Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ Ο ΠΑΠΑΣ ΚΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ. ΠΟΙΟΣ ΚΕΡΑΤΑΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΟΥΣ ΤΩΡΑ;;

Αποτέλεσμα εικόνας για αντισυνταγματικός ο νόμος Παππά
Και επίσημα αντισυνταγματικός ο νόμος Παππά, δημοσιεύθηκε η απόφαση του ΣτΕ Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες για το σκεπτικό της απόφασης.Δημοσιεύθηκε, επισήμως, η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις τηλεοπτικές άδειες. Ο πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου Νικ. Σακελλαρίου ανακοίνωσε από έδρας ότι κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος Παππά με τον οποίο... παρακάμφθηκε το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο για τη διαδικασία χορήγησης των τηλεοπτικών αδειών.
Στο σύντομο διατακτικό της απόφασης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι με την απόφαση ακυρώνεται η απόφαση του Υπουργού Επικρατείας για τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων σε αυτόν σχετικά με το ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών και αυτή του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης περί σύστασης πενταμελούς επιτροπής για τη διενέργεια του διαγωνισμού.
Συγκεκριμένα, η δημοσιοποίηση της απόφασης αφορούσε στις προσφυγές τηλεοπτικών σταθμών (ΑΝΤ1 και λοιπών) κατά του νόμου της κυβέρνησης 4339 του 2015 και όπως ανακοινώθηκε «εκρίθη ότι αντίκεινται στο σύνταγμα, άρθρο 15, οι διατάξεις του εν λόγω νόμου (4339 του 2015 άρθρο 2 παράγραφος 2) με τις οποίες ανατέθηκαν στον υπουργό οι αρμοδιότητες για τη διαγωνιστική διαδικασία».

Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες για το σκεπτικό της απόφασης

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα βασικά σημεία του σκεπτικού της απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι τα εξής.
1. Για το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, η απόφαση μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι έχει διττό ρόλο.
Μετέχει στον άμεσο έλεγχο του κράτους και εξ αυτού συμπράττει στη θέσπιση των όρων και των προϋποθέσεων για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, ενώ επίσης ρητά αναφέρεται ότι το ΕΣΡ έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να διενεργεί διαγωνιστική διαδικασία και να ρυθμίζει το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο.
Δηλαδή, το ΕΣΡ είναι αρμόδιο αποκλειστικά και για την αδειοδότηση αλλά και για όλα τα άλλα, όπως τους όρους και προϋποθέσεις του διαγωνισμού.
2. Σε ότι αφορά το έννομο συμφέρον των τηλεοπτικών σταθμών, η απόφαση αναφέρει ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν έννομο συμφέρον, ασχέτως αν λειτουργούν παράνομα η νόμιμα και εξ αυτού μπορούν να μετάσχουν στη διαγωνιστικής διαδικασίας και να προσφύγουν στο ΣτΕ προσβάλλοντας κανονιστικές πράξεις.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση αποδοκιμάζει έμμεσα το καθεστώς της λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών με προσωρινές άδειες, το οποίο έχει παραταθεί προσωρινά μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2015 και έχει λήξει.
Όμως για το καθεστώς της λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών, η απόφαση δεν αναφέρεται συγκεκριμένα αν αυτή είναι νόμιμη η παράνομη,σημειώνοντας ότι επ' αυτού «υπάρχει νομοθετικό κενό».
Όμως σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των δικαστών που έχουν μειοψηφήσει αναφέρεται ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί δεν λειτουργούν μεν νομίμως όμως έχουν τη δυνατότητα να μετέχουν στη διαγωνιστική αδειοδοτική διαδικασία, αλλά όχι να προσβάλλουν δικαστικά υπουργικές αποφάσεις.
3. Σε ότι αφορά το άρθρο 101 του συντάγματος που προβλέπει τη συγκρότηση των Ανεξάρτητων Αρχών, η απόφαση διαλαμβάνει σκέψη που έχει ενδιαφέρον καθώς αποφαίνεται ότι για τη συγκρότηση τους απαιτείται η σύμπραξη των πολιτικών κομμάτων, μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, σημειώνοντας ότι αν αυτό δεν γίνεται, υπάρχει ουσιαστικά παραβίαση του συντάγματος, γεγονός που επισημαίνει όμως δεν δικαιολογεί τη συνταγματικότητα της ρυθμίσεως του νόμου που αφαίρεσε την αρμοδιότητα από το ΕΡΣ και την έδωσε στον υπουργό.
Ειδικότερα, κατά την απόφαση, δεν μπορεί να θεραπευθεί μία παραβίαση διατάξεως του συντάγματος με άλλη παραβίαση και συγκεκριμένα της διατάξεως του άρθρου 15 παράγραφος 2 που αναφέρει ρητά ότι το ΕΡΣ είναι αποκλειστικό αρμόδιο για τη χορήγηση των τηλεοπτικών αδειών καθώς και για τη διαγωνιστική αδειοδοτική διαδικασία.
Σε ότι αφορά τη δικαστική δαπάνη, σύμφωνα με την απόφαση, αναγνωρίζεται δικαστική δαπάνη ύψους 920 ευρώ για κάθε προσφεύγοντα,την οποία επιβαρύνεται το δημόσιο.
Από το σύνολο των αιτήσεων που είχαν υποβληθεί σήμερα αποφάσεις εκδόθηκαν μόνον σε ότι αφορά το μείζον θέμα της αρμοδιότητας του υπουργού Επικρατείας σχετικά με την διαδικασία αδειοδότησης και την συγκρότηση από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης επιτροπής (πενταμελούς) για τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκκρεμούν προς έκδοση άλλες τρεις αποφάσεις που αφορούν την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού (3 εκατομμύρια που επίσης αφορά εμμέσως και τον αριθμό των αδειών (4) καθώς και άλλα σημαντικά θέματα, όπως ο ελάχιστος προβλεπόμενος αριθμός προσωπικού για κάθε κανάλι.
Όπως εκτιμούν αρμόδιες πηγές, το σκεπτικό της πλειοψηφίας (14-11) του Δικαστηρίου θα δρομολογήσει εξελίξεις στο τηλεοπτικό τοπίο καθώς θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη για τον επικείμενο διαγωνισμό αδειοδότησης.
Το ΣτΕ, λίγο μετά την ανακοίνωση από έδρας της απόφασης , έκανε σχετική ανάρτηση στη σελίδα του η οποία αναφέρει:
«Με την 95/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατόπιν της Ε. 1385/4.5.2016 αιτήσεως ακυρώσεως της «ANTENNATV Α.Ε.», ακυρώθηκαν α) η 4297/1.3.2016 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Μεταβίβαση επιμέρους αρμοδιοτήτων της διαγωνιστικής διαδικασίας αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων της διαγωνιστικής διαδικασίας» (Β΄ 518/1.3.2016) και β) η 10214/20.5.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας περί «συστάσεως-συγκροτήσεως» Πενταμελούς Ειδικής Επιτροπής Διενέργειας του ανωτέρω διαγωνισμού, κριθέντος, κατά πλειοψηφία, ότι οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 2Α του ν. 4339/2015 (Α΄ 133), όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με το άρθρο τρίτο του ν. 4367/2016 (Α΄ 19), με τις οποίες η αρμοδιότητα για την διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας για την χορήγηση αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας, κατά την πρώτη εφαρμογή του θεσπιζομένου με τον ανωτέρω ν. 4339/2015 συστήματος, ανατίθεται στον Υπουργό στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, αντίκεινται στο άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΕΙΣ. Παρατηρούμε ακραίες τοποθετήσεις αναγνωστών. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ δεν θέλουμε να μπαίνουμε στη δύσκολη θέση να μην βάζουμε ΟΛΑ τα σχόλια. Δόξα στο Θεό η Ελληνική γλώσα είναι πλούσια ωστε να μην χρειάζονται ακραίες εκφράσεις.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στο: politisvaris1@yahoo.gr
politisvaris1@yahoo.gr

Blog Archive