτες μαρτυρίες ενδέχεται η πυρκαγιά να ξέσπασε από τις σπίθες που παράγονται από την οξυγονοκόλληση.
5.Διερευνάται η περίπτωση, και πάντα με βάση πρώτες μαρτυρίες οι σπίθες να έπεφταν στο σωλήνα με το προπάνιο για την οξυγονοκόλληση και να τον έκαψε σταδιακά, και να ακολούθησε μία μικρή έκρηξη και η πυρκαγιά.:
6. Μεταξυ των θυματων συμπεριλαμβνεται και ο Υποπλοιαρχος Ρομουάντο Γιόπια »
Συγχωρεισθε παρακαλω την αναφορα μου σε πρωσοπικες μου εμπειριες εφ όσον, εχω εργασθει απο το 1978 εως και το 2006 σε Ναυπηγειο αλλα και σε πολυαριθμα εργοταξια στην Αραβια και στην Πατριδα μας.
Διεπιστωσα, το αυτονοητο.Οτι τα περισσοτερα ατυχηματα ειχαν αφελη εκκινησι, και οφειλοντο στον ανθρωπινο παραγοντα.
Π.χ ενας εμπειρος αλλα αδιαφορος τεχνιτης εκοψε ( φλογοκοπη) στο 4ο δαπεδο μιας μοναδος το προεξεχον μεταλλικο δοκαρι βαρους 20 κιλων περιπου , χωρις να μεριμνηση για την προσδεσι του και αδιαφορωντας για τους εργαζομενους στα χαμηλοτερα δαπεδα εργασιας. Αποτελεσμα.Το δοκαρι αφου εκανε γκελ στα κιγκλιδωματα κατεληξε στο κεφαλι ενος ηλεκτροσυγκολλητου που εργαζοταν στο επιπεδο «0» (μηδεν).Για καλη μας τυχη επειδη το δοκαρι ειχε χασει απο την ταχυτητα του λογω των προηγουμενων προσκρουσεων αλλα και επειδη ο τεχνιτης φορουσε κρανος, μολονοτι ταλαιπωρηθηκε στα νοσοκομεια επεζησε χωρις μονιμη παραμενουσα βλαβη.Οι μηχανικοι , ο εργοδηγος τραβηχτηκαν στα δικαστηρια για αρκετα χρονια.
Τι θελω να πω. Οπωσδηποτε ειναι αναγκαια εκ των «ων ουκ ανευ» η παρουσια Μηχανικου, Εργοδηγου, αρχιτεχνιτη που παρεχουν συγκεκριμενες οδηγιες, επλεγουν το ικανο προσωπικο και τα απαιτουενα μετρα ατομικης προστασιας και επιβλεπουν την ορθη και ασφαλη εκτελεσι των εργασιων.Ομως και ολα αυτα που πρεπει να γινονται, δεν ειναι αρκετα να προλαβουν ενα ατυχημα αν και ο ιδιος ο εργαζομενος δεν ενδιαφερεται για την προστασια την δικη του και των συναδελφων του.Σ'αυτη την περιπτωσι( της αμελειας-απροσεξιας-αδιαφοριας του εργαζομενου) ειναι ως να ψαχνουμε μετρα και υπευθυνους γι αυτους που αυτοκτονουν.Θελουμε ενα «Αγγελο» για καθε τετοιο εργαζομενο.
Συνητησα Ψηλα σε παταρια , εναεριτες που εκρυβαν τα μπουκαλια τις μπυρες, ή επιδεικτικα δεν φορουσαν ζωνες ασφαλειας ενω το εργοταξιο τους παρειχε αφειδως.
Σε αλλες περιπτωσεις να μεταφερουντα εργαλεια στα χερια τους ισοροπωντας πανω σε δοκαρια με τον διπλο κινδυνο να γκρεμοτσακισθουν ή να αδειασουν τις βαριοπουλες στα κεφαλια των ανυποπτων που περνουσαν απο κακτω.
Στα εργα του αγωγου του Φυσικου αεριου, τα πλεον αδικαιολογητα «ηλιθια» ατυχηματα (θανατηφορα και τα δυο) συνεβησαν οταν στην μια περιπτωσι μια σωληνα κατρακυλησε και πλακωσε τον ηλεκτροσυγκολλητη που δουλευε διπλα της ενω σε μια αλλη συνεθλιβη μεταξυ ενος σταθμευμενου και του μετακινουμενου ερπυστριφορου γερανου οταν ο χειριστης του τελευταιου μετακινησε αποτομα τον γερανο προς την αντιθετη κατευθυνσι χωρις να ενδιαφερθη ή να ειδοποιηση.
Ενας αλλος μυθος για τις παραλειψεις -ευθυνες ειναι αυτος του Τεχνικου Αφαλειας. Ουσιαστικως βασει των σχετικων νομων (νομοι και διαταξεις που αφορουν τον τεχνικο ασφαλειας μεχρι σημερα, ν. 1568/85, γενικες διαταξεις) , οι ευθυνες του Τεχνικου ασφαλειας( ιδε αρθρο 6 καθαρα συμβουλευτικες) ειναι αναλογες του τροχονομου σε περιπτωσει συγκρουσεως δυο απροσεκτων οδηγων.Και ειναι σαφες οτι αναλογως του απασχολουμενου προσωπικου , βασει των ιδιων νομων , ο τεχνικος ασφαλειας εναι υποχρεωμενος να παρεχη τις υπηρεσιες του για ωρισμενες ωρες την ημερα, η την εβδομαδα ή τον μηνα(προεδρικο διαταγμα 294/88, αρθρο 3, «Ο ελάχιστος πραγματικός χρόνος απασχόλησης του τεχνικού ασφάλειας και του γιατρού εργασίας δεν μπορεί να υπολείπεται των 75 ωρών κατά έτος»
http://www.logist.gr/ergatika/TEXNIKOS-ASFALEIAS1.htm).Δηλαδη δεν αντικαθιστα η παρουσια του Τεχνικου ασφαλιειας τους επιβλεποντας, ουτε την ευθυνη των συμετασχοντων στι εργο ( εργαζομενων, εποπτων)

Οι υποχρεωσεις και τα καθηκοντα του Τεχνικου Αφαλειας ειναι καθαρως συμβουλευτικες και οι εξουσιες του ανυπαρκτες. Εξ αλλου και η πειθαρχια στο εργοταξιο ( προσεξετε τι σημαινει η λεξις, εργο+ταξις) ομως εχει απο πολλα χρονια «ανατραπη»
Συνεπως ουσιαστικως η ευθυνη ανηκει στον εποπτη εργασιων οσον αφορα στην εκτελεσει των εργασιων. Στον εργοδοτη οσον αφορα στην παροχη των απαιτουμενων ατομικων μετρων ασφαλειας, αλλα και στον ιδιο τον εργαζομενο, που ουδεις δεν θελει να τον δη να τραυματιζεται ή να μην επιστρεφη σπιτι του στην οικογενεια του καθε βραδυ.
Εμεις ομως βρηκαμε τους ενοχους, καταδικασαμε το «κεφαλαιο που σταζει αιμα», τον "τεχνικο ασφαλειας» που το πιο πιθανο ηταν οτι δεν χρειαζετο η παρουσια του εκει, του χημικου που ειχε εκτελεσει το gas free test, ενω ακομη η αληθεια διερευναται.Ως εαν το δικαστηριο ειμεθα εμεις!!!!!! και χωρις καν να τα γνωριζουμε ολα.
Ταυτοχρονως τα βαλαμε και με την πολιτεια, που βεβαιως εχει τις ευθυνες της για την καταντια της Ναυπηγοεπισκευαστικης βασεως αλλα και γενικοτερα για την λαικιστικη και ψοφοδεη της θεσι, οταν φοβαται να πη την αληθεια.Οπως ολα τα κομματα και οι λαικιζοντες βουλευται των.Και να παραδεχθη τα δικα της σφαλματα αλλα να διευκρινηση και την συμμετοχη την δικη μας ενος εκαστου σ αυτη την καταπτωσι και την γενικευμενη κρισι.
Περπιμπτοντως στα ιδια διαταγματα διευκρινιζονται εκτος των υποχρεωσεων και ευθυνων των μηχανικων των εποπτων, της εργοδοσια ς και εκεινα των εργαζομενων. (ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, 'Αρθρο 13, Υποχρεώσεις εργαζομένων)

ΙΑΣΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive